ANANDA PR | 6 trucuri prin care sa-ti optimizezi pagina de Facebook
Cand a fost ultima data in care ti-ai actualizat pagina pe aceasta retea de socializare? Daca esti interesat sa creezi o experienta completa pentru cei care iti vizioneaza profilul de business, iata cateva tactici pe care le poti folosi in avantajul tau.
prezenta in spatiul online, cautare inetna pe Facebook, imaginea brand-ului, timeline al evenimentelor
2790
post-template-default,single,single-post,postid-2790,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

6 trucuri prin care sa-ti optimizezi pagina de Facebook

Cand a fost ultima data in care ai actualizat pagina administrata pe aceasta retea de socializare?

Daca esti interesat sa creezi o experienta completa pentru cei care iti vizioneaza profilul de business, iata cateva tactici pe care le poti folosi in avantajul tau. Astfel, prezenta in spatiul online va deveni cuprinzatoare, iar publicul tinta va deveni mult mai receptiv la informatia furnizata.

Ofera informatii complete, cu privire la companie

Acest lucru nu se traduce prin completarea fiecarui camp existent in pagina descrierii. Unele dintre ele ar putea fi chiar irelevante pentru profilul companiei. Prezentarea datelor carora se datoreaza mare parte din vizite trebuie sa fie realizata in mod succint si corect. Cand completezi aceste campuri, selecteaza in primul rand categoria care se potriveste cel mai bine industriei de activitate a companiei sau a nisei de expertiza. Astfel, publicul te va avea in vedere atunci cand va fi in cautare de ceva specific profilului si, totodata, vor creste sansele sa te afli printre primele optiuni sugerate intr-o cautare interna pe Facebook.

Iata un exemplu de profil de Facebook cat se poate de explicit:

1

Treci la urmatorul pas si asigura-te ca numele de utilizator e in concordanta cu numele brandului. Orice eventuala confuzie ar putea porni de la o astfel de desincronizare.

Completeaza adresa, programul de lucru si locatia. Furnizarea acestor informatii este importanta mai ales in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, dar si in cazul in care serviciul telefonic este disponibil doar intr-un anumit interval orar.

 1

Gandeste-te la scurta descriere pe care trebuie sa o redai, ca la o fraza pe care o poti spune in timp ce urci cu liftul 8 etaje. Cum ai putea rezuma misiunea companiei, in asa fel incat sa fie relevanta si interesanta?

Cand ajungi la Prezentarea Generala a Companiei, detaliaza ceea ce ai inceput anterior. Ofera si  link-uri catre alte pagini ale website-ului sau catre canalul de Youtube, in caz ca detii unul.

1

In urmatoarea descriere elaborata, adauga un rezumat despre serviciile si produsele oferite. Pune accent pe anumite trasaturi care atrag atentia si pe factorii diferentiatori. In cazul in care compania furnizeaza o varietate de produse, listeaza-le pe toate si include, ca bonus, link-uri catre paginile categoriilor de produse.

1

Trecand prin toate aceste campuri, prima impresie sigur va fi una buna!

Consolideaza imaginea brand-ului prin imaginea de coperta si fotografiile de profil

Imaginea de coperta are un grad mare de vizibilitate pe pagina de Facebook. Asigura-te ca aceea pe care o inserezi este destul de interesanta, are rezolutie mare si corespunde stilului general al brand-ului. Motivul pentru care ai folosit-o trebuie sa fie usor de dedus. In exemplul de mai jos, compania producatoare de bere ales o prezentare mai complexa a produsului, creand atmosfera prin alte produse si un context pentru consum.

2

Tine minte ca imaginea va fi afisata 828 x 315 pe computer si 640 x 360 pe smartphone. Pentru a realiza un impact si mai mare, introdu intr-o sectiune un headline sau un link catre o campanie demarata. De asemenea, poti directiona utilizatorii catre website.

Alege culori care iti definesc stilul si care devin reprezentative in mintea vizualizatorului.

culori

Fa referire chiar la misiunea companiei. Poti face acest lucru printr-o combinatie de imagine+titlu sau prin separarea celor doua elemente.

Pentru imaginea de profil, orienteaza-te spre ceva recognoscibil in mod automat. In sectiunea descrierii, scrie cateva cuvinte sau insereaza un link.

profil

Tine cont de cum este afisata imaginea atat pe desktop-ul computerului, cat si pe display-ul telefonului. In primul caz, dimensiunile sunt 160 x 160, iar in cel de-al doilea, 128 x 128.

Introdu un buton CTA relevant

Daca inca nu ai facut acest lucru, nu amana in continuare. Scopul urmarit trebuie sa corespunda acestui element. Optiunile sunt: Rezervati acum, Sunati acum, Contactati-ne, Trimite  mesaj, Utilizati aplicatia, Intrati pe joc, Cumpara acum, Logheaza-te, Vizioneaza clip, Trimite e-mail,  Aflati mai multe si Programeaza-te.

Cantareste bine aceste optiuni si alege-o pe cea potrivita, luand in considerare si ceea ce afisezi prin imaginea de coperta. De exemplu, daca in aceasta sectiune este prezentata o aplicatie, butonul Foloseste aplicatia ar fi cel mai sugestiv.

Seteaza postarile importante in partea superioara a paginii

Astfel aduci in atentie miezul continutului si cresti vizibilitatea. Pentru a face aceasta setare, dai click pe sageata din coltul drept superior al postarii si selectezi Afiseaza la inceput/printre primele.

Ce tipuri de postari merita un loc fruntas?

Cele care se incadreaza intr-o anumita perioada de timp, precum evenimente viitoare sau concursuri cu termen limita.

Articolele de blog sau capitole dintr-un Ebook carora le-ai acordat atentie desavarsita.

Continutul creat in parteneriat cu alte companii. Astfel iti promovezi aliatii si colaborarea prinde contur in online. Acest lucru functioneaza mai ales daca o persoana cu un anumit statut a scris pe blogul companiei sau lucrati impreuna la un anumit proiect.

Creeaza un timeline al evenimentelor

Aceste marcaje sunt specifice Facebok-ului si evidentiaza reusite noi, precum si evenimente importante din trecut. Este o modalitate grozava de impartasire a istoricului brand-ului. De exemplu, stiai ca Taco Bell a fost primul fast-food care a oferit refill-uri gratuite la bauturile racoritoare? Ei bine, lor le datoreaza americanii acest lucru devenit obisnuinta.

bs-taco-bell-facebook-milestone

Creaza si organizeaza file de pagini

Fiecare pagina de Facebook are file de baza precum cele denumite Despre, Evenimente si Fotografii. Indiferent care ar fi numarul lor, doar 4 sunt afisate, restul fiind adunate sub butonul Mai multe. Daca iti doresti sa prioritizezi anumite file, apasa butonul Administreaza File si editeaza-le.

Acesti 6 pasi reprezinta baza, dar in acelasi timp si planul care va scoate din anonimat pagina de Facebook a companiei de a carei imagini te ocupi. Totul poate parea simplu, dar realizate in mod  corect, aceste actiuni pot avea un impact mare pe termen lung. Prezenta in retelele de socializare ocupa un loc important in perceptia generala a publicului asupra brand-ului.

Transmite-ne printr-un email impresiile tale referitoare la aceste trucuri, precum si la altele, de pe urma carora pagina de Facebook a companiei tale beneficiaza.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.