ANANDA PR | Top 7 lucruri utile despre PageRank
3449
single,single-post,postid-3449,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
business-woman-working-on-laptop_1388-67

Top 7 lucruri utile despre PageRank

Există multe lucruri care pot fi cunoscute despre modul în care termenul de PageRank este răspândit în jurul unui site și de la un site la altul. Acest articol face legătura dintre cercetari, brevete și declarațiile Google ca dovadă a tuturor lucrurilor care nu sunt atât de clare.

Iată șapte fapte interesante despre PageRank:

#1. Cât de mult PageRank-ul trece de la un link?

Outlink-urile sunt un alt mod de a crea legăturile de ieșire. Cantitatea de link-uri de pe o pagină este utilizată pentru a calcula eficiența lor într-un singur link. Cu cât sunt  mai multe link-uri pe o pagină cu atât este mai bine. Dar nu este o distribuție uniformă, prin faptul că pe o pagină cu zece link-uri, acestea nu sunt accesate la fel. Specialiștii afirmă că:

Un factor care trebuie luat în considerare atunci când aveți Pagerank este suma de PageRank care curge prin outlink-uri și este împărțită la numărul de outlink-uri totale. Deci, dacă ai 100 de link-uri, vei împărți PageRank-ul la 100. Dacă ai 1.000 de linkuri, vei împărți PageRank-ul la 1.000. Deci, dacă ai o cantitate mare de link-uri, suma de PageRank poate deveni foarte mică.

#2. Poți să folosești No-Follow pentru a controla direcția PageRank-ului?

Răspunsul este nu. Când nu s-au creat followeri, așa-zisa „pălăria albă” SEO a încercat să profite de no-follow prin a nu urmări paginile care nu prezentau interes (cum ar fi pagina de Contact sau pagina Despre). În felul acesta, ei puteau să-și păstreze PageRank-ul și să-l trimită paginilor la care doreau să aibă cel mai mult PageRank. Această strategie de pălărie albă este numită, PageRank Sculpting.

Matt Cutts a scris o postare pe blog și a făcut alte declarații publice care indică faptul că PageRank Sculpting nu funcționează. El a afirmat în esență că toate link-urile de pe o pagină fac parte din calculul link-ului de ieșire. Deci, dacă ai zece linkuri pe o pagină și trei link-uri nu sunt urmărite, atunci calculul de distribuție PageRank va utiliza în continuare link-urile care nu sunt urmărite, ca parte a calculului pentru cele șapte linkuri rămase și numărul de link-uri de ieșire de pe acea pagină va fi considerat a fi zece, chiar dacă trei nu sunt urmărite.

#3. Link-urile nu întrec niciodată suma totală de PageRank

Link-urile de ieșire sunt devalorizate din mai multe motive. Ele nu transferă niciodată suma integrală a capitalului de legătură. Dacă există zece link-uri pe o pagină, link-urile nu trec 1/10 din capitalul de legătură al paginii respective. Dar răspunsul detaliat este că, deși aceste legături sunt împărțite de câte link-uri de ieșire se află pe pagină, scăderea fluxului actual prin link a variat întotdeauna.

De exemplu, toate link-urile sunt întotdeauna amortizate, ceea ce înseamnă că acestea trec mai puțin de PageRank decât ceea ce a intrat într-o pagină. Se numește un factor de amortizare și este prezentat în secțiunea 2.1.1 a hârtiei originale PageRank.

Unele link-uri trec mai mult în legătură cu link-ul final, altele transferă mai puțin capital de legătură. Aceasta se numește o legătură devalorizată sau o legătură amortizată. Devalorizarea legăturilor este normală. Printre motivele tipice se numără:

  • Relevanța

Cât de relevantă este legătura cu pagina legată.

  • Poziția legăturii pe o pagină

Legăturile din partea de jos a paginii pot fi calculate ca fiind mai puțin importante.

  • Probabilitatea de a face click pe o legătură

(Clasificarea documentelor pe baza comportamentului utilizatorilor și/sau a caracteristicilor PDF)

  • Imagine vs. Text Link (de exemplu, dacă linkul seamănă cu un anunț)

Google este suficient de inteligent pentru a înțelege că, dacă contextul link-ului este o pagină cu „site-uri recomandate”, care cuprinde mai multe link-uri pe imagine, acestea sunt link-uri autentice și nu reclame.

  • Cuvinte care înconjoară legătura

Cuvintele care înconjoară o legătură contribuie la a da contextul legăturii de ieșire. Deci, dacă contextul link-ului (chiar dacă este click aici) este relevant pentru pagina la care se face legătura, atunci este probabil că va trece mai mult PageRank.

#4. Link Equity (în general) trece de la pagina la pagina

Acesta este un concept important. Mulți oameni tind să se gândească la link-ul capitalului propriu ca trecerea de la site la site. Acest lucru are ca rezultat conceptul de a dori să dobândească o legătură de la un „site autoritate”, care adesea nu se corelează cu o creștere a clasamentului.

#4. Link-uri de la „site-uri cu autoritate” ajută?

Dacă își dorești să ajungi cu pagina în zona propusă, alungă ideea unui site care are „autoritate de domeniu”, deoarece Google nu are nimic asemănător, pentru clasament. Și uită ideea site-urilor de autoritate, deoarece acestea se bazează pe o veche documentație de cercetare care nu a avut niciodată nimic de-a face cu Google.

#5. Link-ul extern are valoare de clasare pentru pagina leagată

Motivul pentru care un link de ieșire are valoare este că relevanța site-ului pe care se leagă pagina indică ceva despre acea pagină sau despre acea secțiune a paginii. Acest lucru funcționează și în sens invers. Un link de ieșire poate avea o valoare de clasare negativă dacă te conectezi la un domeniu negativ.

Când iei în considerare legăturile la nivel de pagină, atunci nu trebuie să îți faci griji dacă un link de ieșire de pe o pagină va afecta negativ capacitatea de clasare a unei alte pagini. Fiecare pagină se află pe cont propriu. Acesta este un concept important de internalizare, deoarece în mare măsură este modul în care motoarele de căutare văd web-ul.

De fapt, încă din 2004, Microsoft a publicat o lucrare de cercetare cu privire la analiza legăturilor la nivel de bloc care a mers atât de departe încât s-a realizat o hartă a întregului Internet nu prin legături între pagini, ci prin secțiunea unei pagini către o secțiune a unei alte pagini. Se numește Analiza legăturii la nivel de bloc. Deci, dacă motoarele de căutare pot să calculeze clasamentele după secțiunea de pagină, atunci ar putea fi util să nu te mai gândești la clasarea la nivel de site (sau pierderea clasamentului) și să te concentrezi la nivelul paginii.

#6. În cazul în care toate link-urile merg la pagina de pornire?

Atunci când o pagină de pornire este pagina principală de clasare, aceasta este de obicei pentru că majoritatea legăturilor de intrare sunt la pagina de pornire. Diversifică aceste link-uri și începe să te conectezi la o altă pagină și vei vedea că modelele de trafic încep să se schimbe.

De aceea este util să te gândești la clasarea paginilor și nu la clasarea site-ului.

Dacă vei începe să te gândești la gradul de satisfacție al utilizatorilor cu privire la pagina ta, vei fi pe drumul cel bun, iar pentru mai multe informații și sfaturi personalizate, contactează-ne pe mail.

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.