7 trenduri in marketing pentru 2016
Daca am invatat ceva in 2015 este ca marketerii vor trebui sa se concetreze pe imbunatatirea experientei clientului mai ales in noua era digitala. Cum tehnologia, obiceiurile si preferintele utilizatorilor se schimba intr-o clipita, la fel si strategiile de marketing traditionale vor trebui adaptate cat mai bine din mediile offline catre cele online.
Iata cele mai importante 7 trenduri ce contureaza viitorul marketingului in 2016.
Mediul digital devine preocuparea numarul 1 al marketerilor din toata lumea
In Septembrie, eMarketer a raportat ca bugetul mondial digital va creste cu 18% in 2015 si va reprezenta 30% din consumul de publicitate global. ZenithOptimedia anticipeaza ca media digitala va depasi publicitatea TV in urmatorii doi ani.
In 2016, pe masura ce utilizatorii vor migra din ce in ce mai mult in mediul online si mobile, la fel vor migra si bugetele brandurilor.
Adapteaza toate mesajele pentru mobile
Mediul mobile a luat poate ca cel mai mare avant din istoria marketingului. Din nou ZenithOptimedia previzioneaza ca investitiile in publicitatea mobile le vor depasi pe cele in publicitatea desktop pana in 2018. Trebuie sa agatam clientii acolo unde sunt, nu?
Este de asemenea momentul ca website-ul tau sa fie responsive si sa aiba versiune adaptata vizualizarii pe mobil. In mai 2015, Google a anuntat ca indexarea site-urilor fara versiunea de mobile le va devansa in cautari.
Social media devine canalul cel mai utilizat in marketing
Facebook ramane numarul 1, continuand inovatia si noile categorii de reclame targetate in functie de obiective, despre care voi scrie in articolele viitoare.
Instagram il urmeaza, mai nou si acesta acceptand reclame. Este favoritul in special al brandurilor din domeniile de frumusete si moda.
Intre timp Snapchat isi face si el loc pe primele locuri. Desi in Romania nu este prea dezvoltat, probabil ca va fi din ce in ce mai folosit, asa cum si Instagramul a crescut in ultimii ani.
Un lucru trebuie sa tii minte: competitorii tai vor investi in publicitatea prin social media anul viitor. Conform unui studiu realizat de Adweek, 70% din companiile cu buget destinat pentru digital marketing vor dori sa cheltuiasca mai mult decat in anii trecuti. 66% dintre acestia considera social media fundamentala pentru business-ul lor.
Video-urile online prind teren
Este pur si simplu mult mai eficient, iar utilizatorii prefera acest tip de mesaje. Un studiu realizat de Cisco Systems arata ca video-urile vor reprezenta 80% din traficul pe internet pana in 2019.
Cercetarile arata ca utilizatorii prefera video-uri pana in 30 de secunde. Google are in vedere sa introduca video-uri in reclamele de cautare prin PPC, iar Facebook a integrat deja publicitatea video-urilor care scoreaza destul de bine in rezultate.
Content marketing la loc de cinste
Marketing-ul de continut incepe sa fie preferat pentru cresterea prezentei online. A atrage atentia utilizatorilor prin informatii cu adevarat folositoare poate fi mult mai eficienta decat publicitatea platita prin marketing-ul de cautare sau social media. Desigur ca daca vei folosi articole, video-uri, imagini grafice prin care sa creezi interactiune cu utilizatorul si vei integra in acelasi timp si marketing-ul pe social media si prin cautare rezultatele vor fi cu atat mai bune. Daca ai content bun, social media te va ajuta sa-l amplifici.
Marketerii vor alerga dupa influentatori
Considerata una din cele mai rapide modalitati prin care poti accesa noi clienti, marketing-ul prin lideri de opinie este mai eficient decat orice alta metoda. Tacticile variaza, de la trimiterea de produse gratuite pentru recenzii, la cross promotion sau pur si simplu platirea unui fee pentru articole si mentiuni.
Email marketingul nu dispare
Un sondaj realizat de Adweek arata ca in continuare trei sferturi din companii considera emailul drept strategia lor fundamentala de business. Atunci cand reclamele sau continutul devin costisitoare si competitive, intotdeauna cea mai buna varianta care ramane viabila este existenta unei liste de emailuri. Asa ca ne putem astepta ca o buna parte din marketing-ul prin cautari atat platit, cat si organic, dar si bugetele de social media sa se concetreze pe strangerea de baze de date.
Uitandu-ne inapoi spre inceputul lui 2015, cand majoritatea predictiilor se invarteau in jurul marketing-ului prin social media, la acea vreme se dorea totusi o cunostere mai exacta asupra platformelor sociale cele mai eficiente. Social media functioneaza in continuare, dar este foarte important sa acordam mai multa atentie asupra modului in care utilizatorii folosesc aceste platforme. In acelasi timp, tehnologia din spatele site-ului trebuie sa tina pasul cu modificarile aduse de Google, si nu in ultimul rand sa nu uitam ca si unele tactici traditionale functioneaza inca la fel de bine, daca sunt personalizate contextului.