ANANDA PR | 4 modalitati de a-ti include fanii in activitatile de Social Media
In acest articol, vei descoperi 4 modalitati creative pentru a-ti include fanii in marketing-ul Social Media.
implicare a fanilor, postare pe Facebook, loialitate clienti,
2701
post-template-default,single,single-post,postid-2701,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

4 modalitati de implicare a fanilor in Social Media

Vrei sa construiesti o comunitate solida? Cauti modalitati pentru a mentine legatura cu persoanele care iti urmaresc activitatea? Fanii si clientii tai pot juca un rol important in dezvoltarea unei prezente in Social Media bazata pe povesti autentice.

In acest articol, vei descoperi 4 modalitati creative de implicare a fanilor in marketing-ul utilizat in Social Media.

Ofera-le fanilor 15 minute de faima

Cand o intreaga generatie creste in umbra Social Media, nu ne mai surprinde faptul ca oamenii cauta modalitati de a iesi in evidenta. Brandul tau poate fi platforma ideala pentru cele 15 minute de faima pe care le doreste fiecare.

Daca iti pui fanii in lumina reflectoarelor, acestia iti vor oferi in schimb content creat de utilizatori (UGC), interesant si original, pe care il vei putea folosi pe paginile tale sociale, pe website sau in campaniile de advertising. Win-win!

Roaga-ti urmaritorii de pe Twitter, Instagram, Facebook sau Pinterest sa isi posteze continutul cu un hashtag memorabil. In acest fel, tu vei primi acces instant la fotografiile lor lor si vei putea acumula o cantitate mare de continut cu care vei putea lucra.

Un exemplu excelent este campania #WanderlustContest realizata pe Instagram de catre National Geographic. Aceasta revista cerea utilizatorilor sa incarce fotografii cu oamenii minunati si locurile incredibile pe care le-au vizitat si sa foloseasca hashtagul campaniei. A fost o oportunitate deosebita pentru fani sa primeasca felicitari chiar de la National Geographic pentru fotografiile lor, in timp ce revista a primit acces la o colectie diversa de fotografii din calatorii pe care le-a putut folosi in Social Media sau oriunde altundeva.

yv-national-geographic-instagram-campaign

Realizeaza un concurs de continut pentru fani

Toata lumea iubeste concursurile. Concursurile apeleaza la spiritul omenesc pentru competitie si induc acea stare de adrenalina. Asa ca ce modalitate mai buna exista pentru a-ti face campania sa devina virala decat prin intermediul unui concurs bazat pe continul utilizatorilor in Social Media?

Roaga-ti fanii sa incarce videoclipuri, articole, imagini, opere de arta sau orice altceva relevant pentru brandul tau si ofera un premiu castigatorului (cum ar fi bani, produse pentru un an intreg, etc.) pentru a-i motiva si inspira creativitatea. Dupa ce ai primit raspunsurile, lasa oamenii sa decida prin vot cine este castigatorul.

Eggo a creat o campanie creativa pe pagina lor de Facebook, denumita „The great Eggo waffle off!”. Ei le-au cerut fanilor sa incarce retetele preferate cu vafele Ego. Apoi toti participantii isi puteau vota favoritele. Castigatorul a primit un premiu in valoare de 5.000$ si gloria de a-si incorona reteta de vafe. Aceasta campanie de marketing a fost una minunata pentru Eggo pentru ca a expus fotografii cu produsele lor intr-o lumina neobisnuita si creativa. Mai mult decat atat, clientii au avut posibilitatea de a interactiona cu brandul la un nivel mai profund, aratandu-si talentul si ideile.

yv-great-eggo-waffle-off-contest

Incurajeaza creativitatea in ceea ce priveste produsele tale

Oamenii iubesc oportunitatea de a gandi „out of the box”. De aceea, rugandu-ti fanii sa isi arate partea creativa va duce in mod sigur la un rezultat pozitiv.

Twitter, Instagram, Pinterest si chiar Facebook ofera fanilor milioane de oportunitati de a fi creativi, fie prin depuneri video, de imagini sau alte tipuri de continut creativ. Incearca sa faci utilizatorii sa ia contact cu produsul tau si sa vada ce rezultat inteligent si artistic ar putea obtine folosing brandul ca inspiratie.

Sunt o multime de exemple in acest sens, de la concursul de design pentru carcasa de iPhone #legoxbelkin, organizat de Lego, la #WhiteCupContest, realizat de Starbucks, etc.

yv-legoxbelkin-instagram-campaign

Inputul consumatorilor

Una dintre cele mai usoare modalitati de a mentine o legatura activa cu fanii este de a le cere parerea pe Facebook sau Twitter. Cere-le urmaritorilor tai parerea despre ce noi arome vor sa incerce, ce aspect prefera sau ce idei noi au pentru campaniile/produsele noi. Utilizatorii iubesc ideea de a fi imputerniciti, care vine odata cu oferirea unei perspective, iar ca rezultat tu vei construi o comunitate activa si o mai mare loialitate a clientilor.

Compania Express s-a folosit de o postare de Facebook pentru a le cere clientilor sa aleaga bluza favorita. Punand o simpla intrebare, iti poti face o idee de ansamblu despre ceea ce clientii tai prefera, in timp ce mentii o legatura activa cu acestia.

yv-express-fan-input-example

In concluzie

Social Media este despre storytelling. Atunci cand Social Media a devenit cunoscuta, companiile si-au creat propriile povesti, invitandu-si utilizatorii sa priveasca pasiv si sa interactioneze cu ei impunand anumite conditii. Dar clientii sunt o parte importanta a fiecarei afaceri. De aceea, din ce in ce mai des, recunoastem rolul pe care clientii si utilizatorii il joaca in dezvoltarea unei povesti detaliate, exacte si interactive.

Ca rezultat, cresterea continutului generat de utilizatori. Exact asa cum suna, este vorba de un continut creat de oameni folosind produsele si serviciile oferite de afacerea ta. Poate lua forma fotografiilor, filmarilor, articolelor, comentariilor, etc.

Decat sa le spui oamenilor ce este minunat la produsele tale din perspectiva ta, mai bine poti arata cum produsele pe care le vinzi le pot imbunatati viata din punctul lor de vedere, care este  mult mai sincer si, totodata, o tehnica in ascensiune de storytelling. In plus, este o oportunitate deosebita pentru utilizatori sa devina implicati in ceea ce priveste brandul, iar loialitatea fata de acesta creste in mod semnificativ.

In timp ce unele strategii ar putea sa functioneze mai bine decat altele, le puteti alege doar pe acelea care credeti ca sunt eficiente pentru propriul scop. Daca va putem ajuta cu mai multe informatii, nu ezitati sa ne contactati.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.