ANANDA PR | Cum sa-ti alegi cuvintele cheie potrivite pentru SEO
Daca ai ales o propozitie foarte eficienta compusa din cuvinte cheie pentru un anumit articol si le-ai legat intr-un articol bine scris, acesta va avea succes si va fi pozitionat printre primele locuri in rezultatele motoarelor de cautare care pornesc de la acele cuvinte.
cuvinte cheie potrivite, organizarea SEO, keywords, cuvinte cheie frecvente, ce cuvinte cheie sa folosesc, cuvinte cheie in titlu
2877
post-template-default,single,single-post,postid-2877,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa-ti alegi cuvintele cheie potrivite pentru SEO

Atunci cand scrii un articol avand permanent in vedere intregul proces SEO (search engine optimization) din spatele acestuia, este foarte important sa acorzi atentie alegerii cuvintelor cheie celei mai potrivite.

Daca ai ales o fraza foarte eficienta compusa din cuvinte cheie pentru un anumit articol si le-ai legat intr-un articol bine scris, acesta va avea succes si va fi pozitionat printre primele locuri in rezultatele motoarelor de cautare care pornesc de la acele cuvinte.

Aceasta fraza compusa din cuvintele cheie ar trebui sa aiba intre doua si patru cuvinte, poate chiar mai multe, care rezuma ideea articolului. Daca poti ajunge la un articol cautand anumite cuvinte cheie, o propozitie cheie te va ajuta mult mai mult sa intelegi la ce se refera respectivul articol.

Asadar, dupa ce ai gasit un titlu cu o idee cheie foarte buna, sa nu cumva sa crezi ca intregul proces SEO este gata. Scopul nu este sa faci pe plac algoritmilor motoarelor de cautare, ci sa faci articolul in asa fel incat sa ajuta cat mai usor la publicul sau tinta.

Analizeaza articolul

Care este ideea lui principala? Nu in mare, ci in detaliu. Care este castigul pe care il aduce cititorilor? La ce intrebari raspunde?

Cauta cuvintele tale cheie

Inainte sa mergi in vreo aplicatie care sa-ti confere cuvintele cheie, intreaba-te cum ai cauta tu pe Google daca ai vrea sa gasesti un articol despre subiectul respectiv. Noteaza-ti cateva propozitii cu un numar diferit de cuvinte, dar nu mai putin de doua.

Testeaza-ti cuvintele cheie

Pentru aceasta ar putea fi foarte util Google Keyword Planner. Acolo gasesti mai multe feluri prin care iti poti gasi cuvintele cheie, unele gratuite, altele nu. Atunci cand deschizi varianta gratuita, incepe prin a completa caseta cu „Word or Phrase” cu cele mai bune propozitii cheie gasite de tine. Lasa campul denumit „website” gol, daca nu vrei sa-ti limitezi rezultatele catre cuvinte cheie care iti vor aduce trafic pe Internet.

Analizeaza rezultatele

In varful listei cu rezultatele obtinute vei vedea propozitiile pentru care ai cautat cuvintele cheie. Dedesubtul acestora vor fi propozitiile care corespund acestora. Coloana din dreapta propozitiilor ar trebui sa distribuie rezultatele despre tendintele si cautarile in legatura cu anumite cuvinte, iar acolo vei gasi cateva optiuni prin care sa-ti personalizezi informatia. Dupa ce te vei obisnui cu aceasta aplicatie de cuvinte cheie, uita-te putin si peste acele optiuni de personalizare. Insa, deocamdata, iti recomandam sa te concentrezi asupra coloanei cu „Global Monthly Searches”.

Evita grupurile de cuvinte care nu au un limbaj natural, comun, pentru ca vor fi dificil de inserat in titluri sau in paragrafe. Proabil vei avea nevoie sa repeti pasii trei si patru de cateva ori pentru a reusi sa gasesti constructii de cuvinte bune, dar ai putea, totusi, sa gasesti variante bune chiar din prima.

screenshot_1

Chiar daca vezi doar niste insiruiri de numere, nu uita ca acele numere reprezinta oamenii reali care folosesc motoarele de cautare sa afle informatia pe care articolul tau o poate oferi. Daca te-ai asigurat ca o anumita fraza se potriveste subiectului articolului, caut-o pe Google. Rezultatele iti vor arata ce considera motorul de cautare ca este relevant pentru acea propozitie. Cautand acea propozitie iti va arata, de asemenea, care este concurenta pentru acea fraza.

Rezista tentatiei numerelor mari

Se poate intampla ca articolul tau sa ajunga pe niste pozitii mai inalte printre cautari, daca folosesti anumite propozitii care au, totusi, un numar mai mic de cautari. Este de departe mult mai bine sa fii pe primul loc al rezultatelor care pornesc de la cautarea unei fraze care are o mie de cautari  pe luna, decat sa fii pe pozitia 19, cu o propozitie cheie care are cateva sute de mii de cautari pe luna.

Totul sta in a alege frazele care ilustreaza cel mai bine ideea articolului si sa cantaresti apoi diferitele variante in functie de numerele de cautari care le sunt atribuite.

Impusca doi iepuri dintr-o lovitura

Atunci cand cauti o fraza care are mai multe cuvinte, in mod automat vei  include si cuvintele cheie din acea fraza. Un scenariu win-win este acela in care o expresie mai larga are in componenta ei si o propozitie mai scurta, dar mai specifica, de cuvinte cheie.

Insereaza cuvintele cheie in tilu

Uita-te la lista ta scurta de cuvinte cheie pe care le urmaresti si apoi scrie cateva variante de titluri pentru articolul tau. Daca iti doresti ca articolul tau sa fie pe prima pagina pornind de la fraza cheie, sunt sanse mai mari ca acest lucru sa se intample daca acea fraza este chiar in titlu. Asa ca ceea ce trebuie sa urmaresti este ca titlul sa inceapa cu propozitia cheie a articolului, daca este posibil, sau sa fie inserata cat mai curand posibil.

Tine minte ca titlul tau final trebuie sa aiba un limbaj cat mai clar si mai natural. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este ca cititorul sa faca niste acrobatii mentale sa-l inteleaga.

Foloseste frazele tinta secundare in tilurile intermediare

Frazele cheie pe care nu le-ai considerat atat de potrivite pentru titlu sunt perfecte pentru corpul articolului, pentru titlurile paragrafelor, titluri intermediare sau titlurile anumitor categorii. In felul acesta ai putea chiar sa descoperi alte idei pentru articole asemanatoare.

Toti acestia pot parea pasi dificil de pus in practica si care necesita mult timp, insa vei descoperi ca intregul proces se deruleaza usor pentru majoritatea subiectelor. Cu cat vei exersa mai mult, cu atat te vei descurca mai usor si vei invata lucruri noi. Iar rasplata poate fi enorma – un sfert sau jumatate de ora de munca in alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie pot determina ca articolul tau sa ajunga la mii, daca nu chiar sute de mii de cititori care iti vor accesa munca. In plus, vei deveni un scriitor cat mai bun, pentru ca vei fi din ce in ce mai aproape de publicul tau.

Tu cum iti administrezi categoria SEO a site-ului tau? Ce trucuri ai de impartasit? Daca ai nevoie de o strategie personalizata nu ezita sa ne scrii.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.