ANANDA PR | Cum scrii articole care sa genereze trafic pe site: 7 trucuri de succes
2411
post-template-default,single,single-post,postid-2411,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum scrii articole care sa genereze trafic pe site: 7 trucuri de succes

Continutul pe website reprezinta una din tehnicile principale prin care putem creste traficul website-ului si astfel putem capitaliza cititorii in potentiali clienti. Se pare ca viitorul marketing-ului va consta in mare parte in continutul de calitate pe care brandurile il vor livra prin canalele proprii.

In articolul de astazi iti voi da cateva sfaturi care sa te ajute in crearea continutului atragator, mai exact a titlurilor incitante care sa starneasca curiozitatea si sa genereze astfel trafic pe website. Exista cateva tehnici simple pe care ar trebui sa le folosesti de fiecare data, eu iti voi prezenta 7 dintre ele.

  1.   Incepe cu cifre

Titlurile care contin cifre sunt mult mai eficiente decat cele standard. Un articol realizat sub forma unei liste este mult mai usor de citit, iar timpul este un factor primordial in ziua de astazi.

Poti folosi fie o cifra mica pentru a ilustra cat de concis este articolul sau una mare daca vrei sa arati ca ai pregatit un articol complex. Totusi nu te hazarda in a utiliza cifre ce trec de 20, altfel vei pierde beneficiul de a da impresia unui articol usor de parcurs.

S-a demonstrat de asemenea ca cifrele impare performeaza mai bine, iar cifra 7 se afla in topul listei.

Asigura-te ca folosesti cifra scrisa numeric, si nu cu litere. Cifrele ocupa mai putin spatiu si au avantajul efectului vizual.

2.  Scoate in evidenta valoarea articolului

De ce ar trebui utilizatorii sa citeasca articolul tau? Cu ce ii ajuta? Beneficiile ar trebui sa fie cat mai clare, simple si la obiect.

Articolele care incep cu titluri de genul ”Cum sa ….” sunt mult mai citite tocmai pentru ca sunt foarte clare. Cititorul isi poate da seama imediat ce are de castigat daca va da click.

In plus titlul ar trebui sa contina si o promisiune cum ar fi ”Cum sa inveti sa scrii titluri care cresc traficul site-ului”. Cu cat este mai concreta cu atat mai bine.

Suplimentar daca dramatizezi sau adaugi si putin umor, fara sa pierzi din credibilitate sansele ca articolul sa fie citit devin si mai mari.

3.   Starneste curiozitatea

Titlurile care contin o interogatie pot fi eficiente daca le formulezi corect. Regula de aur este ca intotdeauna intrebarea sa nu genereze un ”nu” din partea cititorului.

Formuleaza o intrebare care creaza tensiune si care va trezi interesul si curiozitatea.

4.   Fereste-te de gradele de comparatie la superlativ

Majoritatea manualelor de comunicare spun ca trebuie sa comunicam pozitiv. Insa un studiu recent arata ca rata de click medie a titlurilor care contin cuvinte precum ”niciodata” sau ”cel mai rau” au fost cu 63% mai eficiente decat cele care contineau superlative absolute cum sunt ”intotdeauna” sau ”cel mai bun”, care de fapt au fost mai putin citite (cu 23%) si decat titlurile care nu contineau nici un fel de termen de comparatie.

Folosirea comparatiilor la gradul superlativ absolut (cel mai bun/ rapid/ ieftin) in marketing a adus la o suprasaturare, asa ca astfel de afirmatii au devenit ignorate si putin credibile, in schimb ce termenii negativi tind sa devina mai autentici.

5.   Adauga adjective

Spre deosebire de superlativele absolute, adjectivele folosite corect pot crea interes. Ia in calcul termeni precum: frumos, superb, esential, haios, incredibil, ciudat, folositor, valoros pentru ca toate acestea vor intriga cititorul.

Foloseste apoi cuvinte precum gratuit, pentru ca, imediat/ instant si nou, preferatele copywriterilor care iti vor asigura mult mai multe click-uri.

6.  Foloseste-te de punctuatie

Un alt studiu a confirmat ca simpla adaugare a unui semn de punctuatie precum [:] sau [;] poate creste rata de click cu pana la 9% deoarece face titlurile mult mai clare.

7.    Ai grija de lungimea titlului

De cele mai multe ori 8 cuvinte reprezinta cifra magica pentru un titlu eficient, dar unele platforme vin cu anumite restrictii.

In functie de reteaua sociala exista unele recomandari:

  • Twitter: 71 pana la 100 caractere.
  • Facebook: Desi Facebook nu are o limita, posturile cu 80 sau mai putine caractere au cu 66% o rata de engagement mai mare decat cele mai lungi
  • Google+: Lungimea ideala pentru titlu este sub 60 de caractere.

Analizeaza-ti titlurile

Pe masura ce vei aplica aceste tehnici iti poti analiza titlurile folosind acest tool: Headline Analyzer. Cu cat scorul este mai mare, cu atat titlul este mai eficient. Pentru ca este accesibil doar in engleza poti traduce titlurile si analiza astfel. Sunt luati in calcul mai multi parametri si in final se ofera si variante de imbunatatire. Un titlu bun ar trebui sa treaca de 75 de puncte.

In concluzie…

Conform studiilor doar 20% dintre cei care vad titlurile postarilor vor citi mai departe si articolul. Un titlu bun face diferenta intre un articol distribuit si devenit viral si un articol complet ignorat. Sper sa-ti fie de ajutor si sa pui in practica sfaturile.

.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.