ANANDA PR | 11 ponturi SEO last-minute pentru a fi pregatit de Black Friday si Cyber Monday
Sfaturi black friday, black friday, black friday romania, seo black friday, cum sa pregatesti siteul pentru black friday, anandapr
2924
post-template-default,single,single-post,postid-2924,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

11 ponturi SEO last-minute pentru a fi pregatit de Black Friday si Cyber Monday

Indiferent daca site-ul tau este strict axat pe e-commerce sau reprezinta interfata digitala a magazinului fizic, prezenta in mediul online este obligatorie – mai ales daca vrei sa atragi clienti in cele doua cele mai mari perioada ale anului: Black Friday si Cyber Monday.

In 2015, de Black Friday si Cyber Monday, retailerii au inregistrat o crestere a vanzarilor  de aproximativ 15% fata de anul anterior. Peste 103 milioane de consumatori au cheltuit mai mult de 7,5 milioane de dolari online in weekend-ul de Ziua Recunostintei, rezultand vanzari record pentru retailerii online. Se asteapta ca si 2016 sa fie la fel de nebunesc. Rene Kirschbaum, directorul BlackFriday.fm, a prezis deja ca ,,Vanzarile de Black Friday si Cyber Monday de anul acesta vor fi mai mari ca niciodata”. Chiar daca Black Friday a fost oarecum devansat si in weekendul ce a trecut, oficial el are loc pe 25 noiembrie, asa ca inca mai ai timp sa te pregatesti.

Deci, cum iti pregatesti website-ul pentru sezonul de cumparaturi,cand Black Friday este atat de aproape? Aceste 11 ponturi te vor ajuta sa fii gata.

Fa-ti site-ul sa fie prietenos pentru mobil

Utilizatorii de smartphone-uri sunt atrasi de vanzarile online, iar retailerii digitali au observat  o crestere de 65% in achizitiile de pe telefoanele mobile in 2015 comparativ cu 2014. Conform DigitalEcommerce, vanzarile mobile au reprezentat 36% din totalul vanzarilor de Black Friday si 26% din cele cu ocazia Cyber Monday.

Totusi, nu toate aceste achizitii sunt facute din confortul casei – conform Raportului Google cu tendintele lui 2016, vizitatorii magazinelor online care folosesc telefoanele mobile pentru cautari sunt peste 30%, dar cei care cumpara efectiv (43%) sunt cei care merg sa vada produsele si in magazine.

Daca vrei sa faci fata cu brio acestei perioade, asigura-te ca le oferi clientilor tai o experienta mobila atragatoare si accesibila. Evita capcanele SEO, precum imaginile carusel, care pot ingreuna viteza de functionare a site-ului.

Creeaza ghiduri cadou si clipuri video

O alta statistica interesanta din Raportul Google cu tendintele lui 2016 spune ca 70% dintre consumatori incep cumparaturile fara sa stie ce vor sa achizitioneze de fapt. Ghidurile cadou sunt o modalitate buna de a ajunge la acei cumparatori indecisi. Iar daca ghidul tau este pe Youtube, cu atat mai bine! Google arata ca 68% dintre cumparatorii cu telefonul mobil intra pe Youtube atunci cand nu stiu ce sa aleaga.

Creeaza continut cu privire la evenimentul reducerilor

Asigura-te ca utilizatorii afla de sezonul cumparaturilor prin intermediul anunturilor plasate, campaniilor de e-mail, postarilor de blog. De asemenea, ar trebui sa iti reorganizezi website-ul pentu ca vizitatorii sa poata observa imediat anuntul tau cu viitoarele vanzari. Poti adauga chiar o numaratoare inversa pe pagina principala pentru a tansmite un sentiment de suspans.

Afla care sunt cuvintele cheie care fac referire la perioada reducerilor

Daca vrei ca oamenii sa iti gaseasca ofertele, trebuie sa faci un research cu privire la cuvintele cheie. Expertul SEO, Dan Kern, are cateva ponturi utile:

  • Foloseste Google Suggest pentru a gasi cele mai populare cuvinte cheie despre acest sezon: incepe cu Black Friday sau Cyber Monday si adauga-le la postarea ta
  • Foloseste Related Searches pentru a gasi mai multe sintagme cheie: printre ultimile rezultate Google se pot numara variante pe care nu le-ai luat in considerare
  • Include ,,cel mai bun” in frazele tale de cautare: clientii vor intotdeauna sa gaseasca cea mai buna oferta si optiune de cadou
  • Gandeste-te ce ai cauta tu cu privire la Black Friday si Cyber Monday

Creaza pagini dedicate evenimentului

Rebecca Lehmann, un veteran al pregatirii pentru Black Friday, spune ca aceste pagini de vanzari te vor ajuta sa tii evidenta cautarilor pentu termenul respectiv. Tot ce ai nevoie e sa updatezi aceasta pagina de cateva ori pe an si sa lasi pagina indexata pe tot parcursul acestuia.

