ANANDA PR | Cum sa targetezi clientii locali utilizand Social Media
social media, cum targetezi clientii locali, facebook, instagram, linkedin, anandapr, andreea lada
2567
post-template-default,single,single-post,postid-2567,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa targetezi clientii locali utilizand Social Media

Vrei sa iti cresti vizibilitatea in plan local? Te intrebi cum iti poate fi de folos social media in acest sens?

Cand intelegi ce particularitati din Social Media te ajuta pe plan local, te poti focusa pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Instagram, pentru a targeta mai bine in segmentul tau de piata.

In aces articol vei descoperi cum sa te conectezi cu clientii locali din topul social al retelelor media.

Conecteaza-te cu clientii prin Facebook

Exista peste 8.5 milioane de utilizatori de Facebook in Romania, insa doar o parte din ei locuiesc chiar langa locul unde iti desfasori afacerea. Din fericire, exista o serie de instrumente prin care iti poti creste reach-ul organic scazut de pe Facebook.

  • Promoveaza check-in-ul in locatia ta – asa vei obtine vizibilitate gratuita in lista de noutati a Facebook-ului. Fie ca recompensezi check-in-urile cu servicii gratuite (de exemplu cafea gratuita), fie ca plasezi un display cu pictograma de check-in in locatia ta, acestea sunt doua moduri la indemana de a creste vizibilitatea in zona.
  • Promoveaza postarile prin „Boost” – Facebook a inclus instrumente de target daca alegi sa iti intensifici vizibilitatea – vei putea alege varsta, ocupatia sau chiar stilul de viata. Foloseste baza de date cu email-urile clientilor pentru a te apropia mai bine de ei.
  • Actualizeaza-ti informatiile de pe pagina apoi fa-le publice, personal. – Distribuindu-le personal vei avea controlul audientei – poti posta in grupuri de interes – insa nu exagera cu aceasta tactica pentru ca vrei sa atragi atentia cumparatorilor locali, nu sa le aglomerezi news feed-ul cu zeci de postari anuntand acelasi lucru.
  • Promoveaza Evenimentele pe Facebook – Gazduind evenimente locale, de exemplu brunch-uri pentru diverse companii ori cine fastuoase, facand public acest eveniment vei creste vizibilitate atat in online, cat si in offline, adaugand plus valoare brandului tau. Fiecare persoana invitata la eveniment va avea acces sa vada notificarile din cadrul acestuia, update-uri si alte stiri de interes, chiar daca a respins invitatia. Focuseaza-te in a trimite invitatii celor care locuiesc in imediata apropiere a evenimentului.
  • Targeteaza prin Facebook Ads audienta – folosind uneltele din Ads Manager si Power Editor te poti folosi de acest lucru crescand vizibilitatea afacerii tale pe un segment anume de clienti – setand direct locatia – astfel celor care locuiesc in zona ta le va aparea in News Feed reclama afacerii tale. Simplu si usor.

Conecteaza-te cu clientii prin Twitter

Poate ca Twitter nu este atat de mare si de puternic precum Facebook, dar este un instrument de marketing important in targetarea audientei.

Twitter ofera si el posibilitati de conectare cu comunitatea locala din care faci parte, de exemplu iti poti plasa o fotografie in care apare si locatia ca si header, poti mentiona orasul in sectiunea location field.

Este de ajutor sa creezi Twitter lists, care va permite sa creezi grupuri segmentate de interese pe un topic anume. Daca nu utilizezi liste, probabil clientul va fi pierdul in avalansa de stiri din news feed. De exemplu, iti poti crea o lista in care oamenii discuta despre orasul tau sau despre un anume stil de viata.

Foloseste un instrument precum Hootsuite or TweetDeck  pentru a organiza listele in coloane. Listele trebuie create manual. Verifica totusi, inainte, daca aceasta lista nu este creata déjà in apropierea ta. Arunca o privire la listele in care sunt inscrisi cativa oameni cu care esti conectat si daca ceva iti capteaza interesul, click subscribe!

Cauta lead-uri – pe Twitter este important sa ai cat mai multe conexiuni, de aceea te sfatuim sa folosesti motoarele de cautare avansate ale acestui canal pentru a intra in contact cu posibilii clienti locali. Este foarte usor – mergi la Advanced Search si tasteaza „coffee” (de exemplu, daca ai o cafenea) si seteaza ca raza de actiune 100 m. Pe pagina de rezultate, apasa pe Accounts Tab si vei vedea utilizatori care iubesc cafeaua, au deschisa déjà o cafenea sau orice-altceva-legat-de-cafea ce ii intereseaza. Apasa butonul de Follow pentru a intra in atentia lor. Adauga-i in lista ta si creste-le interesul intrebandu-i diferite lucruri legate de cafea.

Target-eaza prin Twitter Ads – din nou apare comparatia cu gigantul Facebook, pentru ca in cazul Twitter campanile de promovare prin ads-uri sunt la o dimensiune mai mica, insa nu inseamna ca nu au impact. Functioneaza la fel ca si in cazul Facebook, utilizand liste de contacte si targetand in functie de locatie.

Conecteaza-te cu clientii prin LinkedIn

LinkedIn este o retea de business, prin urmare vei putea intra in atentia oamenilor de afaceri mult mai usor. Fie ca vor alege locatia ta pentru masa de pranz, fie ca vor trece sa isi procure cafeaua in drum spre birou sau chiar sa organizeze o petrecere la voi pentru simplul fapt ca sunteti vecini, si acesta este un canal de marketing de promovare foarte bun pentru afacerea ta. De exemplu, daca vrei sa te conectezi cu oamenii de la Resurse Umane, tasteaza in motorul de cautare si vei obtine o vasta lista a HR-ilor din locatia de interes, pe care o poti seta din lista din stanga.

Conecteaza-te cu clientii prin Instagram

Pentru companiile cu un brand vizual puternic, Instagram este o unealta perfecta de promovare, avand si in acest canal social media posibilitatea de a targeta audienta in functie de locatie. #hastag-urile centralizeaza cu succes clientii in functie de locatie, functionand ca un check-in de Facebook pe Instagram.

Extra-tip pentru a extinde amprenta afacerii tale la nivel local: Google My Business

Oricat de puternice ar fi canalele de Social Media, site-ul propriu al afacerii tale este al 5-lea punct cheie, insa nu cel din urma. Cu ajutorul instrumentelor de mapare, include o harta cu locatia ta in sectiunea de contact si asigura-te ca datele sunt actuale si perfect functionale.

Cu ajutorul sectiunii de newsletter poti colecta adresele celor interesati de afacerea ta si le poti trimite recurent stiri. Creaza o lista cu cei din zona ta si da-le de veste cat de aproape sunteti localizati si de asemenea, pune-le in vedere ofertele speciale actuale!

Daca ai nevoie de suport in gestionarea retelelor sociale, nu ezita sa ne scrii. Iti stam la dispozitie cu oferte atractive!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.