ANANDA PR | 9 predicții de social media marketing pentru 2018 de la profesioniști
3432
post-template-default,single,single-post,postid-3432,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

9 predicții de social media marketing pentru 2018 de la profesioniști

Te întrebi cum se va schimba marketingul pe social media în acest an? Platformele sociale se schimbă în mod constant, ceea ce înseamnă că și comercianții trebuie să se schimbe.

Pentru a afla cum se va schimba marketingul pe Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn și Pinterest în anul care vine, profesioniștii social media au oferit părerile lor.

#1. Brandurile se îndreaptă spre YouTube pentru Lead Generation

Odată cu creșterea costului anunțurilor Facebook, mulți antreprenori doresc să-și diversifice platformele de conținut și să genereze oferte gratuite.

YouTube este o resursă neexploatată și o poliță de asigurare pentru atâtea companii.

youtube-search

 

În timp ce acesta este adesea văzut ca un site de găzduire video, este mai mult decât atât. Imaginează-ți că poți fi vizibil pentru clienții ideali în fiecare zi, în momentul în care aceștia caută o soluție la problema lor.

  • Sunny Lenarduzzi este un strateg de afaceri premiat la categoriile online, video și social media.

#2. Facebook devine un jucător major în materie de video

În 2017, Facebook a lansat Facebook Watch pentru conturile selectate (opțiunea lor similară cu TV). În 2018, vom vedea că programul se extinde pentru toți oamenii și paginile de pe Facebook.

De asemenea, vom vedea probabil că Facebook va lansa noi funcții pentru creatorii de videoclipuri care le vor face acestora mult mai facil să se expună și să fie descoperiți.

Aceasta ar putea include o expunere preferențială pentru fluxurile de știri Facebook pentru videoclipurile originale, oferte generoase de distribuire a veniturilor și eventuala lansare a unei aplicații video dedicate.

De asemenea, am putea vedea că Facebook negociază oferte de televiziune tradiționale sau chiar își începe propria rețea de televiziune prin cablu.

Dacă ești un creator de videoclipuri, ai în vedere acest canal!

  • Michael Stelzner este fondatorul și CEO al Social Media Examiner, fondatorul Societății de Marketing Social Media și autor al cărților White Papers Launch and Writing.

 

#3. Costurile reclamelor vor crește în continuare

Prevăd că vor crește considerabil costurile publicității Facebook și Instagram în următoarele 12 luni, iar acest lucru va fi o tendință continuă. Investește acum în reclamele sociale pentru a genera vizibilitatea afacerii și creșterea comunității (în special prin intermediul abonaților prin e-mail) și vei avea un avantaj competitiv pentru anii următori.

Acest avantaj competitiv va fi similar cu cel pe care l-au primit unele firme prin construirea unui public de audiență socială timpuriu când o acoperire organică a fost ridicată, iar algoritmii au lucrat în favoarea dezvoltării audienței pentru companii.

Investește acum, înainte de a fi scos de pe piață și înainte ca social media să nu mai fie un canal de marketing viabil pentru afacerea ta.

  • Loren Bartley este strateg de social media, specialist în anunțuri pe Facebook, speaker, consultant și co-gazdă și producător al podcast-ului de top, #BusinessAddicts.

 

#4. Recenziile Facebook devin bunuri cheie

Review-urile generează trafic de căutare pentru Amazon și de asemenea produc vânzări. În mod similar, recenziile sunt din ce în ce mai critice pe Facebook, deoarece platforma extinde modurile în care consumatorii pot lăsa recenzii.

Te poți gândi la un articol ca la o postare, la o pagină sau la un profil ca la o mini-recenzie.

Totul este o revizuire pozitivă sau negativă; un comentariu, cineva care își împărtășește experiența referitoare la compania ta, un nou angajat care își actualizează profilul pentru a arăta că lucrează la compania ta, partenerii care te etichetează într-un post, clienții care te menționează în videoclipul live și așa mai departe.

facebook-network-connections

Ai acum puterea de a obține aceste „recenzii” și să te asiguri că sunt văzute de clienții potențiali.

Crește testimonialele pozitive, împărtășește și stimulează o mențiune favorabilă în presă și permite posturilor mai vechi să continue să se expună.

