ANANDA PR | Snapchat, reteaua de socializare care castiga teren
2479
single,single-post,postid-2479,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
snapchat-stock-0963_0_0

Snapchat, reteaua de socializare care castiga teren

Ai auzit de Snapchat si de popularitatea acestei noi retele de socializare? Poate deja o folosesti? Ei bine, daca nu ai luat-o inca in calcul in strategia ta online, afla ca Snapchat are o audienta din ce in ce mai mare, iar continutul este cu siguranta mai actual decat oricand, prin componenta video.

Snapchat este o retea pentru telefonul mobil prin care poti trimite in mod public sau privat scurte mesaje sub forma de imagini si video catre alti utilizatori.

In acest articol vei descoperi detalii legate de Snapchat si cum folosesc alti marketeri aceasta platforma pentru a-si creste business-ul.

Vizualizari asemanatoare clipurilor de pe Facebook

In ianuarie 2016, Bloomberg News a raportat ca prin Snapcaht se trimit mai mult de 7 miliarde de video-uri intre utilizatori in fiecare zi, in conditiile in care in septembrie 2015 erau inregistrate doar 4 miliarde, deci o crestere cu aproape 50 % in doar 3-4 luni.

Cele 7 miliarde de vizualizari zilnice ale video-urilor pe Snapchat sunt foarte importante, deoarece clipurile de pe telefon castiga teren in favoarea reclamelor. Potrivit celor de la eMarketer, companiile au cheltuit 7,46 miliarde de dolari pe reclame video in Statele Unite in anul 2015, cu o crestere de 42% fata de anul trecut. eMarketer a relatat faptul ca in Statele Unite, raspandirea reclamelor video creste mai repede decat orice alta tactica de reclama digitala, asa ca in curand ne vom confrunta si noi cu aceeasi situatie.

Daca si tu obisnuiesti sa faci reclame sub forma video, Snapchat ar putea fi un bun canal de propagare.

Clipurile verticale cresc in popularitate

Cand Snapchat a aparut pe piata, majoritatea au criticat faptul ca video-urile erau verticale, o setare neobisnuita pentru mobile.

1

Acum, la 5 ani dupa aparitie, Snapchat confirma ca utilizatorii prefera sa vada un clip vertical si nu orizontal, acestea avand o rata de vizualizare de 9 ori mai mare decat cele orizontale, nu doar ca numar, dar si ca durata.

In orice caz, acest tip de reclame video (vertical versus orizontal) trebuie testat pe publicul fiecarui brand.

Utilizatorii Snapchat-ului interactioneaza mult mai mult

In fiecare zi, intre 300 si 350 milioane de poze sunt postate pe Facebook. Cu 1.04 miliarde de utilizatori activi lunar, rata de audienta care interactioneaza cu imaginile postate este mai mica de 35 %. Comparati acest raport cu audienta Snapchat, unde 65% dintre utilizatori posteaza zilnic, sunt activi in retea si o folosesc ca si o extensie pentru brand-ul lor personal, mai degraba decat un loc din care primesc informatii.

Snapchat castiga si in fata Instagram-ului

Potrivit raportului comScore din 2015, Snapchat este a sasea cea mai folosita aplicatie mobile a utilizatorilor intre 18-34 de ani, de aceea nu ar trebui evitata in strategia de promovare. Tinerii intre 18-34 ani folosesc mai multe retele sociale simultan, iar avantajul Snapchat este ca momentan nu este plin de reclame.

2

Studiul realizat pe 1.084 smartphone-uri arata ca cei cu varste cuprinse intre 18-34 de ani petrec aproximativ 6 ore pe Snapchat in fiecare luna, imediat dupa Instagram cu 7 ore, dar departe de Facebook cu 25 de ore.

3

In concluzie

Din moment ce multe studii arata ca viitorul sta in componenta video la nivel de continut, Snapchat reprezinta o varianta excelenta pentru a distribui mesajele brandului si pentru a-i spori vizibilitatea mai ales pe targetul 18-34 de ani. Desi nu este inca la fel de populara in Romania, Snapchat va intra cu siguranta in uz in urmatorii ani, la fel cum s-a intamplat si cu Instagram. Asa ca de ce sa nu fie chiar brandul tau un deschizator de drumuri pe acest segment?

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.