ANANDA PR | Cum să utilizezi Facebook pentru a genera mai mult trafic la postările tale de blog
3385
post-template-default,single,single-post,postid-3385,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum să utilizezi Facebook pentru a genera mai mult trafic la postările tale de blog

Vrei să induci mai mult trafic Facebook pe blogul tău?

Te întrebi cum să îți optimizezi conținutul blogului pentru vizibilitate și accesare?

În acest articol vei descoperi un plan în cinci pași pentru promovarea pe Facebook a postărilor de pe blog.

#1 Fă o postare pe Facebook pentru a impulsiona oamenii să dea click

Realizarea unei postări pe Facebook pe care oamenii să dorească să o citească este mai ușor de spus decât de făcut. Totuși, cele mai multe postări de pe newsfeed-ul Facebook-ului care atrag atenția oamenilor au aceleași calități: un titlu atrăgător, un design care atrage imediat ochiul și un text deasupra imaginii care te face să citeşti întregul articol.

 

Stârnește interesul cu titlul, textul și descrierea link-ului

Când adaugi URL-ul unui articol de blog la o postare de pe Facebook, Facebook foloseşte automat titlul, imaginea și descrierea legăturii din blog. Asigură-te că articolele de pe blog conțin un titlu puternic și o meta-descriere înainte de a le posta pe Facebook.

În postările bune de Facebook, titlul articolului folosește un număr, iar promisiunea (“poţi implementa astăzi”) este foarte acționabilă. Textul postării menționează un număr impresionant (1,3 miliarde de euro) care va atrage atenția oamenilor. În plus, emoticoanele la capătul postarii adaugă personalitate.

Atrage atenţia cu un visual puternic

Nu toate postările promovate de Facebook au un titlu și o descriere a link-urilor. Uneori, companiile publică postări care includ o imagine mare și o copie a descrierii imaginii. Mesajele cu imagini mari pot spori vizibilitatea, deoarece ocupă mai mult spațiu în fluxul de știri.

Sfat: utilizează imagini mari în postări pentru a publica grafice și diagrame. Nu uita să adăugi un link la articolul integral din blog în text. În caz contrar, oamenii nu vor putea să ajungă la blog.

O postare carusel este un alt format interesant pe care îl poţi folosi pentru a împărtăși mai multe postări de blog simultan. Poţi adăuga o altă adresă URL la fiecare imagine într-un mesaj carusel – deplasează mouse-ul peste imagine pentru a găsi o pictogramă de legătură și pentru a schimba adresa URL.

#2 Optimizează-ţi postările pentru a obţine organic vizualizări

Pentru a vedea când majoritatea urmăritorilor tăi sunt online, mergi la Page Insights și selectează  Posts. Aici poţi vedea săptămânile și orele din zi cu cel mai mare potențial de a-ţi atinge audiența.

facebook-insights-when-fans-are-online

Pe măsură ce defilezi  în jos pagina, vei vedea postările individuale și timpul lor de publicare. După ce publici cinci postări Facebook în diferite momente ale zilei, vei avea o imagine de ansamblu asupra timpilor de afișare care funcționează cel mai bine.

facebook-insights-all-posts-published

Dacă vrei ca postarea ta de pe Facebook să ajungă la mai mulți oameni organic (gratuit), adresează-te membrilor echipei tale pentru a da like și share acesteia. În acest fel, postarea ta ar putea apărea deja în fluxurile de știri ale sutelor de persoane.

#3 Fă boost postării tale către fani sau către un public particular pentru a genera evidență socială

Următorul pas în promovarea postării tale pe blog este să îţi îmbunătăţeşti postarea pe Facebook. Vizează unul din cele două grupuri de public: persoane cărora le place pagina ta și prietenii lor sau persoane care au implicat anterior pagina ta. Promovarea postării tale la unul dintre aceste segmente de public generează mai întâi o dovadă socială conform căreia postarea ta merită să fie plăcută și partajată.

Pentru a viza persoane pe baza implicării în pagini, trebuie să creezi un public personalizat. În Facebook Ads Manager, accesează pagina Audiences. Dă apoi click pe Create Audience și selectează Custom Audience din meniul derulant.

