ANANDA PR | 5 beneficii ale storytelling-ului in crearea de content
storrytelling, digital marketing, de ce e important storytelling, ce e storytelling, avantajele storytelling
2598
post-template-default,single,single-post,postid-2598,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

5 beneficii ale storytelling-ului in crearea de content

Bloggerii fac asta mereu. Construiesc naratiuni bazate pe o intamplare cu care s-au confruntat peste zi. Aceasta activitate este un fel de gimnastica pentru creier, asa cum atletii se antreneaza pentru o competitie acerba.

Daca vei citi acest articol si iti vei aminti ceva din el, inseamna ca storytelling-ul si-a facut deja efectul. Aceasta tehnica este deosebit de eficienta fie ca faci o postare pe o retea sociala, scrii un articol pe blog, trimiti un comunicat de presa sau creezi o campanie de marketing. Iata de ce:

Storytelling-ul creaza amintiri

Nu e ca si cum in anul 2016 s-a inventat roata, dar fiinta umana este inzestrata cu memorie, drept pentru care este capabila sa isi aduca aminte povesti. Deseori, parintii citesc copiilor scurte poezii si fabule inca de la varste fragede, pentru a-i ajuta sa creasca frumos. Si iata un prim indiciu: formatul scurt si la obiect le starneste curiozitatea, ii distreaza si il vor retine!

Impactul pe care povestile il au asupra oamenilor nu s-a schimbat nici la varste inaintate, ba chiar sunt placute mai mult. Adultii retin aspectul cu care se identifica si care le starneste o emotie. Iata un instrument puternic pentru oamenii de marketing.

Este atat de simplu, incat mesajul transmis nu trebuie sa fie dramatic, cutremurator sau doritor de vreun premiu Oscar. Nu trebuie sa faci pe cineva sa planga. Trebuie doar sa il faci sa inteleaga povestea si sa se integreze in ea!

Da, storytelling-ul este ceva palpabil. Povestile ii fac pe oameni sa vada, sa auda, sa miroasa si sa simta mesajul! Toate aceste mesaje se metamorfozeaza la nivelul creierului lor intr-o poveste si in final intr-o amintire. Asa ca asigura-te ca isi vor aduce aminte ceva corect despre brandul tau!

Focuseaza storytelling-ul asupra mesajelor importante pe care vrei sa le transmiti.

Storytelling-ul, ca si instrument de motivare

Cei mai buni speakeri incep intotdeauna cu o poveste, de obicei ceva personal apoi conduc ideea catre mesajul ce se doreste a fi transmis. Iti capteaza atentia apoi iti starnesc curiozitatea prin actiuni de call to action (CTA).

In doar cateva cuvinte, acesti speakeri reusesc sa te motiveze, fie ca este vorba de motivatie prin emotie, actiune sau impartasire a experientei personale. Ei au condimentat discutia avand in minte un singur gand: sa iti transmita o idee de impact.

Gandeste-te ceea ce vrea sa auda audienta atunci cand incepi sa vorbesti. Un sfat in plus: destinde atmosfera cu o povestioara hazlie.

Storytelling-ul este un instrument des folosit de marketeri pentru ca starneste intotdeauna curiozitatea publicului. Si ce au toate povestile bune? O morala. Iar invataturile sunt tinute minte. Asa iti vei motiva cititorii mult mai mult decat daca ai folosi retete renumite de vanzare sau din contra, un mesaj rece.

Cunoaste-ti audienta, astfel incat sa poti gandi mesajul legat de interese lor.

Storytelling-ul construieste relatii

Relatiile sunt mina de aur pentru marketing. Cei care rezoneaza cu brandul tau, nu numai ca devin clienti fideli, ci iti vor genera si reclama pozitiva in randul prietenilor. Secretul este si aici cunoasterea audientei si te ajuta o harta a nevoilor fiecarui grup de clienti – te ajuta sa te apropii de client mult mai bine si vei putea vorbi… pe limba lui!

Aici se schimba o poveste buna intr-o poveste de exceptie. Cand stii la ce reactioneaza audienta ta, acestia vor rezona cu ideea transmisa si se vor transpune in poveste. Mai mult de atat, vor empatiza cu brandul tau si isi vor asocia imaginea cu el, formand o legatura de exceptie.

Storytelling-ul face contentul emotionant

Una din provocarile marketerilor este sa dezvolte o strategie pentru industriile serioase. Iata raspunsul: nu exista industrii serioase si plictisitoare. Din nou, este vorba de perceptie. Insa daca exista piata pentru industria ta, cu siguranta exista interes din partea consumatorilor.

Storytelling-ul este un instrument – condiment atat pentru industriile atractive, cat si pentru cele „boring”. Povestile se transpun foarte usor in emotii si motivatii, cheia consta in cuvintele cheie ale industriei brandului tau.

Storytelling – conversia de la vechi la nou

O alta provocare pentru marketeri este sa vina mereu cu o noua idee. Sa aibe acel as in maneca tot timpul. Sa schimbe unghiul de abordare, atunci cand listele actuale au fost deja utilizate de milioane de ori, bloggurile ultrafolosite, SEO la putere maxima si chiar content marketing.

In plus, in piata exista concurenta acerba, iar sansele ca altcineva sa fi scris deja despre acea „brand new idea” cresc direct proportional cu trecerea minutelor. Ba chiar gasesti ideea online pana ca tu sa ajungi in birou. Mediul online este mai ceva ca un nisip miscator!

Este o provocare sa te gandesti la idei care aduc plus valoare brandului tau. Pana la urma, este ceva normal sa fii marketer si sa fii un generator de idei.

Cum faci conversia? Pune accent pe emotia transmisa care suplineste nevoia consumatorului. Este foarte posibil ca o idee de storytelling sa nu functioneze pentru un anumit brand,iar pentru tine sa functioneze de minune! In plus, vei avea parte garantat de cresterea conversiilor, ca un efect secundar al unei campanii de succes bazate pe storytelling.

Exista un motiv pentru care storytelling-ul a devenit un cuvand la moda in sfera marketingului. Poveștile sunt un mod simplu, natural de a face un continut interesant , care motivează publicul să actioneze. Ce ti-ai mai putea dori mai mult de la responsabilul de marketing? Contacteaza-ne daca ai nevoie de oferta personalizata!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.