ANANDA PR | Tot ce trebuie sa stii despre SEO pentru website-ul tau
seo, search engine optimization, ce inseamna seo, cum folosim seo, cuvinte cheie, tot ce trebuie sa stii despre seo, anandapr, andreea lada
2594
post-template-default,single,single-post,postid-2594,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Tot ce trebuie sa stii despre SEO pentru website-ul tau

Search Engine Oprimization nu a fost niciodata prea usor pentru incepatori. Daca esti inca blocat pe ideea de SEO ce se folosea acum 10 ani, trezeste-te, bea-ti cafeaua si hai sa aflii lucruri noi, pentru ca in ultimii ani aceasta activitate a evoluat foarte mult. Chiar daca ai facut cunostinta cu acesta abia acum cateva luni, tot vei fii surprins. Am organizat lista in trei cateogorii. SEO – aspecte de baza, Cuvinte cheie si Optimizarea continutului.

Care sunt aspectele de baza pentru SEO

1. Instaleaza Google Analytics – acest instrument te ajuta sa intelegi mai bine dinamica publicului tinta si sa obtii data relevante despre acestia, precum sunt cele demografice.

2. Adauga site-ul in consola Google Search si in tool-urile Bing – aceste instrumente sunt foarte utile pentru dirijarea traficului pe site.

3. Asigura-te ca CMS-ul tau este echipat – Managementul Sistemului de Content este foarte important. Asigura-te ca platforma pe care o folosesti are acel plugin de SEO, de exemplu pentru WordPress Yoast SEO functioneaza foarte bine, All in One SEO.

4. Site-ul trebuie sa functioneze optim de pe toate device-urile, inclusiv toate browserele.

5. Confirma extensia HTML si CSS –poti incerca acest lucru cu W3C (World Wide Web Consortium) folosind HTML validatorCSS validator, si mobile code validator.

6. Creaza si foloseste o harte a site-ului – Pozitioneaza paginile cu maxim de potential direct in top. Iata un model de instrument dynamic sitemap.xml generator (gratuit pentru pana la 500 pagini).

7. Creaza si urca pe pagina un Robots.txt fisierRobots file arata motoarelor de cautare catre care pagini sa se indrepte si pe care sa le evite. (admin area, restricted areas, etc.)

8. Fa o verificare SEO

  • Date structurate pentru identificarea erorilor, pe fragmente.
  • Imbunatari Html pentru a-ti da seama unde s-a codat gresit.
  • Verifica utilizarea site-ului de pe gadgeturile mobile.
  • Verifica daca Google a penalizat site-ul pentru continut.
  • Eroare 404 Page Not Found – de obicei apare pentru a ingreuna accesarea site-ului.
  • Robots.txt test pentru a vedea eventualele erori in fisierul cu acelasi nume.

9. Descopera unde erorile 301 si 302 conduc – foloseste Screaming Frog.

10. Verifica serverul – este posibil ca site-ul sa fie gazduit de un server ce contine spam.daca este asa, va ruina toata munca ta de optmizare a motoarelor de cautare. Foloseste acest tool care te ajuta sa faci un blacklist.

11. Instaleaza un certificat SSL – in primul rand te ajuta sa castigi increderea motoarelor de cautare, apoi poti obtine un http si iti tine evidenta cumparatorilor, precum date de IP.

12. Revendica drepturile afacerii tale pe toate retelele socializare.

Ce trebuie sa stii despre cuvintele cheie

Desi banuiesc ca ai totusi setate cateva cuvinte cheie, iata care sunt pasii pentru a face acest lucru:

  • Mergi in Google Adwords si conecteaza-te cu userul si parola
  • Mergi la Tools- Keyword planner – Search for new keywords using phrase, website or category. – din instrumente, alege planificatorul de cuvinte cheie si aici cauta dupa noi cuvinte cheie folosind fraze scurte, site-ul sau categoria.
  • Introdu cuvintele cheie primare, selecteaza industria dvs., introdu URL-ul site-ului. concurentul cel mai de temut, alege zona geografica si cauta idei.

In zilele noastre, motoarele de cautare cauta continut si nu doar cuvinte cheie. Iata cateva strategii care te vor ajuta sa iti pastrezi viteza cu cel mai nou algoritm pentru motorul de cautare: Pentru cuvintele cheie contextuale, exploreaza Wikipedia si efectueaza o cautare dupa profilul afacerii. Noteaza-ti toate cuvintele cheie contextuale (denumite, de asemenea, ca Latent Semantic Indexing (cuvinte cheie LSI) in afaceri SEO. Sinonime se pot gasi cu Thesaurus.com.

Pentru a analiza cele mai folosite cuvinte cheie ale competitorilor tai, foloseste SEMRush sau Ahrefs. In final, nu uita sa incluzi chiar si jargoane in lista ta de cuvinte cheie, s-ar putea dovedi foarte utile.

1.Tiltul, Descrieri Meta si ALT Tags

  • Limiteaza titlul paginii la 60-65 de caractere si asigura-te ca incepe cu un cuvant cheie relevant.
  • Limiteaza descrierea meta la aproximativ 155 de caractere.
  • Dacă te afli intr-o localitate sau o zona geografica nu foarte populara, include numarul de telefon. De exemplu, ultima linie a descrierii ar putea fi: “Suna la XXX-XXX-XXXX pentru o oferta speciala” In acest fel, oamenii pot suna direct dupa vizualizarea numarului in SERPs.
  • Scrieti cuvinte adecvate in descrierea pozelor urcate pe site. Motoarele de cautare pot citi continut, dar nu pot vizualiza imaginile (cel putin nu inca).

2. Headere si link-uri interne

  • Utilizeazai H-taguri pentru a delimita sectiunile din site.
  • Construieste link-uri interne, dar nu direct sub forma Click aici, ci subtile, endorsate unor anumite cuvinte cheie.

Tot ce trebuie sa stii despre optimizarea continutului

Un nou instrument este utilizarea vocii in motoarele de cautare sau chiar in memoria telefonului, cum este simpaticul SIRI. Tehnologia evolueaza si ne vom afla peste cativa ani in fata faptului in care telefonul va vorbi cu noi. Dar pana atunci, putem optimiza continutul site-ului nostru. Iata cateva sfaturi:

  • pastreaza un ton natural de conversatie.
  • asigura-te ca acel continut are legatura cu titlul,de exemplu pentru un articol.
  • scrie intr-un mod clar, ca si pentru al cincilea elev din clasa, nu ca pentru o teza de doctorat.
  • creaza o pagina de Intrebari si Raspunsuri.
  • fotografiile incluse in continut trebuie sa fie de calitate si sa contina hastaguri relevante postarii. Astfel, va ajuta la o mai buna indexare in Google.

In concluzie, SEO nu este doar o parte tehnica, ci trebuie sa fie si relevanta pentru userii de pe site.

Tu cat de bine stapanesti tehnica SEO si cat de relevanta este pentru afacerea ta?

Nu uita ca ne poti contacta daca ai nevoie de o oferta personalizata pentru afacerea ta.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.