ANANDA PR | 5 trucuri pentru a avea mai mult trafic pe Facebook Live
Social media a devenit in ultimii ani pilonul principal al experientei online.
trafic pe Facebook Live, pilonul principal al experientei, potential de clienti, Facebook Live, continut valoros
2755
post-template-default,single,single-post,postid-2755,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

5 trucuri pentru a avea mai mult trafic pe Facebook Live

Social media a devenit in ultimii ani pilonul principal al experientei online. Sunt peste 1,55 bilioane de useri activi lunar, iar sute de milioane de oameni interactioneaza si adera zilnic la retea. Pentru publicitarii de pe Facebook, aceste numere reprezinta un imens potential de clienti la care se poate ajunge.

Conteaza Facebook Live cu adevarat?

Esti ingrijorat ca acesta este inca un lucru pe care trebuie sa inveti cum sa-l implementezei cap-coada, fara sa ai parte insa de niciun rezultat satisfacator? In aceasta industrie care se dezvolta atat de repede, avem senzatia ca de indata ce ne obisnuim cu o noua platforma, cum ar fi Instagram, o alta apare la orizont, un exemplu actual fiind Snapchat.

In ritmul tau zilnic alert, merita sa acorzi atentie aceastei noi optiuni dezvoltate de Facebook.

Conform unui studiu realizat recent, o treime din toata activitatea online a userilor implica vizionarea de continut video. Oamenii au o mai mare tendinta de a achizitiona un produs dupa ce vizioneaza o descriere de acest  tip. Increderea in video-uri creste pe zi ce trece, iar sansele ca noi sa ne amintim de o reclama sunt mai mari in cazul in care aceasta a fost in acest format, decat in oricare altul.

In completarea beneficiilor video-urilor, optiunea Live ocupa un loc de frunte in randul serviciilor Facebook. In plus, statisticile arata ca oamenii vor cheltui de 3 ori mai mult daca vizioneaza un video care este si live si la care userii comenteaza de 10 ori mai des decat la unul obisnuit.

Dincolo de statisticile care relateaza modalitatea prin care putem creste o imagine pe Facebook Live, optiunea a schimbat in multe feluri lumea in care traim. Acum putem impartasi evenimente si stiri actuale fara a apela la mijloace media. Cetatenii pot spune si celorlalti despre nemultumirile lor si pot atrage atentia asupra unor aspecte negative despre care nu am fi auzit daca nu ar fi fost ei. Asadar, Facebook Live este important nu doar pentru publicitari si profeionistii in marketing, ci si pentru cetatenii de rand.

Deci, cum poti profita mai mult de pe urma acestui instrument? Iata cateva modalitati prin care sa transformi Facebook Live in ceva de care te poti bucura in mod constant.

Extinde introducerea

Cu cat e mai mult continut in deschidere, cu atat mai bine; dar nu trebuie sa mergi pe ideea de cantitate in defavoarea calitatii. Ofera un continut valoros. O introducere mai vasta le ofera ocazia persoanelor de a lua aminte la acea mica notificare de pe pagina lor  si sa dea click pe video. Uite cateva modalitati prin care sa faci acest lucru, fara sa ii enervezi pe vizualizatori:

  • Spune-le de la inceput despre ce vrei sa le vorbesti: Un scurt teaser le va oferi ocazia vizualizatorilor sa isi dea seama la ce sa se astepte pe durata video-ului si ii va convinge sa ramana ancorati acolo. Cu cat mai multe persoane intra pentru a vizualiza, cu atat tu iti poti concentra atentia asupra altor noi vizualizatori.
  • Adreseaza o intrebare simpla: „Hei, ce faceti? Lasati un comentariu cu numele vostru si locul de unde sunteti!” Apoi salutati-i pe toti, pentru ca astfel se vor simti conectati cu tine. „Hei, Ioana din Bucuresti, multumesc ca esti alaturi de noi!”
  • Transmite ideea ca vrei si iti place sa primesti like-uri si share-uri: Acest lucru te va ajuta sa cresti numarul de accesari al video-ului tau. „Ador sa vad acele inimioare care plutesc si care stiu ca sunt doar pentru mine!”

Adreseaza intrebari

Frumusetea video-urilor live consta in faptul ca iti permit sa interactionezi in timp real, deci trebuie sa profiti de acest lucru. Apoi, citeste comentariile cu voce tare si ofera raspunsuri, in timp ce filmuletul ruleaza.

Uite si cateva idei care te ajuta in formularea mai multor intrebari.

  • Realizeaza o sesiune Q&A la sfarsitul video-ului realizat: Poti sa mentionezi acest aspect inca de la inceput pentru a-i convinge pe oameni sa ramana alaturi pana la sfarsit.
  • Intreaba audienta despre povestirile si experientele lor persoanele legate de subiectul in cauza. Oamenilor le place sa vorbeasca despre ei insisi, deci aceasta este o modalitate prin care ii poti determina sa comenteze in numar mai mare.
  • Intreaba-i care este cea mai mare piedica a lor in activitatea desfasurata: Acest aspect poate varia in functie de industria in care lucrezi.
  • Cere pareri in ceea ce priveste urmatorul video pe care ai vrea sa il realizezi.

Aceste exemple de intrebari te vor ajuta sa interactionezi cu vizualizatorii, dar vor extinde de asemenea si durata video-ului, oferindu-le celor care te urmaresc sa fie mai receptivi.

Fii repetitiv

Cand ai invatat in scoala generala sa scrii eseuri pentru prima oara, cu siguranta ai fost sfatuit sa spui de la inceput ce vrei sa spui, apoi sa spui, iar la final sa spui ce le-ai spus. Aceasta tehnica este valabila si in realizarea video-urilor live din diverse motive – in primul rand, oamenii au tendinta de a a-si aminti lucrurile in special atunci cand le repeti, dar si pentru ca sunt situatii in care acestia ies si intra din nou intr-un video live.

Repetand fraza de Call to Action vei fi sigur ca toti vizualizatorii vor vedea ceea ce realizezi si vor sti totodata motivul pentru care trebuie sa continue vizualizarea.

Mentioneaza nume

Ai sunat vreodata la un post radio pentru a cere redarea unei piese favorite? Tii minte acel fior pe care l-ai simtit cand dj-ul ti-a mentionat numele?

Spunandu-le vizualizatorilor pe nume, le ofera acestora aceeasi senzatie pe care ai simtit-o si tu. Exista sanse mai mari ca ei sa continue vizualizarea video-ului si sa fie chiar incantati de acesta.

Participa activ in sectiunea pentru comentarii

Pentru a avea o conversatie fluenta cu persoanele interesate de video-ul tau, trebuie sa intervii chiar tu in discutii. E foarte usor sa faci asta chiar in timp ce redai ceva live de pe telefon, folosindu-ti laptop-ul sau tableta. Daca nu esti genul de persoana multi-tasking, roaga pe altcineva sa stea pe chat pentru tine.

Acum ca ai parcurs toate aceste sugestii, esti mai determinat sa folosesti Facebook Live decat inainte? Sau l-ai incercat pana acum? Daca da, ce anume te-a ajutat sa ai o rata mai mare de engagement. Impartaseste cu noi tehnica ta, printr-un comentariu. Iar pentru recomandari personalizate ne poti contacta pe email.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.