ANANDA PR | Indicatorul de performanta a continutului de marketing si valorile lui: lucruri de luat in considerare
3157
post-template-default,single,single-post,postid-3157,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Indicatorul de performanta a continutului de marketing si valorile lui: lucruri de luat in considerare

Din ce in ce mai multe companii apar in mediul digital si isi desfasoara activitatea exclusiv acolo. Competitorii sunt multi, de aceea trebuie sa avem grija la doua aspecte importante: sa facem cheltuieli responsabile si sa avem o buna intelegere a modului in care continutul creat poate duce afacerea la un alt nivel.

Vei afla in acest articol, cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in minte, atunci cand organizatia ta isi doreste optimizarea traiectoriei ei pe piata digitala.

Fii deschis la schimbari

Stabilirea indicatorului de performanta in continutul de marketing (KPI) si a valorilor lui (metrics), nu ar trebui sa fie un eveniment singular. Pentru a conduce un program eficient, ar trebui sa accesezi date, sa cauti si sa gasesti noi puncte de vedere, sa descoperi noi parti ale proiectului si sa alcatuiesti noi povesti cu datele pe care le ai. KPI-urile si valorile lui ar trebui sa fie evaluate si pentru relelevanta lor pentru program. A fii deschis inseamna ca, in modul in care masori rezultate, ai putea gasi noi oportunitati de a-ti creste performanta.

Ca sa vezi daca ai nevoie de o schimbare te poti intreba sincer si urmatoarele lucruri: exista noi descoperiri care ar putea creste planul tau de marketing? Ai folosit aceleasi procedee de 3 sau 5 ani? Daca da, de ce sau de ce nu? Este timpul sa adaugi noi KPI-uri sau valori, pentru a trece peste anumite schimbari in abordarea continutului sau a cheltuielilor continutului de marketing?

Raporteaza-te atat la valorile On-site cat si la cele Off-site

Atunci cand masori efectele eforturilor tale de publicare, este foarte important sa faci diferenta intre cele on-site(cum ar fi blogul sau website-ul tau) si cele off-site(zone in care interactionezi, dar nu poti controla inca, la un anumit nivel).

Intrebarile pe care ar trebui sa ti le pui aici ar fi daca: te conectezi rezonabil atat on-site cat si off-site, existand o relatie stransa intre cele doua? Sunt eforturile pentru continuturile on-site sau off-site unice sau rescrise pentru anumite medii? Observam o anumita schimbare sau un trend care ar putea sa ne aduca dezvoltare pe viitor?

Fii creativ

Exista la fel de multa arta in Google Analytics, pe cat exista si in stiinta. Tu si echipa ta trebuie sa gasiti un mod ingenious, prin care sa transformati date in idei de dezvoltare a afacerii. Nu te opri la a restructura si deci refolosi aceleasi date mereu. Vino cu o metoda ingenioasa de a folosi ce ai, intr-un mod complet diferit.

Poti sa te intrebi:

Planuiesti sa insiri aceleasi cifre in fiecare raport sau reactualizare sau mai exista si o alta poveste care merita spusa? Te poti inspira din niste date, ca sa formezi o noua strategie? Daca ne uitam la paginile cu trafic foarte mare, ce putem sa invatam? Sunt oare idei in spatele acestora? Idei pentru a ne transforma strategia de marketing in aur?

Fii atent la Macro Trends si Small Data

E important sa vezi imaginea de ansamblu intotdeauna, pentru site-ul tau si pentru performanta generala. Daca esti foarte atent la detalii, acest lucru iti poate arata cat de mult trafic sau interes cauzeaza o anumita pagina sau un anumit cuvant cheie.

Datele detaliate iti pot servi si ca radar pentru identificarea trendurilor, in timp real. Analizand pana la nivelul adresei URL, se poate indica cat de bine sunt pozitionate eforturile tale.

Creeaza evenimente cu continut de marketing

Considera eveniment, interactiile tale majore cu publicul. Poti face acest lucru prin a te diferentia de competitor, cu ceva ce este doar al tau: o pagina, o sectiune, un cuvant cheie.

Poti astfel monitoriza usor, toti clientii sau simpli vizitatori. Daca o sa creezi un eveniment, care produce un efect pozitiv in investitii, reinvesteste in acele evenimente care coincid cu principiile afacerii tale.

NU trata oamenii ca pe niste numere

Acest aspect il stiu poate mai toti oamenii de succes. Una dintre cele mai mari greseli in marketing este sa ne gandim la client sau posibil client ca la un alt numar intr-un sir.

Foloseste cea mai importanta unealta analitica: creierul

Chiar daca vorbim de numere, rapoarte si proceduri care ar putea fi facute si de un robot, pentru a putea face corelatii si a veni cu noi idei, ai nevoie sa treci totul prin filtrul tau mental. El este cheia care deschide cufarul cu solutii, idei de afaceri, idealuri, executie si continut.

Fie ca alegi sa iti setezi valorile si indicele de performanta a continutului de marketing, idealurile tranzactionale sau ceva mult mai complex, e important sa ramai atent la gandirea meticuloasa a unor solutii, pe care sa le implementezi abia dupa o excelenta analiza.

Sfaturile acestea au fost unele generale, pentru fiecare afacere in parte existand anumite caracteristici. Pentru a afla ce tip de strategii ar trebui sa urmezi, in functie de idealurile tale, ne poti contacta.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.