Creeaza-ti reteaua de linkuri pentru sezonul cumparaturilor

E posibil sa nu ai timp de o campanie minutioasa de creat link-uri inainte de Black Friday, insa poti obtine o expunere last-minute pentru a iti creste vizibilitatea. Poti ajunge la audienta ta folosind LinkAssistant, pentru a cauta si a ajunge automat la partile importante din industria profilului tau. Asigura-te ca pagina ta de vanzari este legata de site-urile mari, cele care indexeaza reducerile de Black Friday.

Foloseste imagini pentru a vinde produse

Optimizarea imaginilor este cel mai bun sfat pentru magazinele online. Concentreaza-te asupra folosirii de cuvinte cheie cu privire la sarbatori, pentru a atrage clientii spre ofertele tale. Ataseaza cuvintele cheie la finalul textului imaginii.

Pozitioneaza review-urile pozitive la vedere

Vanzarile sigure si garantiile sunt grozave, dar nu e nimic care sa creasca increderea consumatorului mai mult decat un review pozitiv. Cand un client cauta un anumit produs, vrei ca acesta sa vada imediat cele mai bune review-uri ale tale. Acest lucru e esential mai ales pe platformele pentru mobil unde clientii cauta un semn ca magazinul este de incredere, inainte de a se decide daca vor cumpara.

Subliniaza sintagma care te pune in valoare

Sintagma ta unica este acel lucru special care te pozitioneaza mai sus de competitori. Promisiunile vagi precum „cele mai bune servicii” nu vor functiona – trebuie sa le oferi ceva tangibil precum ofertele de pret, livrari gratuite pentru produsele mai mari sau banii inapoi garantati.

Adauga promotii

Daca vrei sa creezi trafic de ultim minut pe website-ul tau, mizeaza pe anunturi platite care indeamna clientul sa dea share. Oferind coduri pentru cupoane si cadouri promotionale oricand cineva da share site-ului tau unui prieten, este un mod perfect de a invita oamenii spre magazinul tau online.

Asigura-te ca serverele tale pot face fata multimii de cumparatori

Black Friday si Cyber Monday sunt cele mai mari zile de cumparaturi din an si ultimul lucru pe care ti l-ai dori este ca site-ul tau sa cada odata cu cresterea fluxului de clienti. Asigura-te ca ai suficienta latime de banda pentru a face fata blocajelor de trafic si suficient RAM pentru a acoperi traficul de pe site. Verifica de doua ori inainte erorile de logare si rezolva orice problema care ar putea avea un impact negativ asupra vitezei site-ului.

Pont Bonus: Transforma-ti cumparatorii de Black Friday in clienti fideli

Ce faci cand sezonul reducerilor se incheie, iar cumparatorii din acest sezon se retrag? Specialistii in marketing, precum Ben Wood, folosesc listele de remarketing pentru a cauta anunturi ce pot transforma clientii care vaneaza reducerile de Black Friday, in clienti fideli. Aceste liste te pot ajuta in targetarea anumitor consumatori in campaniile de Google AdWords (ex. clienti care petrec o anumita perioada de timp in magazinul tau online). Pentru a crea aceste liste in jurul unei anumite date, trebuie sa te loghezi in Google Analytics si sa creezi o lista cu audienta. Pentru a face asta, apasa click pe Admin > Audiences, pentru a intra in Audience Builder.

Urmatorul pas, apasa Conditions. Selecteaza o data anume (ex. data zilei de Black Friday de anul acesta) si o limita de venituri pe sezon. Apoi aplica lista pe grupurile tale de anunturi si retargeteaza cei mai valorosi consumatori de sezon.

In concluzie

Consumatorii cheltuiesc din ce in ce mai mult in fiecare an de Black Friday si Cyber Monday, dar castigurile nu sunt corect distribuite. In timp ce vanzarile online sunt mai mari ca niciodata, specialistii economici ne spun ca prezenta in magazinul fizic a scazut cu 10% in 2015 comparativ cu 2014. Multe dintre magazine aleg sa se inchida de Black Friday, ramanand active doar in online.

In afara de acestea, aminteste-ti ca activitatea de SEO se aplica chiar si pe durata sezonului reducerilor. Te vei bcura de cele mai bune rezultate daca website-ul tau este organizat si usor de utilizat. Chiar si cele mai mici preturi nu iti vor aduce clienti daca acestia nu iti vor putea accesa site-ul. Pentru a evita neplacerile, testeaza-ti platforma online inainte de inceputul Black Friday.

Anul acesta Black Friday are loc pe 25 Noiembrie. Tu cum iti administrezi site-ul cu ajutorul SEO pentru aceasta perioada? Daca ai nevoie de o strategie personalizata, contacteaza-ne!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.