ANANDA PR | Facebook a introdus Instant Articles. Va afecta aceasta miscare SEO?
Facebook Instant Articles, cum folosim Facebook Instant Articles, ce inseamna articolele instant, cum se folosesc articolele instant, andreea lada, ananda pr
2543
single,single-post,postid-2543,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
1-Article__new__0

Facebook a introdus Instant Articles. Va afecta aceasta miscare SEO?

Poate ca ati observat de cateva saptamani putem distribui articole prin intermediul Facebook, ca si cand am scrie pe un blog. In momentul de fata Facebook lucreaza cu WordPress la dezvoltarea unui plugin prin care tot ceea ce se posteaza pe bloguri sa se preia automat si pe Facebook. In momentul de fata acest lucru se poate face prin introducere unui cod html in site. Evident ca dupa aceasta miscare apare si intrebare naturala: vor afecte aceste articole activitatile noastre de optimizare a paginilor (SEO)?

In articolul de astazi va voi spune care vor fi principalele efecte ale articolelor din Facebook asupra strategiei de continut pe care o aveti pentru site, articolelor pe care le postati pe blogul companiei si activitatilor de SEO.

Va trebui sa creati mai mult continut

Orice publicatie, indiferent ca activeaza in mass-media, afaceri sau individual care foloseste continut pentru a-si stabili autoritatea va trebui sa publice cat mai mult continut. Acea postare la fiecare cateva luni la care apeleaza majoritatea business-urilor nu va mai functiona daca vor sa includa Facebook Instant Articles, deoarece ai nevoie de minim 50 de articole deja existente, pentru a putea benefecia de aceasta optiune.

Si, desigur, daca editorii incorporeaza optimizarea de cuvinte cheie potrivita in fiecare postare publicata, adaugarea de mai multe articole de pe site-ul lor ar trebui sa duca la vizibilitate crescuta in ceea ce priveste “search-ul” organic. Prin urmare, un efect pozitiv asupra SEO.

Va trebui sa fiti si mai atenti la continut livrat

Editorii care nu au acordat o atentie deosebita elementelor de formatare specifice in articolele lor, vor trebui sa se implice mai mult in cazul in care intentioneaza sa profite de optiunea Facebook Instant Articles. De asemenea, Facebook va fi in cautarea anteturilor (H1 pentru titlu si H2 pentru subtitlu), denumirilor imaginilor si video-urilor, link-urilor de articol aferente.

Toate acestea sunt benefice pentru SEO. Doar asigurati-va optimizati cuvintele cheie ale titlurilor, subtitlurilor si etichetelor. Link-urile articolelor similare contribuie la cresterea valorii link-ul intern, in special atunci cand este utilizat cu un text ancora eficient (titluri optimizate ce contin cuvinte cheie).

In ceea ce priveste atributiile autorului, prin acordarea de credit diferitilor autori pe site-ul dumneavoastra si oferind marcajul corect pentru a-l reflecta, veti fi capabil sa castigati trafic organic la cautare, atunci cand oamenii cauta acei autori dupa nume si gasesc articolele in paginile arhivate de pe site-ul dumneavoastra.

Autorii vor dori sa experimenteze diverse platforme sociale

Una dintre principalele caracteristici ale Facebook Instant Articles se refera nu doar la performanta, dar si la abilitatea editorilor de a crea experiente de continut prin alte mijloace. Prin Facebook te poti folosi de imagini, videoclipuri, imagini animate, inregistrari audio, imagini interactive, harti si slideshow-uri pentru a conecta cititorul cu autorul.

In mod ideal, acest lucru va motiva editorii sa creeze un continut cat mai divers pentru publicul lor. Prin obtinerea unui continut mai divers, autorii se pot extinde distribuind postarea pe diverse retele sociale. Imgur, Flickr, YouTube, Vimeo, SlideShare, iTunes, Soundcloud si multe altele ar putea fi tinte principale, dintre care majoritatea permit conectarea la articolul original. Astfel, castigati o valoare suplimentara SEO.

Nu uitati sa umblati si la linkul articolului

Editorii vor trebui sa optimizeze linkul articolului pentru a se asigura ca Facebook Instant Articles functioneaza – fie in sablonul de pe site-ul lor, fie pe feed-ul lor RSS. Codurile curate si optimizate, usureaza munca motoarelor de cautare, iar acest lucru, la randul sau, ajuta la o mai buna indexare a website-ului.

Toata lumea va trebui sa isi imbunatateasca performanta

Intre Facebook Instant Articles si Google AMP, fiecare site – nu doar editorii – vor trebui sa isi imbunatateasca performanta si vizibilitatea pe dispozitivele mobile. De ce? Pentru ca asa functioneaza lucrurile.

Oamenii vor incepe sa citeasca Facebook Instant Articles prin intermediul dispozitivelor mobile si se vor astepta ca site-ul sa functioneze instant, intrucat acesta se va deschide in aplicatia de Facebook. In cazul in care aceste link-uri nu duc catre o experienta mobila prietenoasa de inalta calitate, puteti fi siguri ca audienta Facebook Instant Articles va renunta sa va mai viziteze site-ul.

In ansamblu, site-urile care functioneaza pentru dispozitivele mobile performante, se vor situa mult mai sus in clasamentele de cautare, deoarece Google doreste ca utilizatorii sa aiba experiente de cautare bune pe site-urile pe care le gasesc in urma cautarilor. De ceva timp Google prefera designul receptiv si optimizat pentru mobil. Aveti posibilitatea sa utilizati modulul gratuit din sectiunea Google, care se afla in Search Console pentru a vedea daca site-ul dumneavoastra are probleme mobile, care ar putea afecta motorul de cautare.

In concluzie…

Incepeti acum si tineti cont de acesti pasi daca sunteti interesat de Facebook Instant Articles si de beneficiile potentiale ale SEO.

  • Modificati HTML-ul si feed-ul RSS in cazul in care este necesar.
  • Gasiti inspiratie rasfoind articole de stiri publicate de cei care au deja articolele instant pe iOS sau Android. Printre acesti editori se numara The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC News si The Atlantic. Retineti ca nu orice link share-uit de acestia contine un articol instantaneu – asigurati-va ca nu sunteti redirectionat catre site-ul lor.
  • Publicati mai mult continut, aveti nevoie de 50 de articole pentru aprobare.
  • Experimentati diverse tipuri de continut (imagini, videoclipuri, GIF-uri, etc.) pentru un nivel mai ridicat al angajamentului.

Pentru consultanta in ceea ce priveste marketingul digital, nu ezitati sa ne scrieti pe adresa andreea.lada@anandapr.ro

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.