8 moduri prin care poti optimiza publicitatea pe Facebook
Cauti modalitati prin care sa atingi audienta ideala prin intermediul reclamelor pe Facebook?
Optiunile noi de targetare pe Facebook te vor ajuta sa imbunatatesti conversia ratei reclamei tale, asa ca in articolul de azi vei descoperi 8 modalitati pe care sa le incerci.
Restrange audientele asemanatoare prin interese
Daca te bucuri de mult trafic pe site-ul tau, folosirea audientelor asemanatoare este o tactica excelenta. Din pacate, in multe cazuri, chiar daca sunt asemanatoare, audientele de acest tip tot contin foarte multi utilizatori, de pana la 1 milion, ceea ce nu ajuta foarte mult in targetarea cat mai exacta.
Pentru a restrange audienta, testeaza reclamele utilizand diferite interese. Cand gasesti combinatia corecta a audientei asemanatoare si a intereselor vei reduce foarte mult costul per click/conversie.
Iata cum sa combini interesele cu audienta asemanatoare. Mai intai, alege publicul pe care vrei sa il folosesti. Apoi alege Detailed Targeting si adauga interesele unul cate unul. Daca acum ceva timp puteam alege doar categorii de interese, acum in randul intereselor poti alege chiar si nume de branduri, companii sau influentatori. Acestea din urma performeaza mult mai bine decat termenii generali, asa ca fie pleci de la termeni generali si restrangi sau procedezi invers, asigura-te totusi ca acorzi fiecarei metode o sansa sa castige cat mai multe vizualizari pentru a o masura in mod eficient.
Extinde limita de varsta
O practica comuna pentru a defini publicul tinta este alegerea varstelor potrivite in functie de produs/ serviciu. De exemplu, atunci cand construiesti o campanie publicitara pentru studenti, majoritatea agentilor de publicitate vor alege o gama de varsta intre 18-22 ani.
Un mod eficient de micsora costul per conversie este sa extinzi limita vartsa. Pentru a testa o gama variata de varste, incearca una dintre aceste optiuni:
- Alege o limita de varsta de 10 ani (de exemplu, 18-28)
- Alege o limita de varsta de 30-40 ani (de examplu, 18-58)
Ai putea fi surprins sa vezi ca Facebook arata inca anuntul tau in principal, pentru publicul tinta, insa costul scade.
Foloseste optiunea „Must Also Match”
In octombrie anul trecut, Facebook a lansat o noua caracteristică numita Targetarea Detaliata. Acest lucru iti permite sa selectezi „must also match/ trebuie sa se potriveasca”, mai degraba decat doar un grup de interese.
Mai multe experimente in diferite categorii si industrii au aratat ca adaugarea acestui tip de interese, conduce la un public mai implicat si reduce costurile per click/ conversie cu pana la 25%.
Pentru a testa ceea ce functioneaza pentru tine, schimba interesul in Must Also Match in cel putin una dintre casute. Incearca sa adaugi doua sau trei interese si urmareste indeaproape campania sa vezi daca se imbunatatesc ratele de conversie.
Exclude vizitatorii de pe site
Nu iti pierde banii pe persoane care iti sunt deja loiale pe site. Pentru a face aceasta selectie trebuie sa instalezi Facebook Pixel pe site-ul tau. Acest pixel va construi o audienta pe Facebook cu oameni care deja ti-au vizitat blogul.
Apoi exclude toti vizitatorii de pe site din sectiunea Custom Audiences. Alege audienta specifica pe care ai construit-o sau cea pe care ti-o doresti.
Segmenteaza audientele retargetate
In loc sa definesti toti utilizatorii care ti-au vizitat blogul ca pe o audienta, incearca sa imparti vizitatorii in diferite categorii. Acest lucru iti va permite sa targetezi mai bine mesajul in functie de audienta si va aduce si alte beneficii precum:
- Cresterea interactiunilor audientei.
- Cresterea conversiei pentru fiecare audienta.
