ANANDA PR | Cum sa analizezi marketingul de pe Instagram: 4 indicatori pe care sa-i iei in considerare
3148
post-template-default,single,single-post,postid-3148,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum sa analizezi marketingul de pe Instagram: 4 indicatori pe care sa-i iei in considerare

Poate ca te-ai intrebat care e metoda cea mai buna de a analiza activitatea pe Instagram sau care sunt indicatorii pe care ar trebui sa ii monitorizezi in mod constant.

In acest articol, vei afla cateva din aspectele de care sa tii cont si cum sa folosesti anumite valori in avantajul tau.

Calculeaza conversiile pentru a vedea unde pierzi clientii prospecti

Oamenii care ajung pe site-ul tau, directionati de Instagram, sunt considerati potentiali clienti. Site-ul tau trebuie sa se ocupe de transformarea lor in clienti siguri.

Uneori, clientii apar chiar pe Instagram. Oamenii sunt interesati de un produs, atunci cand intreaba despre pret in comentarii sau in mesaj direct. Bineinteles ca numarul de achizitii si tranzactiile inchise arata cat de bine te pricepi sa vinzi pe Instagram, dar acest lucru nu e suficient daca iti doresti sa iti cresti vanzarile.

Trebuie sa tii o contorizare a feedback-ului din partea vizitatorilor, pentru ca astfel vei putea vedea ce solutii de promovare functioneaza mai bine. Inregistreaza in tabele numarul de like-uri, comentarii si vezi ce tip de postare ar atrage mai multi clienti catre afacerea ta.

1

Numarul de urmaritori iti va spune de asemenea, cat de bine te descurci.

Instagram iti pune la dispozitie si o metoda directa de a vedea astfel de date. De indata ce iti transformi profilul de Instagram in unul business, vei putea accesa icon-ul din dreapta sus (cel sub forma de bare) si vei vedea numerele furnizate de afacerea ta.

2

Intr-o foaie de calcul, vei stii exact parcursul de la un simplu vizitator, la client, daca vei adauga rubrici speciale, care sa arate exact ce se intampla pe contul tau business de Instagram. E bine ca orice nou urmaritor, sa fie monitorizat exact din momentul aparitiei pe contul tau, pana cand plaseaza prima comanda. Asa vei stii ce ii atrage pe site-ul tau si vei putea sa aduci si mai multi clienti.

Determina rata de crestere a abonatilor

Poti vedea  foarte usor numarul de abonati de pe profilul tau. Dar stii cu adevarat ce inseamna acel numar?

Cei care inceteaza te mai urmareasca si abonatii noi iti pot incetini cresterea platformei, la fel cum postarile publice si mentionarile neasteptate, iti pot aduce o crestere a numarului de abonati.

Pentru a fi mai usor sa-ti urmaresti abonatii, poti trece datele, selectate pe fiecare luna, intr-un tabel care te va ajuta sa tii o evidenta exacta. Cand vezi numarul de abonati noi si cati dintre ei au aparut intr-o anumita luna, vei stii cu exactitate cati abonati castigi in fiecare luna. Corelat cu postarile tale si numarul de comentarii si mesaje, vei observa strategia care atrage mai multa atentie.

Rata se calculeaza ca numarul prezent de urmaritori minus numarul din luna trecuta, ambele impartite la numarul din luna trecuta a urmaritorilor si apoi totul inmultit cu 100%.

Monitorizeaza comentariile vizitatorilor

Like-ul nu e un indicator sigur ca acel utilizator doreste sau va cumpara cu siguranta, produsul sau serviciul oferit de tine.

E insa un indicator ca vizitatorului ii place acea imagine, dar nu stii insa ce aspect din acea imagine place. Unii oamenii dau like doar pentru compozitia si aspectul pozei si nu pentru produsul in sine.

Este o miscare foarte simpla sa dai un like. De aici pana la a ajunge sa cumperi produsul prezentat in acea imagine, ar putea fi cale lunga sau am putea vorbi chiar de doua lucruri complet diferite.

Abonatii cu adevarat interesati de produsul prezentat de tine, vor adauga comentarii la poze si vor intreba detalii despre pret sau livrare.

Exista si aplicatii care vor contoriza comentariile pe care le primesti si vei stii cat de bune sunt postarile tale, din numarul comentariilor. Sa analizezi si ce scriu oamenii in comentarii, este important. Vei intelege si mai mult perspectiva consumatorului si vei putea sa iti faci afacerea sa creasca, pliindu-te pe cerintele lor.

Urmareste traficul care vine din Instagram

Daca folosesti Instagram ca un intermediar pentru site-ul tau, vei vrea sa stii cate persoane dau click pe acel link.

Cea mai simpla metoda pentru a vedea numarul de click-uri, este folosind Instagram Insights. Da click pe graficul cu bare din coltul din dreapta sus, al profilului tau. Poti vedea de cate ori s-a dat click pe link-ul din descrierea profilului tau, intr-o anumita perioada.

Exista bineinteles si programe care ofera o vedere mai amanuntita a acestui aspect. In Google Analytics poti vedea cati utilizatori au dat click pe linkul din descriere si pe ce au dat click mai apoi. Trebuie sa selectezi doar Achizitii> Campanii>Toate Campaniile. Acum poti vedea traficul de pe contul tau de Instagram. Desigur va trebui sa pui o terminatie UTM in bio-ul de pe Instagram pentru a monitoriza cate persoane vin de acolo.

Acestia sunt poate primele aspecte de care ar trebui sa tii cont, cand ai o afacere de promovat pe Instagram, dar exista foarte multe lucruri de invatat la acest capitol.

Ca sa-ti atragi cat mai multi clienti si sa-i pastrezi si pe cei vechi, e nevoie de munca si multa cercetare. Este necesar sa ai o strategie personalizata, pentru ca toate afacerile sunt diferite, iar tu vrei sa fii apreciat pentru unicitatea ta.

Ne poti contacta oricand pentru mai multe informatii si sfaturi personalizate.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.