ANANDA PR | Cum vindem prin e-mail marketing?
3002
post-template-default,single,single-post,postid-3002,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum vindem prin e-mail marketing?

Vrei sa ai o cale de comunicare directa cu piata prin intermediul email marketingului?

In loc sa construiesti zeci de articole pe site-ul blogului, fara nicio legatura intre ele, este mult mai inteligent sa creezi o palnie de vanzare sub forma unor newslettere, o data pe saptamana, apoi pe tot intervalul procesului de livrare poti introduce si mesaje de vanzare pentru serviciile si produsele tale.

Cum functioneaza palnia de vazari prin e-mail marketing?

Palnia de vanzari prin e-mail livreaza continutul segmentat, pe bucati, in functie de optiunile fiecaruia. Odata automatizate, aceste e-mailuri permit publicitarilor sa ofere incredere, sa educe si sa isi vanda „pe modulu pilot-automat”.

Afacerile au diversi clienti cu puncte de interes diferite. Spre exemplu, unii clienti sunt gata sa plateasca 30 de dolari pe un Ebook, dar nu vor sa cheltuiasca 1000 de dolari pentru un curs. Unii doresc sa cumpere tot ceea ce ofera piata, in timp ce altii vor sa exploleze doar informatiile gratuite, fara a fi dispusi sa plateasca pentru ele.

O palnie de vanzari configurata corect intruneste in mod automat nevoile tuturor clientilor. Pe masura ce persoana trece prin secventa de email si prin diverse oferte de produse, acestia sunt automat selectati pentru viitoarele campanii de vanzari.

Daca vinzi carti electronice sau cursuri, prin intermediul acestei serii de secvente de e-mail pentru fiecare segment de piata, orice client va incepe sa primeasca aceste newslettere automat. Poti include pentru inceput o serie de videoclipuri gratuite si o copie gratuita a unui Ebook. La finalul lansarii, poti livra un „call-to-action”, tradus printr-o oferta de participare la cursurile tale.

Sfaturi pentru inceput

Primul lucru de care trebuie sa tii cont este ca fiecare bucata de continut trebuie sa conduca in cele din urma la o vanzare a produsului pe care tu il oferi. Odata constienti de acest fapt, este recomandat sa incepeti cu un e-mail front-end, care sa se intinda pe o perioada de doua saptamani. Planul include sase mesaje, trei urmand a fi livrate in prima saptamana iar urmatoarele trei in ultima.

Pe parcursul primei saptamanii este important ca:

  • primul e-mail sa fie utilizat ca si background. Povesteste despre tine, cine esti, cum ai devenit bun in domeniul tau, incercarile si dezamagirile prin care ai trecut. Scopul acestui mesaj este de a construi incredere si autoritate, dar si de a crea o legatura de prietenie.
  • In cel de-al doilea e-mail, este recomandat sa fie scrisa partea pozitiva a produsului pus spre vanzare: la ce foloseste acesta, de ce e recomandat, de ce ar trebui cumparat.
  • Al treilea e-mail trebuie sa faca refererire la continutul in sine, pot fi trecute parerile oamenilor care au testat produsul respectiv, dar si la pretul promotional actual.
  • In cel de-al patrulea mesaj este necesar ca cititorului sa ii fie indusa ideea ca produsul nu va fi spre vanzare non stop, si ca aceea ar putea fi ultima saptamana in care il mai poate gasi, la acel pret redus la jumatate fata de pretul initial. Pot fi adaugate imagini sau video cu produsul respectiv.
  • Cel de-al cincilea e-mail trebuie sa contina un studio de caz pentru a demonstra o dovada si pentru a crea autoritate sociala. Se va emite, de asemenea, un avertisment de 24 de ore,in care produsul isi va mai pastra pretul reduc, inainte de incheierea promotiei.

Metoda de a trimite 6 mesaje timp de 2 saptamani, trebuie utilizata in cazul unui produs cu pret inferior, cum ar fi o carte electronica, altfel, 6 e-mailuri in 2 saptamani, nu sunt suficiente pentru a vinde un produs de 1000 de dolari.

Acest exemplu in cazul vanzarii unui produs educational evident ca se poate personaliza in functiile de serviciile si produsele tale.

Instalarea si configurarea secventei

Ar trebui sa poata fi create o secventa a celor 6 e-mailuri intr-o saptamana, mai ales daca produsul exista deja. Urmatorul pas, este de a apela la Aweber sau MailChimp, spre exemplu.

Daca dupa 2 saptamani de experienta nu se inregistreaza nicio vanzare, se creeaza o asa numita „house list”. Acest segment poate fi utilizat pentru a fi transmis un continut in curs de desfasurare care mentine relatia, nu lasa potentialul client sa se departeze, dar nu este o orientare strategica spre ultimele postari, cele mai noi recenzii, etc.

Acest proces de doua saptamani poate fi comprimat si intr-o singura saptamana, in functie de informatia care trebuie comunicata si de cat de departe se doreste sa se ajunga cu ea.

Daca aveti nevoie de o astfel de strategie nu ezitati sa ne contactati.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.