- Construirea valorii brandului (nu vei agasa audienta cu mesaje care nu le sunt destinate).
Iata cateva segmentari pe care le poti incerca:
- Dupa ultima vizita: Utilizatorii retargetati care ti-au vizitat blogul in ultimele 14 zile, 14-60 de zile sau peste 60 de zile. Utilizatorii care ti-au vizitat blogul recent sunt cei care costa mai putin.
- Dupa numarul de pagini pe care utilizatorul le-a vizitat. Utilizatorii retargetati care au vizitat doar 1 pagina, 2-5 pagini sau peste 5 pagini. Acesta este un indicator bun privind interesul vizitatorilor legat de produsul tau.
- Dupa pagini specifice: Retargeteaza un grup de utilizatori care au vizitat o pagina specifica, spre exemplu pagina de preturi.
- Dupa timpul petrecut pe site: Alege mai putin de 10 secunde, 10-60 de secunde sau peste 1 minut. Aceasta este o alta indicatie legata de interactiunile vizitatorului. Eliminand toti utilizatorii care au petrecut mai putin de 10 secunde pe blog reprezinta o tactica buna.
Pentru a crea grupuri retargetate de timp, pagini specifice sau numarul de pagini vizitate, foloseste Google Tag Manager.
Targeteaza utilizatorii pasionati de tehnologie
Poti creste conversia localizand si targetand consumatorii pasionati de mediul digital care sunt predispusi sa dea click-uri si sa cumpere.
Sectiunea Behaviors furnizeaza oportunitati ascunse. Ca si advertiser, poti folosi comportamentele pentru a defini audienta ta (de exemplu: oameni care calatoresc, jucatori de jocuri pe console si detinatori de pagini de Facebook). Adevaratul truc este atunci cand folosesti comportamentele pentru a sustrage utilizatori pe care in mod normal i-ai converti cu greu.
Iata un test pe care il poti face: Incearca sa elimni persoanele care folosesc internet 2G/3G si selecteaza-I doar pe cei ce utilizeaza 4G si Wi-Fi. Asta iti permite sa targetezi utilizatori care sunt mai avansati din punct de vedere tehnologic, care folosesc telefoane inteligente si care vor apasa cel mai probabil pe reclama ta.
Segmenteaza-ti audienta in functie de browser
Browserul utilizatorului poate dezvalui multe despre utilizator si iti permite sa il adaugi in audienta potrivita.
Unele produse se potrivesc utilizatorilor Chrome, in timp ce altele se potrivesc utilizatorilor Safari. Este necesar sa selectezi toate browser-ele in afara de Internet Explorer. Aceasta miscare va imbunatati fiecare aspect al rezultatului campaniei tale.
Separa campaniile mobile de cele destinate desktop-ului
In mod normal am crede ca daca afisam o reclama pe mobil si desktop, costul per click pe fiecare platforma va fi acelasi ca si costul per reclama ce apare doar pe o singura platforma. Totusi, lucrurile nu functioneaza chiar asa.
Cand definesti o campanie pentru ambele platforme, CPC-ul uneori scade. Facebook-ul nu divide impresiile in mod egal in functie de platforma si in multe cazuri, peste 95% dintre reclame vor fi dispuse pe mobil.
Incearca sa faci trei teste: Unul in care plasezi reclama si pe mobil si pe desktop, a doua reclama doar pentru desktop si a treia doar pentru mobil. Rezultatele te vor surprinde.
Nu uita ca utilizatorii folosesc telefonul si desktop-ul diferit, asa ca separerea campaniei bazata pe acest criteriu iti va permite sa targetezi audienta mai usor.
In concluzie
Crearea de reclame de success pe Facebook este de obicei rezultatul multor teste de optimizare. Testarile iti permit sa identifici trucuri pe care le poti folosi in setarile campaniei.
Testeaza in fiecare saptamana si vei vedea rezultate positive intr-un timp foarte scurt.
Nu uita ca ne poti contacta daca vrei sa iti livram o strategie eficienta de reclame.