ANANDA PR | Cum sa reusesti pe Facebook: 8 lectii invatate analizand 1 miliard de postari
2446
post-template-default,single,single-post,postid-2446,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa reusesti pe Facebook: 8 lectii invatate analizand 1 miliard de postari

Daca vrei sa stii ce functioneaza atunci cand vine vorba de digital marketing, este nevoie sa studiezi competitia. Astfel poti determina de ce unii au succes, in timp ce altii esueaza, desi ambii au o prezenta constanta pe Facebook.

Echipa BuzzSumo a decis sa adune cat mai multe date posibile legate de marketing pe Facebook, iar apoi sa completeze o analiza amanuntita. Per total, au analizat peste un miliard de postari pe Facebook si au ajuns la diverse concluzii care cred eu ca iti schimba tacticile folosite pana acum in marketingul pe Facebook.

Dar mai intai…

De ce Facebook? De ce nu alta retea sociala?

Chiar daca si celelalte retele sociale merita analizate, ar trebui totusi inceput cu Facebook-ul, datorita marimii sale. De la inceputul anului 2016, Facebook are 1.59 miliarde de utilizatori activi pe luna. Asta inseamna peste 20% din populatia lumii. Nicio alta retea sociala nu se apropie de traficul acestuia.

1. Cel mai bun moment pentru a posta nu este atunci cand crezi tu

Atunci cand postezi pe Facebook, postarile apar utilizatorilor care au dat like sau follow paginii tale. Numarul exact depinde de reach-ul organic, care este determinat de foarte multi factori. Printre cei mai importanti dintre aceste se afla insa competitia.

Competitia este un factor esential pentru ca cu cat exista mai multi competitori, cu atat sansele ca postarile tale sa fie apreciate sunt mai mici.

Intuitiv, are sens sa postezi atunci cand cei mai multi utilizatori sunt online, adica in cursul zilei. Insa analistii de la BuzzSumo recomanda opusul.

Screenshot_3

Linia rosie din grafic reprezinta competitia; numarul de postari care se fac in acelasi timp.

Linia albastra arata angajamentul la postari in diferite momente ale zilei. Angajamentul include comentariile, share-urile si like-urile.

Acest sablon este extrem de clar. Postarile au parte de un angajament ridicat atunci cand numarul postarilor este cat mai mic. Competitia este acerba in timpul zilei, ceea ce duce la un angajament scazut.

Concluzia din aceste date este sa postezi intre 9 si 11 PM in functie de zona in care majoritatea urmaritorilor tai locuiesc.

2. Anumite postari au un succes de 5 ori mai mare decat altele

Exista 6 tipuri de postari pe care le poti face pe pagina ta ca si business:

  1. Intrebari
  2. Imagini
  3. Video-uri
  4. Link-uri
  5. Giveaways-uri
  6. Cupoane/Discount-uri

Screenshot_4Ca si parte a analizei, BuzzSumo s-a uitat la performanta fiecarui tip. Sunt cateva lucruri intereante referitoare la acest grafic:

  • Video-urile atrag cele mai multe share-uri (83.87)
  • Giveaway-urile atrag cel mai mare numar de comentarii (33.91)

Screenshot_5

In timp ce numarul ridicat de comentarii este interesant, nu uita ca o conditie obligatorie pentru participarea la concursuri sunt comentariile care de obicei sunt de o calitate proasta.

O alta analiza mai practica ar trebui sa se axeze pe lungimea comentariilor la fiecare tip de postare.

In fine, putem trage concluzia ca imaginile si video-urile au cel mai mare succes atunci cand vine vorba de interactiune, in timp ce video-urile sunt cele mai bune atunci cand te intereseaza mai mult share-urile.

Aditional, combinarea intrebarilor cu imaginile (sau video-urile) va duce la rezultate foarte bune; incearca asta de fiecare data cand ai ocazia.

3. Duminica este o zi speciala, in special pentru postarea pe Facebook

Nu toate postarile vor fi la fel de importante ca si altele asa ca vrei sa te asiguri ca toate postarile importante sunt optimizate pe cat posibil, astfel ca postarea ta va fi vazuta de cat mai multe persoane.

Deja am determinat un moment in care ar trebui sa postezi, insa nu ti-am spus si care ar fi cea mai potrivita zi pentru a face asta.

Cercetarea a determinat ca postarile din timpul saptamanii primesc acelasi numar de interactiuni, insa postarile din weekend au mai mult succes.

Duminica este cea mai buna zi pentru postari, cu o medie de 401.75 interactiuni, urmate de sambata cu 365.30 interactiuni.

Screenshot_6

Cercetarea nu a dezvaluit de ce se intampla, insa asta poti deduce tu. Probabil oamenii intra pe Facebook mai mult in weekend sau competitia este mai slaba sambata si duminica.

