ANANDA PR | Cum sa obtii mai multi clienti locali cu ajutorul Facebook-ului?
largire audienta, digital marketing, facebook bacon, check-in in locatia ta, clienti locali pe Facebook, grupuri locale
2904
single,single-post,postid-2904,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
facebook-advertising-1030x510

Cum sa obtii mai multi clienti locali cu ajutorul Facebook-ului?

Te-ai intrebat vreodata cum sa iti dezvolti relatiile locale prin intermediul Facebook-ului?

Ai cautat moduri in care sa cresti vizibilitatea afacerii tale pe plan local?

Cu cateva tactici organice, poti obtine mai multi clienti locali pe Facebook fara a cheltui bani pe anunturi.

In acest articol vei descoperi 4 moduri de a iti largi audienta pe Facebook.

Trimite mesaje targetate cu Dark Posts

Dark posts reprezinta un tool al Facebook-ului care este continuu subapreciat de catre oamenii de afaceri. Acestea sunt similare cu Facebook Ads, adica iti permit sa targetezi cine va vedea acele postari in news feed-ul lor.

Folosind acest instrument, iti poti creste audienta la nivel local cu postari organice. Daca ai mai multe magazine listate sub o singura pagina de Facebook, poti distribui postarile relevante pentru fiecare dintre publicurile tinta ale afacerilor tale.

De exemplu, poti incarca o postare dark pentru a anunta o vanzare catre publicul tau local sau pentru a distribui un cod promotional. Acest lucru ajuta la cresterea traficului de pe Facebook, inspre magazinul tau fizic.

Pentru a crea aceste postari dark, mergi la Power Editor. De acolo, mergi la Page Posts.

Apoi, fa click pe butonul albastru Create Post, pentru a crea o noua postare „nepublicata” sau dark.

ag-create-dark-facebook-post-2

Poti alege sa creezi update-uri regulate ale status-ului, o postare carusel (cu mai multe imagini), o postare cu o singura imagine, video sau o oferta. Ofertele pot fi foarte utile in generarea de trafic pentru magazinul tau fizic.

De asemenea, poti folosi postarile dark pentru a testa si afla la ce fel de continut este mai receptiv publicul tau local.

Incurajeaza Check-inurile in locatia ta

Daca ai o pagina de Facebook, clientii pot da check-in cand iti viziteaza locatia. Chiar daca utilizatorii isi ascund activitatea de check-in, prietenii acestora de pe reteaua sociala vor putea vedea cand isi dau check-in in locatia ta.

Cand utilizatorii folosesc check-in, Facebook sugereaza automat diverse actiuni pe care ei le pot aplica pentru updatarea status-ului, precum „iau micul dejun” sau „la cina cu familia”.

Datorita acestei optiuni de adaugare a actiunilor odata cu check-in-unul, utilizatorii sunt o versiune mai puternica a publicitatii „din gura-n gura”. Bonusul il reprezinta sansa ca acestia sa aiba alti prieteni din acelasi oras care sa iti vada pagina  si sa fie interesati.

Unii utilizatori vor da check-in automat oriunde vor merge, dar cei mai multi nu fac asta. Incurajand aceasta actiune, vei incuraja participarea. Adauga un semn langa tejghea, in magazinul tau si lasa utilizatorii de Facebook sa stie ca pot obtine beneficii daca isi dau check-in in locatia ta (un discount sau sansa de a castiga un premiu printr-un concurs).

De exemplu, restaurantul CupPasta din Oviedo, Florida, a oferit 10% reducere pentru cei care isi dadeau check-in in locatia lor. Aceasta a fost o modalitatea usoara de a isi creste audienta si a atrage atentie intr-un timp foarte scurt.

ag-facebook-cuppasta

Poti oferi, de asemenea, o reduere pentru o comanda viitoare, iar astfel utilizatorii vor fi indemnati sa se intoarca in magazinul tau si sa cumpere din nou. Acest lucru nu doar ca te va ajuta sa obtii mai multe check-in-uri, dar oamenii vor decide sa iti ofere si Like-uri la pagina oficiala de Facebook.

Distribuie oferte prin intermediul Facebook Beacon

Daca vrei sa iti cresti activitatea din magazin si sa folosest vizita unui client pentru a iti creste audienta locala, Facebook Bluetooth Beacon este un instrument de care ai nevoie. Este un obiect asemenea router-ului de Wi-Fi, pe care il asezi in magazinul tau.

Daca ai clienti care sunt pe Facebook cand vin in magazin ori sunt aproape de magazinul tau, ei vor vedea o multime de informatii de pe pagina ta, incluzand o notificare de bun venit, indemnuri sa dea like la pagina si sa foloseasca check-in-ul si recomandari despre business-ul tau. Aceste „Place Tips” iti ofera sansa sa afisezi continut targetat pentru audienta ta, cand acestia sunt pe aproape.

Poti folosi aceasta oportunitate pentru a afisa informatii doar pentru clientii care intra in magazine. Poti atasa o oferta sau un discount intr-o nota de bun venit care se adreseaza exclusiv clientilor din magazine. Astfel, daca utilizatorii vor spune prietenilor despre oferte, ceilalti vor vrea sa profite si ei, iar fluxul de clienti din magazin va creste.

Inscrie-te in grupurile locale

Este foarte util sa te inscrii in grupurile locale de pe Facebook, care sunt relevante pentru afacere, prin care te vei putea conecta cu consumatorii din zona ta.

Exista modalitati de a iti promova business-ul in grupuri care par mult mai organice. Unul dintre cele mai bune exemple este dat de Oviedo garage sale.

Dupa ce a interactionat cu grupul o perioada, proprietarul unei companii de mutari a postat un anunt despre servicii de mutare cu discount pentru oricine din grup. Aceasta a fost o strategie buna pentru ca o multime de oameni din acea comunitate devin active cand se pregatesc sa se mute. De asemenea, proprietarul nu a oferit spam-uri cu reclama propriului business, ci a oferit o reducere pentru a intari ideea de comunitate si actele de bunavointa venite odata cu aceasta.

Pentru a gasi grupurile de Facebook de care ai putea avea nevoie, apasa Discover Groups, care se afla in bara de navigare, deasupra news feed-ului.

ag-join-facebook-group-2

Cand vine vorba de grupuri, trebuie sa ai grija pentru ca promovarile proprii foarte vizibile te pot scoate afara. Unele brand-uri isi creeaza propriile grupuri de Facebook si desi s-ar putea ca pentru ei sa mearga, de obicei nu ajuta la cresterea unei audiente locale.

In concluzie

Daca vrei sa iti maresti publicul local pe Facebook, o alta optiune este reprezentata de Facebook Ads. Chiar si fara o campanie de anunturi pe Facebook, aceste 4 tactici te vor ajuta sa te conectezi cu o audienta relevanta business-ului tau. In plus, acestea iti cresc eficienta marketing-ului pe Facebook si iti aduc rezultate mai bune. Daca ai nevoie de strategii personalizate pentru pagina ta de Facebook, iti stam la dispozitie cu o propunere personalizata. Tot ce trebuie sa faci este sa ne scrii.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.