Gestionează aceste aspecte cu aceeași seriozitate cu care ți-ai gestiona contul bancar.

Atunci când clienții potențiali intră pentru prima dată în contact cu marca ta, controlezi exact ceea ce văd.

  • Logan Young este vicepreședinte al strategiei la BlitzMetrics, unde implementează campanii publicitare și ajută la structurarea canalelor de marketing ale companiilor.

#5. Instagram câștigă teren ca fiind cea mai bună alegere pentru branduri

Acesta nu este doar un instinct; statisticile îl susțin. În primul rând, Instagram crește rapid în rândul companiilor; 15 milioane de afaceri foloseau Instagram în iulie 2017 (ceea ce este aproape dublu față de cele 8 milioane de companii care au utilizat Instagram în martie 2017), iar 80% din conturile Instagram urmăresc cel puțin o afacere.

În plus, companiile pot folosi acum Stories Highlights pentru a prezenta povestiri pe paginile lor de cont.

 

 

instagram-growth

Publicitatea este o altă dilemă pentru Instagram și branduri. În 2015, un studiu realizat de eMarketers a arătat că vânzările de anunțuri mobile de la Instagram ar putea ajunge la 2,81 miliarde de dolari în 2017.

Însă se pare că Instagram a explodat mult peste asta, deoarece se așteaptă să ajungă la 4 miliarde de dolari în publicitatea globală.

În timp ce în Facebook observăm o saturare a reclamelor, Instagram își demonstrează puterea ca platformă pentru utilizatori, companii și agenți de publicitate. Sigur, Instagram nu va înlocui Facebook în curând. Dar se poziționează ca o platformă de top.

  • Brooke B. Sellas este un marketer digital și director executiv la B Squared Media, o agenție de publicitate de tip boutique “done-for-you”.

#6. Retargetarea este esențială pentru retenția și achiziția de clienți

Deoarece costurile pentru a atrage atenția potențialilor clienți și pentru a dobândi noi clienți vor continua să urce, companiile trebuie să fie mai eficiente cu modul în care folosesc social media și marketingul de conținut pentru a conduce călătoria clientului.

Fiecare piesă de conținut sau post social media va trebui să joace un rol deliberat în orientarea perspectivelor de-a lungul spectrului de conștientizare a clienților. Acest lucru presupune utilizarea unor tehnici de retargetare și a altor tehnici similare pentru a asigura că un prospect vede mesajele cele mai relevante și mai rezonante în ordinea corectă, pe baza unor acțiuni anterioare pe care le-a desfășurat (de exemplu, vizitarea unei pagini, solicitarea unei descărcări, clicuri, redarea unui videoclip, difuzarea, vizualizarea unui anunț etc.).

Marketingul și vânzările bazate pe social media pentru colectarea unor adrese de email cărora li se transmit informații automatizate care să stimuleze procesul de vânzare vor fi dezavantajate în anul următor. În schimb,marketingul și vânzările care creează o călătorie pentru client care începe mult mai devreme, chiar înainte de a obține o adresă de e-mail sau alte informații de la un conducător, vor avea de câștigat.

  • Jason Van Orden este un consultant, trainer și strateg care ajută liderii de opinie să ajungă la o audiență mai largă cu ideile lor și să creeze noi fluxuri de venit din expertiza lor.

 

 

#7.  Competiția Hashtag-ului atinge cote maxime pe Instagram

În 2018, văd Instagramul dezvoltându-se prin actualizări de produse, creștere de utilizatori și instrumente de afaceri. Au început deja să elibereze mai multe instrumente pentru comercianți care să permită lucruri cum ar fi call to action cu buton de „glisați în sus” și oferirea utilizatorilor a posibilității de a urmări hashtag-uri.

Nu cred că mulți oameni își dau seama, totuși, cât de importantă este urmărirea de hashtag-uri.

Algoritmul pentru hashtag-uri nu este grozav în prezent, dar, pe măsură ce mai mulți oameni încep să le urmărească și interacționează cu postările hashtagged, vor alimenta datele din Instagram despre modul în care utilizatorii interacționează cu hashtag-urile și algoritmul se va îmbunătăți.

Competiția pentru aceste hashtag-uri va fi feroce, dar cred că cei care se vor mișca cel mai rapid (ca întotdeauna) vor avea un mare avantaj.