4. Lungimea optima a articolelor postate pe Facebook este…

Majoritatea utilizatorilor sunt deschisi sa consume continut pe alte site-uri si s-a demonstrat ca au chiar si o preferinta pentru acest continut.

BuzzSumo a gasit o legatura stransa intre performanta unei postari pe Facebook si lungimea articolului la care se refera.

Dupa cum poti vedea, cand o postare se refera la un articol scurt (sub 1000 de cuvinte) a primit cel mai mic numar de interactiuni (171.65).

Postarile care includ 1000-2000 de cuvinte in articol au avut cel mai mare succes (277.37), urmate de cele care contin 2000-3000 de cuvinte (274.06).

Cel mai interesant aspect este acela ca postarile care faceau referire la articole cu peste 3000 de cuvinte au performat de 18% mai rau decat alte articole (225.02 interactiuni).

Screenshot_7

Concluzia este ca utilizatorilor le place sa citeasca articole pe alte site-uri, insa nu vor sa petreaca ore in sir cu el. Asa ca cand postezi, foloseste intre 1000 si 3000 de cuvinte daca ai posibilitatea.

5. Utilizatorii nu folosesc Facebook-ul ca sa citeasca

Exista doua mari componente ale unei postari pe Facebook: descrierea si linkul sau fotografia pe care o atasezi. S-a observat ca o postare este cu atat mai citita cu cat descrierea este mai scurta.

Este clar ca postarile cu 0-50 de caractere au parte de cele mai multe interactiuni (411.16).

Screenshot_8

Cel mai simplu lucru pe care il poti face este sa scrii descrieri cat mai scurte. Lasa restul explicatiilor in continutul linkului la care faci referire.

6. Daca vrei sa distribui filmulete nu folosi Youtube

Asa cum am vazut mai devreme, video-urile au parte de multe interactiuni pe Facebook (majoriatatea share-uri).

Exista doua variante de a posta filmulete pe Facebook: prin Youtube sau prin direct prin Facebook.

Nu te-ai gandi ca poate exista o diferenta mare intre cele doua, dar rezultatele cercetarilor celor de la BuzzSumo au aratat opusul. Cand vine vorba de interactiunile pe care le obtin videoclipurile, daca pui un clip de pe Youtube pe Facebook, acesta va obtine in medie 140.75 interactiuni, o fractiune din cele 951.48 interactiuni pe care le obtine un clip direct uploadat pe Facebook.

Screenshot_9

Pentru a analiza acest segment, au luat 53 de milioane de clipuri video puse de pe Youtube pe Facebook, dar si 25 de milioane de clipuri postate direct pe Facebook. Chiar daca nu sunt atat de multe, ele reprezinta un esalon foarte bun.

7. Utilizatorilor Facebook-ului le place Instagram-ul

Facebook-ul integreaza acum si Instagram, mai ales ca a si cumparat aceasta retea sociala.

Daca folosesti si Instagram-ul, poti bifa optiunea distribuire pe Facebook in timp ce postezi o fotografie, iar aceasta va aparea direct pe Facebook.

Nu o sa crezi ca asta poate face o diferenta, insa cercetarile arata altceva.

Screenshot_10

Fotografiile care sunt postate pe Facebook prin Instagram au primit cu 23% mai multe interactiuni decat pozele postate direct pe Facebook.

8. Efectul hashtag-urilor nu este acela la care te asteptai

Stii ce sunt hash-tag-urile nu? Orice tag care este precedat de „#” este un hashtag (ex. #GamesofThrones).

In trecut, hashtag-urile aproape intotdeauna aveau un impact mare asupra postarilor pe majoritatea retelelor sociale.

Insa, cercetarea spune altceva legat de efectul lor pe Facebook si anume ca postarile fara hashtag au obtinut cu 34% mai multe interactiuni decat cele cu hashtag.

Screenshot_11

Daca nu ai un motiv intemeiat sa folosesti un hashtag, mai bine scoate-l atunci cand postezi pe Facebook.

In concluzie

Un scurt rezumat asupra celor 8 tehnici care rezulta din cercetarea celor de la BuzzSumo:

  • Cel mai bine este sa postezi intre 10 PM si miezul noptii, in functie de fusul orar
  • Postarile cu intrebari sau imagini au cel mai puternic impact
  • Cel mai bine este sa postezi duminica
  • Postarile referitoare la articole ce contin intre 1000-3000 de cuvinte au parte de cele mai multe interactiuni
  • Descrierile scurte au parte de cele mai multe interactiuni
  • Videoclipurile postate direct si nu prin intermediul Youtube-ului au parte de 6 ori mai multe interactiuni
  • Imaginile postate prin Instagram pe Faceboo au parte de 23% mai multe interactiuni
  • Postarile cu hashtag au parte de mai putine interactiuni decat cele fara
Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.