ANANDA PR | Cum sa creezi concursuri cu conversie in Social Media
concursuri, cum organizezi concursuri eficiente in social media, idei concursuri social media, concurs facebook, anandapr
2572
post-template-default,single,single-post,postid-2572,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa creezi concursuri cu conversie in Social Media

Cauti modalitati de a-ti imbunatati mecanismele de concurs? Vrei sa stii ce functioneaza in alte afaceri? Fie ca ai nevoie sa iti imbogatesti lista de email-uri sau sa cresti numarul de follow-eri, concursurile in Social Media sunt grozave pentru a creste notorietatea brandului.

In acest articol iti prezentam trei tipuri de afaceri de succes in Social Media in ceea ce priveste concursurile si vei invata cum sa adaptezi tacticile lor afacerii tale.

In general atunci cand organizezi un concurs vrei sa si ramai cu ceva in urma acestuia, iar cel mai bun obiectiv pe care ti l-ai putea propune este sa-ti cresti baza de date de abonati la newsletter. De asemenea trebuie sa fii atent si la rata de conversie, adica ce procent din cei care au vizualizat concursul s-au si inscris. Orice rata de conversie ce depaseste 40% este considerata un succes. In ceea ce priveste mecanismul, ar trebui sa iei in calcul o inscriere intr-un formular (nume, prenume, email) si maximum 3 clickuri (o distribuire pe Facebook, un like la pagina de Facebook si eventual un tweet). Privind la acest mecanism, nu pare ceva foarte complicat, insa aici este si cheia: creativitatea premiului si un mecanism cat mai simplu. Iata cum aplici reteta de succes afacerii tale.

#1 Concursul trebuie sa fie mobile friendly

Cu un numar de utilizatori de 1,04milioane de oameni activi pe zi, Facebook este o scena numai buna de afisat concursul. Din acestia 934 sunt utilizatori mobili. In ziua de azi, oamenii folosesc cel mai adesea telefonul in detrimentul computerului. Daca realizezi un concurs si nu e mobile friendly, pierzi din stard jumatate din participanti.

4

#2 Promoveaza cu linkuri active

Asigura-te ca acest concurs are vizibilitate in online. Promoveaza ideea prin email marketing, distribuind in retelele de socializare, scriind un post pe blog sau chiar prin viu grai. Cand promovezi pe Facebook, este util sa treci direct link-ul de concurs. Oriunde da click, userul trebuie sa fie trimis pe pagina de concurs.

5

#3 Alege un premiu considerabil

In primul rand, alege un premiu care rezoneaza cu fanii tai. Astfel iti vei face legaturi mai stranse cu audienta targetata.

6

De exemplu, pentru un concurs de afacere real estate, un premiu considerabil ar o incuietoare de usa cu Bluetooth, pentru un restaurant – o cina all inclusive pentru 2, pentru agentii de turism – un pachet de bilete cu evenimente locale.

#4 Lasa fanii sa vorbeasca despre tine

Creeaza butoane proeminente care sa ii atraga pentru a distribui mai usor informatia. Asa vei scoate concursul la lumina si vei atrage multi fani. Daca 1/10 noi veniti distribuie anuntul e usor de observat cum engagementul se dubleaza sau tripleaza, dupa caz. Activeaza metadata si asigura-te ca toate elementele de la descriere pana la fotografie sunt optimizate.

11

#5 Adauga un timp limita

Un cronometru va accelera decizia de a participa la concurs… pentru ca timpul trece chiar prin fata lor! Punctul cheie este ca ei sa se inscrie in concurs. Timpul optim de a rula un concurs este de 7-10 zile. Insa eficienta si rata de conversie o vei putea testa abia dupa, incercand mai mult metode de promovare.

7

In concluzie

Pe final, o scurta lista de verificare daca va decideti sa organizati un concurs:

  • Care sunt obiectivele tale? La ce profit te astepti? Cate emailuri doresti sa ai in plus?
  • Ce lucruri cunosti despre audienta targetata?
  • Ai ales o platforma unde se va desfasura concursul?
  • Creaza un mecanism si lanseaza concursul.
  • Promoveaza-l.
  • Analizeaza rezultatele.

Iata si cateva exemple de concursuri de succes din strainatate

The Prepared Pantry – o bacanie cu specificul statului Idaho vinde mixuri pentru gatiti, instrumente de bucatarie si specialitati culinare. Magazinul a lansat un concurs in urma caruia participantii puteau castiga un panini-maker, noua generatie de sandwich-maker. Pentru a se inregistra in concurs, fanii aveau de completat 3 campuri (nume, prenume si email) si de apasat 3 click-uri (Like paginii de Facebook, Share concurs pe Facebook si 1 tweet). Ca si eficienta, campania a primit 4392 de impresii si a adunat 1973 de inregistrari in concurs. O rata de conversie de 44,8%! Un procent excelent pentru ca orice trece de 40% se considera a fi eficient. Dupa aceasta campanie, magazinul a adunat 2000 noi adrese de email, voluntar oferite.

1

TopmaQ este o companie neo-zeelandeza care comercializeaza unelte, echipament si produse de constructii. Fanii au avut sansa de a castiga o roaba de scule – ce idee inventiva! Pentru a se inscrie in concurs, acestia aveau de oferit adresa de email, sa distribuie pe Facebook concursul si sa dea Like paginii magazinului. Ingeniosul concurs a strans nu mai putin de 8798 de impresii si 2296 adrese de email, iar rata de conversie a fost de 26%. Cu siguranta au ales un premiu pe masura audientei lor.

2

Core Entertainment – o companie de entertainment din Ontario a organizat un concurs prin care punea la bataie o invitatie de grup de 12 persoane la concertul lui Garth Brooks. Acelasi mecanism ca si la The Prepares Pantry, a strans 3549 de oameni, 1603 adrese de email si o rata de conversie de 29%.

3

Daca ai nevoie de o strategie pentru viitoarele concursuri pe care le organizezi nu ezita sa ne contactezi.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.