ANANDA PR | Cum sa apari pe cele mai bune pozitii in cautarile de pe Internet cu ajutorul social media
Iti doresti ca pagina site-ului sau blogului tau sa apara pe o pozitite cat mai buna in motoarele de cautare? Te intrebai cum ar putea sa te ajute social media in acest proces? Social media si SEO (search engine optimization) sunt fara indoiala conectate din ce in ce mai puternic.
digital marketing, pozitia rezultatelor, motor de cautare Google, cautarile de pe Internet, ajutorul coail media
2863
post-template-default,single,single-post,postid-2863,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa apari pe cele mai bune pozitii in cautarile de pe Internet cu ajutorul social media

Iti doresti ca pagina site-ului sau blogului tau sa apara pe o pozitite cat mai buna in motoarele de cautare?

Te intrebai cum ar putea sa te ajute social media in acest proces?

Social media si SEO (search engine optimization) sunt fara indoiala conectate din ce in ce mai puternic.

In acest articol, vei descoperi sapte moduri prin care poti folosi social media pentru ca paginile tale sa aiba niste pozitii cat mai bune in urma cautarilor.

Ce rol are social media in stabilirea pozitiilor cautarilor?

Social media este o unealta mult prea puternica pentru a fi ignorata de diferitele firme, si cu exceptia situatiei in care apar schimbari bruste in obiceiurile utilizatorilor, puterea acesteia va continua sa creasca. Asadar, nu este chiar foarte clar felul in care motoarele de cautare folosesc social media pentru a pozitiona cat mai sus rezultatele cautarilor site-ului sua blogului tau.

In timp ce Google a schmbat incontinuu algoritmul pentru folosirea indicilor retelelor sociale (like-uri, retwueet-uri, pin-uri, share-uri, urmaritori) care influenteaza pozitia rezultatelor pe motoarele de cautare, informatiile oficiale in prezent spun ca acestia nu schimba cu nimic cat de sus sau de jos este afisat rezultatul cautarii site-ului tau pe motorul de cautare.

Acestea fiind zise, nimeni nu poate contesta ideea ca retelele sociale inca sunt o unealta SEO deosebit de importanta, chiar daca indicii de masurare in social media nu influenteaza in mod direct pozitia cautarilor brandurilor tale.

Creaza-ti o comunitate a brandului cat mai mare

Unul dintre felurile in care social media afecteaza pozitia cautarilor firmelor tale pe motoarele de cautare este prin comunitatea formata. Google, de exemplu, ia in calcul numarul urmaritorilor tai pe retelele sociale ca o garantie a autenticitatii paginii tale. Astfel incat, daca toate postarile tale au fost destinate special pentru clickbait, nu ai fi avut cum sa construiesti o comunitate mare.

 Conturile false au vreun efect?

Pe scurt, nu. Utilizatorii reali care dau click postarilor realizate pe paginile tale din retelele sociale si care mai apoi distribuie informatiile, vor creste, in final statisticile site-ului web. Prin urmare, atunci cand Google incearca sa stabileasca autenticitatea si valoarea continutului, poate lua in calcul acel trafic ca o dovada concreta ca lucrurile sunt in ordine.

1. Foloseste cat mai putine cuvinte

In timp ce lungimea ideala a textelor postarilor variaza de la o platforma la alta, s-a descoperit ca mai putine cuvinte inseamna un succes mai mare. De fapt, cercetarile au demonstrat ca numarul de click-uri date unei postari de Facebook cu o descriere lunga este de la doua pana la sase ori mai mic decat celor cu descrieri de pana la 40 de caractere.

social media post length

Foloseste cat mai putine cuvinte pentru a spune tot ce ai nevoie sa se afle.

2. Spune-le oamenilor ce iti doresti de la ei

 

Cateodata, tot ceea ce publicul tau are nevoie este o simpla intrebare prin care sa afli ce fel de postari doresc sa citeasca.

O cautare rapida asupra cuvintelor care duc la cele mai multe like-uri ne arata ca toate au un singur lucru in comun: sunt pline de fraze care indeamna la actiune. Asadar, foloseste cuvinte si fraze ca „fii atent”, „uita-te”, „retweet”, „like” si „follow” pentru a-i determina pe oameni sa interactioneze cat mai mult cu ceea ce tu distribui pe conturile tale.

social media post with call to action

3. Da-le oamenilor un motiv pentru care sa dea click

 

Daca vrei sa fii la curent cu nevoile publicului tau, nu incerca sa le vinzi ceva, ci sa-i ajuti.

Asigura-te ca ceea ce tu postezi pe retelele sociale raspund unei probleme pe care o are majoritatea clientilor tai. Asadar, descrierile postarilor tale ar trebui sa contina atat problemele, cat si solutiile, iar oamenii vor interactiona mult mai usor atunci cand simt empatie din partea ta.

social media post example

4. Optimizeaza-ti profilurile pentru a fi receptive la cuvinte cheie

In primul rand, afla care sunt cuvintele de baza din SEO si apoi insereaza-le in titluri, in descrierile pe scurt, in link-uri si in categoria „about” a fiecaruia dintr conturile tale de pe retelele sociale. Poti, de asemenea, sa folosesti acele cuvinte cheie si in descrierile fotografiilor pe care le postezi.

Iata primele doua rezultate care sunt afisate dupa o cautare de „digital marketing” pe twitter.

keywords in social media profiles

Doar din descrierea profilului ne putem da seama destul de usor ca Jay Baer si echipa lui au fost folosit intr-un mod foarte bine gandit cuvintele cheie „digital marketing” in aceste doua conturi, asa ca ele apar in pozitiile de top in cautarile pe twitter.

Foloseste cuvintele cheie si in descrierile tale

De la o simpla postare care contine si un hashtag, un urmaritor iti poate gasi profilul si apoi sa dea click direct catre site-ul tau. Foloseste cu atentie anumite cuvinte cheie in postarile tale, in link-uri sau in hashtaguri pentru a-ti urca astfel si mai mult site-urile tale intre rezultatele afisate de motoarele de cautare si pentru a-ti spori vizibilitatea.

5.  Foloseste continutul social media pentru a-ti amplifica amprenta online

Un continut social media este cu atat mai bun cu cat este capabil sa treaca dincolo de urmaritorii lui deja formati si sa gaseasca si un alt public si alti potentiali consumatori. Iar aici nu este vorba doar despre continutul care ajunge sa fie distribuit pe bloguri si pe alte site-uri, acesta poate urca si in pozitia sa intre rezultatele motoarelor de cautare. Asa ca, in mod organic, continutul tau social media poate contribui semnificativ si asupra SEO.

6. Foloseste cuvinte cheie pentru a-ti compune continutul pe retelele sociale

Pentru a spori vizibilitatea pe motoarele de cautare, fa-ti o strategie din a compune descrierile continutului tau astfel incat sa raspunda anumitor cuvinte cheie solicitate mai des pe motoarele de cautare.

7. Publica postari care merita sa fie puse ca backlink-uri

Postarile social media pot ajunge in tot felul de locuri dincolo de retelele de socializare traditionale. Sunt folosite in articolele de pe bloguri, in ebook-uri si in alte prezentari.

Daca ai creat continut pentru social media la care alti oameni vor sa se refere, vei castiga backlink-uri catre profilul tau catre retelele sociale si/sau care site-ul tau.

Ne poti contacta pentru o strategie personalizata si un audit al comunicarii tale pe retelele sociale.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.