Creează un conținut excelent de la început, urmând acești 3 pași!
Prea mulți marketeri văd „mai mult conținut” ca răspuns la fiecare problemă de marketing de conținut. Nu obții clasamentele pe care ți le dorești? Folosește o nouă resursă eficientă, realizată după ultima cercetare de cuvinte cheie și pregătită să atragă click-uri.
Vrei mai multe distribuiri sociale? Publică un material care este optimizat pentru a deveni viral.
Dar dacă problema este mai profundă de atât?
„Mai mult conținut” nu îți va rezolva problemele la nesfârșit dacă continui să urmezi aceleași procese greșite.
De ce să te bazezi pe mozaicuri pentru a completa golurile atunci când ai posibilitatea să planifici lucrurile pentru a-ți atinge obiectivele de la început?
Un sondaj recent CoSchedule a constatat că cei care își documentează strategiile și procesele sunt de patru până la șase ori mai susceptibili de a raporta succesul decât cei care nu fac acest lucru.
Având în vedere importanța clară a documentației, este esențial să actualizezi în mod regulat strategiile și fluxurile de lucru. Schimbarea obiectivelor tale necesită orientări de implementare și comunicare deschisă.
O reîmprospătare a strategiei și a procesului poate fi un bun element de menaj trimestrial. Dacă oricare dintre părți nu este corect aliniat la prioritățile actuale ale afacerii tale, acum este momentul să îl corectezi înainte ca materialele de conținut să fie prea departe.
Pentru a te asigura că realizezi conținut excelent de la început, urmează acești trei pași:
Pasul 1: Revizuiește-ți scopul și canalul
Primul pas este să te asiguri că planul de conținut este încă aliniat la cele mai recente strategii și priorități de afaceri.
În funcție de cât de frecvent faci acest lucru, este posibil să fii pivotat în alte zone ale afacerii fără a actualiza strategia de conținut pentru a se potrivi.
Vei vedea unde se potrivește conținutul în călătoria cumpărătorului tău.
Identifică fiecare pas pe care îl fac oamenii pe canalul tău, interacționând cu conținutul la diferite puncte de contact și canale.
Care sunt elementele cheie de conținut care ajută la transformarea oamenilor de la a fi străini la vizitatorii potențial interesați – și tot ce mai este după aceea?
Este important să definești acțiunile specifice care sunt necesare pentru fiecare etapă a canalului, modul în care fiecare punct de atingere conduce la următorul. De exemplu, va trebui să înțelegi modul în care canalele de social media vor sprijini conținutul și modul în care acele pagini vor converti membrii la o potențială audiență, dacă acesta este obiectivul tău.
Trebuie să utilizezi conținutul pentru a-ți atinge obiectivele în fiecare etapă a canalului – nu doar achiziția de trafic sau cunoașterea mărcii. Pentru a atrage un public, convertește fanii în clienți sau construiește loialitate și păstrează-ți clienții.
De exemplu, antreprenorul Sam Ovens folosește recenzii video de la clienți ca dovadă socială în procesul de vânzări al programului său Accelerator de consultanță. Aceste elemente domină experiența audienței atunci când navighează pe canalul YouTube.
Dar ceea ce va funcționa pentru afacerea ta, în cadrul planurilor și resurselor actuale, trebuie să determini singur.
De asemenea, va trebui să alegi anumiți indici de performanță pentru aceste obiective, prin care atingi punctele de contact de conținut. Având în vedere faptul că acești indicatori cheie de performanță trebuie să se bazeze pe obiectivele generale de afacere, ar trebui să fie simple.
Consultă, de exemplu, indicatorii de performanță actuali ai clienților, cum ar fi potențialul, vânzările noi, ratele de reținere sau venitul total. Apoi stabilește un obiectiv ambițios și totuși realizabil pentru performanța fiecărui tip de conținut, canale media și campanii.
Aici strategia de marketing pentru conținut începe să se reia.
După ce ai hotărât ce va realiza noul plan de conținut și cum le va permite oamenilor să îl parcurgă, vei avea informațiile necesare pentru a calibra restul strategiei. Acum va fi mult mai ușor să știi ce audiențe trebuie să vizezi, să le cultivi și să le convertești.
Pasul 2: Îmbunătățește-ți targetarea publicului țință
Următorul pas este să identifici conținutul de care vei avea nevoie pentru a apela la fiecare dintre diferiții cumpărători în fiecare fază a călătoriei lor.
În acest sens, publicul-țintă pentru platformele sau subiectele individuale de conținut va reprezenta segmente ale publicului general.