Dă apoi click pe opțiunea Engagement și configurează publicul reclamei pentru a viza persoanele care s-au implicat în pagina ta.

kk-facebook-create-custom-audience-engagement-1

De asemenea, trebuie să stabileşti un buget și durata pentru promovare. Nu ai nevoie de un buget mare pentru a începe să îţi îmbunătăţeşti postările de pe Facebook. Încearcă să configurezi o promoție de o zi cu un buget de 20$ și dacă această promoție prezintă rezultate bune, extinde-o pentru încă 3-5 zile.

Dacă doreşti să ajungi la o audiență largă, potii să faci boost postărilor pentru sume mult mai mari.

facebook-boosted-post-budget

#4 Creează o campanie de anunţuri pentru a targeta un public mai larg

După ce ai adunat câteva like-uri şi share-uri, aşteaptă câteva ore venirea rezultatelor și apoi extinde publicul postării promovate. Dacă publicul vede că oamenii au aprobat deja postarea pe Facebook, oferindu-i un like, este mai probabil să aibă încredere în tine și să dea click pe articolul tău. La urma urmei, ai fi tentat să dai click pe un post pe Facebook fără niciun like sau cu doar 30 de aprecieri?

Targetează audiențe cu un nivel crescut de ROI (returnare a investiţiei)

Pentru a extinde publicul postării promovate de tine, încearcă să vizezi aceste segmente de public de pe Facebook cu un nivel ridicat al ROI:

  • Cititorii de bloguri care au vizitat anterior articolele tale despre un subiect similar cu cel pe care îl distribui;
  • Clienții pe care trebuie să-i menţii interesaţi prin educarea despre produse sau despre teme și prin conținutul actual
  • Persoane interesate de subiectul sau subiectele legate de cel pe care îl discuta articolul tău de blog.

Creează o campanie în Facebook Ads Manager

Deși opțiunea boost posts îţi permite să promovezi postările mai repede, pe măsură ce îţi extinzi publicul vei avea nevoie de opțiuni suplimentare disponibile numai în Facebook Ads Manager.

Mai exact, atunci când stabileşti noi segmente de public vizate pentru postarea ta, nu poţi separa bugetele în funcție de public. Pentru a rezolva această problemă, accesează Ads Manager și creează o campanie publicitară pentru a-ţi promova articolul de pe blog.

Poţi să configurezi cu ușurință o nouă campanie de anunțuri și să selectezi opțiunea Use Existing Post pentru a include postarea de pe pagina ta de Facebook.

facebook-ad-use-existing-post

# 5: Evaluează rezultatele campaniei

După ce derulezi pentru o vreme o promoție Facebook, ar trebui să verifici cât de bine funcționează.

 

Dacă te uiţi la raportul Boost Post de pe pagina ta de Facebook, poţi vedea un set limitat de valori de campanie.

facebook-boost-post-report

Acest raport lasă la dispoziție multe valori importante pe care trebuie să le urmăreşti, inclusiv:

  • Rata de click pentru promovarea ta
  • Costul per click al promoției tale
  • Timpul mediu pe care oamenii îl petrec pe articolul tău de blog
  • Numărul de păgâni la care oamenii se uita în timpul vizitei pe site-ul tău Web
  • Numărul de conversii, cum ar fi abonamentele la buletine informative

Poţi găsi cele mai multe dintre aceste valori în Facebook Ads Manager. Pentru a vedea toate valorile relevante, dă click pe meniul derulant Columns și selectează Customize Columns.

facebook-ads-manager-customize-columns-1

În fereastra Customize Columns, bifează căsuţele pentru datele pe care doreşti să le incluzi în rapoartele anunțurilor tale.

facebook-ads-manager-customize-columns-2

Pentru a vedea durata medie a paginii și numărul de pagini vizitate, verifică rapoartele Google Analytics.

În concluzie

Distribuirea articolelor de blog pe Facebook la momentul potrivit către publicul potrivit va îmbunătăți semnificativ acoperirea postării tale. Dacă eşti, de asemenea, capabil să scrii descrieri convingătoare și să foloseşti un design atrăgător, vei avea succes cu siguranţă.

Pentru campanii personalizate ne poți contacta pe mail.

 

 

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.