ANANDA PR | Branding personal: cum să îl creezi și să-l marketezi
3469
post-template-default,single,single-post,postid-3469,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Branding personal: cum să îl creezi și să-l marketezi

Vrei să ai mai mulți abonați, fani sau clienți? Te întrebi cum ai putea crea un brand personal?

Iată un model demn de urmat: Chris Ducker, antreprenor și autorul „Rise of the Youpreneur”, Care explică cum să-ți definești nișa de expertiză și de ce acest lucru ajută ca afacerea ta să reușească.

#1.Brand-ul personal

Povestea lui Chris

Chris se consideră un antreprenor tradițional, de vârstă școlară. Până în jurul anului 2008, a folosit Internetul numai pentru a verifica e-mailurile și pentru a viziona videoclipuri YouTube. Afacerile pe care le deținea aveau site-uri asemănătoare unor broșuri care erau plictisitoare și înfundate.

În timpul său liber, Chris a început podcasting, blogging și filmări. Până la sfârșitul acelui an, el a creat o listă de e-mail de aproximativ 5.000 de abonați, iar oamenii au fost cu adevărat atrași de show-ul Chris Ducker.

Câțiva ani mai târziu, el a început să facă bilanțul despre cum se cresc afacerile, unde cresc și ce făceau oamenii pentru a le construi. Atunci a ajuns la o realizare uriașă cu privire la valoarea brandingului personal: în toate achizițiile mari ale companiilor sale, oamenii au vrut să facă afaceri cu el mai întâi și după aceea cu companiile sale.

Atunci Chris a lansat ChrisDucker.com și brandul său personal.

Creșterea lui Youpreneur de către Chris Ducker.

Întrebat de unde a venit „Youpreneur” și ce înseamnă, Chris a spus că, după ce marca sa personală a fost activă, a început să atragă oameni cu aceeași mentalitate. Aceștia au fost vorbitori, creatori de conținut, autori, antrenori, consultanți, YouTubers și streamers live. Toți construiau afaceri bazate pe ei înșiși, pe expertiza lor și pe personalitățile lor.

Un Youpreneur este cineva care construiește o afacere în jurul valorii propriei persoane, . Youpreneur a lansat în 2015 o comunitate online și continuă să crească. Chris a scris o carte și a lansat Summit-ul inaugural de la Youpreneur anul trecut, la Londra. Summit-ul a fost sold out cu 4 luni înainte de eveniment. A fost un mare succes de aceea se va organiza și anul acesta.

#2.Importanța brandingului personal

Brandingul personal există de mult timp. De exemplu, Zig Ziglar este un brand personal pe care îl cunoaște toată lumea. Ceea ce Zig a făcut minunat, explică Chris, a fost să creeze un brand în jurul mesajului său și cum ar putea afecta schimbarea. După ani de zile, oamenii încă mai vorbesc despre Zig. Unii ar putea numi o moștenire.

Cel mai important, atunci când vorbiți despre oameni de influență, cum ar fi Zig Ziglar sau cineva care trăiește, precum Sir Richard Branson, reputația lor este marca lor. Este ceea ce spun oamenii despre ei când nu sunt în cameră, la conferință, la petrecere sau la acea întâlnire de cafea. De aceea branding-ul personal este atât de important. Chiar dacă lucrezi pentru o afacere care nu este proprie, brandingul personal este încă important, deoarece te poate conduce sau nu la capătul carierei.

#3.Cum să începi

Pentru a începe să construiești un brand personal, Chris recomandă definirea a cine ești cu adevărat și pentru ce dorești să fii cunoscut. Cartea sa are un exercițiu numit „Testul de auto-conștientizare” care te poate ajuta.

Împarte o foaie de hârtie în două coloane. În prima coloană, scrie lucrurile pe care le faci bine, cine ești, cum ești cunoscut și modalitățile pe care le oferi în plus. În cea de-a doua coloană, scrie toate lucrurile pe care le faci. Chris spune că antreprenorii au adesea probleme cu cea de-a doua coloană, pe care o numește „coloana reală”, deoarece le place să creadă că sunt buni la tot.

După ce ai finalizat ambele liste, fă un plan de eradicare sau delegare a elementelor pe care le incluzi în afacerea ta. În schimb, concentrează-te asupra a ceea ce faci bine, pentru că este ceea ce te va face cunoscut.

#4.Alege o nișă

Nu poți să-i mulțumești pe toți oamenii de fiecare dată.

Alege o nișă. La fel cum echipele profesioniste de sport au mai multe tipuri de autocare și constructori de case cu tot felul de specialiști, de la arhitect la instalator, antreprenorii au nevoie și de un accent specializat.

Nișa nu numai că te va ajuta să fii văzut, ci te va ajuta să realizezi mesaje potrivite.

Chris se simte frustrat atunci când știe că un antreprenor poate face lucrurile extrem de bine într-un anumit sector sau sub-sector al unei industrii mai mari, dar încearcă să se extindă. Apoi, se plânge că nu crește destul de repede sau că nu face destui bani.

#5.Fii tu însuţi

Oamenii spun: „Vreau să fiu expert în Facebook, dar există deja unul. Numele lui este X” sau „Vreau să fiu un podcaster antreprenorial, dar Y are deja aceaștă nișă”. Chris subliniază că oamenii se vor îndrăgosti de tine pentru cine ești.

Scopul creatorilor de conținut, al influențatorilor și al liderilor de opinie este, în cele din urmă, să devină podcaster-ul preferat în afaceri, expert în Facebook sau orice altceva. Ei doresc să fie atât de iubiți încât toată lumea să descarce tot conținutul, să le retușeze, să le împărtășească pe Facebook, să deschidă toate e-mailurile, să le facă click pe toate legăturile, să le cumpere toate lucrurile, să vină la evenimentele lor și așa mai departe.

#6.Înfruntă-ţi frica

În zilele noastre, este mai ușor ca oricând să te comercializezi, dar oamenii încă se luptă. În primul rând, se anulează. Ei cred că videoclipurile lor pe YouTube trebuie să fie perfecte. Ei cred că nu pot sau nu ar trebui să împartă lucruri personale cu mass-media sociale pentru că sunt publice. În al doilea rând, le este frică. Se tem de respingere. Se tem de trolii online.

Pe măsură ce devii mai influent, vei publica mai mult conținut, iar mai mulți oameni vor vedea acel conținut.

#7.Apari pe platformele altora

Pentru a-ți răspândi mesajul, poți utiliza rețele sociale, bloguri și podcast-uri. În cartea sa, Chris explică în detaliu cum să ajungi pe podcast-urile altora într-un mod clasic, non-limpede, non-vânzător. Cheia este de a oferi valoare și de a fi un oaspete excelent.

Chris crede că atunci când cineva de influență te pune în fața audienței, este ca o ștampilă de aprobare. Acest sprijin pentru ideile tale este incredibil de puternic pentru un brand personal de antreprenor.

Pentru mai multe informații și sfaturi personalizate, contactează-ne pe mail.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.