Dacă nu ai construit niciodată profile personalizate complete pentru publicul-țintă, acum este momentul să faci acest lucru.
Realizează cercetări – atât calitative, cât și cantitative – pe publicul și pe clienții existenți, precum și pe care încerci să-i atragi în mod special.
Găsește acele lacune, adăugă-le în lista „care urmează să fie dezvoltată” și continuă cu auditul.
Verifică modul în care persoanele interacționează deja cu conținutul mărcii tale, cum ar fi dacă îți citesc mail-urile sau postările pe blog – sau dacă reacționează după ce au citit.
De asemenea, asigură-te că vorbești direct cu aceștia, pentru a afla ce lucrează, ce vor de la tine și ce probleme le poți rezolva.
Concentrează-te pe acea persoană pe care conținutul tău o vizează în mod specific la fiecare pas. Potrivit datelor de la Aberdeen, comercianții care folosesc personaje și conținutul hărților pentru călătoria cumpărătorului văd conversii cu 73% mai mari decât cei care nu fac aceste lucruri.
Este, de asemenea, o idee bună să rulezi experimente prin mesaje pentru a te ajuta să determini ce rezonează cu persoanele expuse. Acest lucru te poate ajuta să îmbunătățești în detaliu înțelegerea publicului. Dar, în același mod în care cadrele structurate sunt utile pentru planificarea conținutului, ar fi, de asemenea, inteligent să identifici experimentele de branding.
Pasul 3: Construiește calendarul editorial
Odată ce ai definit modul în care conținutul va purta oamenii prin călătoria cumpărătorului, este timpul să îți programezi executarea noului plan. Această etapă presupune, în principiu, crearea și completarea calendarului editorial.
Calendarul general de marketing te împiedică să îți faci planul mai mare. Ce va fi creat, când, de cine și cum va fi promovat?
Începe prin a planifica promoții generale, campanii sau teme pentru o perioadă de timp, cum ar fi întregul trimestru sau an. Apoi rupe-l în bucăți individuale de conținut și categorii de subiecte pe baza a ceea ce știi despre publicul-țintă.
Dar, pentru ca acesta să te ajute să ai un impact semnificativ asupra marketingului, va trebui să faci mai mult decât pur și simplu să scrii niște titluri. Pentru fiecare bucată de conținut, trebuie faci o cercetare în mai multe domenii și să planifici:
- Persoana țintă individuală și faza de călătorie pentru fiecare bucată de conținut.
- Un plan SEO cu cuvinte cheie.
- Susținerea vizuală pentru utilizarea pe pagină și promovarea externă, fiecare optimizată pentru canalul în care va fi utilizat.
- Un plan de distribuție, care include o listă a aliaților care te poate ajuta să îți amplifici eforturile.
- Copie promoțională pentru orice postări, mail-uri sau anunțuri din rețelele sociale.
Nu toate cele de mai sus trebuie să apară în calendarul de editare în avans, dar o planificare adecvată necesită o sortare. Și cu cât stai mai mult și planifici în mod intenționat lucrurile, mai ușor vor fi executate corect și în conformitate cu obiectivele de afaceri.
Solopreneur Kara Benz, de exemplu, a elaborat un sistem excelent pentru utilizarea listelor de verificare, a etichetelor și a vizualizărilor calendarului Trello ca an calendaristic și sistem de gestionare a fluxului de lucru.
Dar soluția pe care o utilizezi nu trebuie să fie atât de fantezistă. Există o mulțime de șabloane simple pe care le poți descărca pentru a începe să planifici, cum ar fi o foaie de calcul. Doar personalizați-o și adăugă coloane relevante pentru a planifica fiecare aspect al procesului și divizării muncii. Când este necesară fiecare sarcină sau parte a proiectului, cum ar fi design sau informații promoționale, pentru a păstra totul pe drumul cel bun?
Cu cele de mai sus, vei avea un flux de lucru clar pe care să-l urmezi atunci când va veni timpul să începi în cele din urmă procesul de creare a conținutului.
Planifică mai întâi
Când lucrezi în tranșe, poate fi dificil să îți menții perspectiva corectă. Pentru a crea un program de marketing de conținut de succes, totul despre el trebuie să provină din obiectivele generale de afacere.
Începe de acolo, apoi lucrează prin planificarea modului în care conținutul va interacționa cu clienții pe parcursul călătoriei cumpărătorului. Totul va ieși mult mai bine!
Urmează acești pași pentru a crea un conținut care să capteze atenția clienților tăi. Dacă ai și alte propuneri, împărtășește-le cu noi, iar pentru mai multe informații și sfaturi personalizate, contactează-ne pe mail.