ANANDA PR | 10 ponturi de comunicare pe Facebook in perioada sarbatorilor
2981
post-template-default,single,single-post,postid-2981,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

10 ponturi de comunicare pe Facebook in perioada sarbatorilor

Ai inclus Facebook in planul tau de marketing de sarbatori?

Cauti strategii de imbunatatire a campaniei de sarbatori?

In acest articol vei descoperi 10 ponturi de marketing pentru Facebook pe care le poti folosi pentru cresterea vizibilitatii si a reach-ului in perioada sarbatorilor.

Creeaza un Content Calendar cu datele cheie

Creeaza un document word sau un excel pentru a tine evidenta sarbatorilor la care vrei sa faci referire in social media: Black Friday, Craciunul, Anul Nou.

Pentru a iti creste vizibilitatea, fii primul din industria ta care incepe sa posteze cu ocazia acestor zile.

Include elemente vizuale puternice in continutul tau

Cand planifici postarile de sarbatori pentru Facebook, nu uita ca este o platforma vizuala, asa ca foloseste clipuri video, gif-uri si imagini pentru a atrage atentia.

Facebook recomanda folosirea vizualurilor in miscare pentru a determina publicul sa se opreasca asupra postarii tale.

Arata povestea brand-ului tau

Profita de aceasta perioada pentru a lasa fanii sa iti cunoasca povestea din spatele brandului si oamenii care contribuie la construirea acestuia.

Invita oamenii in interiorul afacerii tale. Foloseste aceasta ocazie pentru a-ti spune povestea intr-un mod personal; poti de exemplu sa realizezi un clip scurt cu angajatii tai si viata acestora in interiorul companiei.

Creeaza o conexiune emotionala prin intermediul contentului

Implica-ti audienta creand un continut relevant, emotionant si interesant care sa ajunga la inimile oamenilor si care sa evoce sentimente ori care sa ii amuze. Vrei ca audienta ta sa simta o legatura cu contintul postat.

Spre exemplu, compania aeriana Iberia a creat un clip emotionant in care Mos Craciun impartea daruri familiilor in timpul zborului. Linia aeriana a vrut sa dezvolte o comunitate internationala strans legata, prin reunirea cu prietenii, familiile care calatoresc de-a lungul globului pentru a sarbatori alaturi de cei dragi. Campania video a obtinuit 4 milioane de vizualizari si 46 de milioane de reach-uri.

ms-iberia

Modifica continutul pentru a obtine un maxim de share-uri

Inainte de a publica un continut pe Facebook, intreaba-te urmatoarele lucruri:

  • Este postarea suficient de interesanta pentru publicul meu pentru ca ei sa se opreasca si s-o vizualizeze?
  • Le capteaza atentia suficient de mult incat sa o dea mai departe?
  • Se incadreaza postarea printre celelalte din newsfeed-ul lor? In timp ce prietenii utilizatorilor dau share la postari personale, emotionante sau amuzante, postarea mea se potriveste astfel incat sa atraga atentia?
  • Ofera un continut educational sau distractiv?
  • Intalneste nevoile si interesele audientei?

 

ms-taste-of-home

Tine evenimente virtuale prin Facebook Live

Creeaza un eveniment pe pagina de Facebook a companiei tale si invita-ti pretenii si fanii. Poti organiza o petrecere virtuala la birou sau o petrecere de multumire consumatorilor prin Facebook Live. In timpul evenimentului poti oferi premii, poti organiza jocuri sau poti realiza un Q&A si sa oferi un discount celor care te-au urmarit pana la final.

De asemenea, poti invita cativa fani la evenimentul tau live, introducandu-i astfel in lumea afacerii tale. Totodata Facebook plateste persoanele publice care utilizeaza video-urile live.

ms-martha-stewart

Creeaza oferte cu Facebook

Facebook iti permite sa creezi o oferta online sau in magazine si sa o distribui pe pagina business-ului tau.

Apasa Offer din bara de stare, apoi alege Online sau In Store si apoi selecteaza o optiune din lista Offer Type care poate fi: un anumit procentaj discount, cumpara unul si ia unul la un alt pret sau lucruri gratis.

ms-facebook-offer

Fii atent si la audienta ta de pe mobil prin Facebook Ads si postari

Cei mai multi oameni folosesc mobilul, asa ca fii sigur ca anunturile, postarile si alt continut relevant sunt optimizate pentru acesta.

Foloseste optiunea Local Awareness pentru a iti targeta audienta cand se afla in apropierea business-ului tau. Poti chiar sa le oferi indicatii cu privire la locatie. Cele mai performante tipuri de anunturi care functioneaza pe mobil sunt clipurile video, slideshow-urile si caruselul de imagini.

Foloseste Engagement Custom Audiences

Un nou tip de audienta pe care il poti atrage prin anunturile de pe Facebook se numeste engagement custom audiences. Aceasta e formata din oamenii care s-au aratat deja interesatide business-ul tau prin vizualizarea clipurilor tale video, prin interactionarea cu unul sau mai multe anunturi sau prin share-uirea link-urilor tale pe profilul lor.

ms-facebook-engagement-custom-audience

ms-facebook-video-engagement

Retargeteaza-ti vizitatorii site-ului

Performanta anunturilor tale va fi mult mai mare daca vei utiliza Facebook pixel si iti vei retargeta potentialii clienti care ti-au vizitat deja site-ul. Facebook a inceput sa acorde prioritate anunturilor care sunt conectate cu Facebook pixel.

Prima data asigura-te ca ai instalat Facebook pixel pe site-ul tau. Mergi la sectiunea Pixels in Ads Manager si selecteaza View Pixel Code din meniul Actions. Copiaza si lipeste codul pe site-ul tau.

ms-facebook-pixel-code

Acum poti merge in Ads Manager si sa creezi o varietate de audiente bazate pe timpul pe care vizitatorii l-au petrecut pe site. Cineva care petrece 2 minute pe site este mult mai in interesul tau decat cineva care a stat doar 10 secunde.

ms-facebook-create-audience-website-traffic

Concluzii

Perioada sarbatorilor este cea in care au loc cele mai multe cumparaturi in tot anul. Oamenii cumpara cadouri pentru ei si pentru ceilalti. Si, pentru ca nu stiu intotodeauna ce isi doresc, e bine sa vii in sprijinul lor.

Profita de aceasta perioada pentru a iti pune business-ul in valoare si foloseste-te de instrumentele pe care Facebook ti le ofera pentru a te diferentia de competitori.

Tu cum folosesti Facebook pentru a crea promotii de sarbatori? Noi te putem ajuta, contacteaza-ne!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.