  • Dustin W. Stout este co-fondator al Warfare Plugins, o companie de pluginuri WordPress, unde supraveghează inițiativele de marketing social și de marketing, branding și dezvoltarea de produse.

#8. Creșterea organică a paginii Facebook se va opri

Oamenii mă întreabă dacă mai are sens folosirea Facebook-ului pentru afacerea lor. Pentru prima dată, recomandăm să plasezi mai puțin efort în paginile tale de Facebook.

Unele companii încă au comunități angajate pe paginile lor și pentru acele afaceri este firesc să continue să posteze așa cum au făcut-o în trecut. Dar am văzut multe pagini care au ajuns încet să se târască.

Cu siguranță nu îți spun să închizi pagina Facebook, ci doar nu te aștepta ca pagina să conducă o creștere organică. Afacerile încă mai au nevoie de o pagină Facebook pentru a face publicitate pe Facebook.

Iată recomandările mele:

  • Utilizează pagina de Facebook pentru a posta cel mai bun conținut și pentru a ajunge la publicul principal.
  • Postează mai puțin și promovează mai mult. Este nevoie să sponsorizezi postările importante către publicul țintă pentru a economisi bani.
  • Utilizează Facebook Ads ca motor de creștere prin Conversion Ads pentru mări baza de date de e-mail-uri sau pentru a prezenta oferte speciale.
  • Utilizează de asemenea Grupuri Facebook pentru creștere, dacă acestea au sens. Grupurile sunt văzute mult mai mult în News Feed, dar necesită și mult mai multă moderare.
  • Utilizează Facebook Video pe pagină ca motor de creștere, pentru a obține mai multă acoperire organică și pentru a genera trafic pe site-ul Web.

Facebook folosește YouTube și Netflix ca sursă pentru conținutul video. Video-ul obține din ce în ce mai mult reach organic și Facebook Watch devine tot mai vizibil. Deci, dacă intenționezi să utilizezi Facebook pentru afaceri în 2018, concentrează-te pe Video, Grupuri și Anunțuri.

  • Andrea Vahl, coach de social media, speaker și strateg, este co-autor al Facebook Marketing All-in-One pentru Dummies și co-fondator al Școlii Social Media Manager.

#9. Video-urile sunt cruciale pentru vânzări

Îți garantez că un procent semnificativ din companiile care nu își asumă un angajament serios de a-și vinde produsul sau serviciul cu Video vor ieși din afacere.

Acum mai mult ca niciodată, consumatorii doresc să vizioneze videoclipuri. Dacă afacerile nu profită de această oportunitate vor avea de suferit și nici măcar nu o realizează. Peste 500 de milioane de persoane vizionează videoclipuri pe Facebook în fiecare zi.

Atunci când acești oameni urmăresc videoclipuri, încep să aibă încredere în afacere mai mult (mai puțin în cazul în care videoclipurile nu rezonează deloc cu audiența lor). Și, ca rezultat, cu cât cineva are mai multă încredere în afacere, cu atât este mai probabil să cumpere ceva de la ei.

Deci, în cazul în care concurența ta începe să publice o grămadă de conținut video (lucru pe care tot mai multe întreprinderi încep deja să îl facă), atunci vor câștiga clienții de la întreprinderile care nu utilizează videoclipuri.

Chiar și filmele simple filmate pe telefoanele mobile propulsează întreprinderile mai mult decât întreprinderile fără video. Oamenilor trebuie să nu le mai fie frică să folosească o cameră, să întreprindă acțiuni imperfecte și să scoată cât mai mult conținut video posibil.

Nu mă înțelege greșit, însă doar crearea de videoclipuri nu va fi suficientă. De asemenea, trebuie să rulezi anunțuri plătite pentru a fi văzute, pentru că dacă nimeni nu îți vede videoclipurile, atunci este ca și cum acestea nu ar exista.

  • Billy Gene Shaw este unul dintre cei mai importanți influenceri, academicieni și practicieni ai marketingului online din lume.

În concluzie

Deci, ce crezi? Se potrivesc aceste predicții cu ceea ce te așteptai în anul 2018 sau ai predicții diferite? Împărtășește-le cu noi, iar pentru mai multe informații și sfaturi personalizate, contactează-ne pe mail.

 

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.