ANANDA PR | Cum sa fii in primele afisari din Google folosind review-urile online
recenzii, cum facem recenzii, testimoniale, cum obtinem testimoniale, anandapr, andreea lada
2630
single,single-post,postid-2630,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
onlinereview1

Cum sa fii in primele afisari din Google folosind review-urile online

Review-urile online si feedback-ul clientilor au un impact major asupra deciziei de achizitie, asa ca in articolul de azi ti-am pregatit cateva secrete si cele mai bune practici pentru a creste prin intermediul acestora in cautarile din Google.

Conform unui raport de SEO pe zona de horeca, review-urile online se afla in top sapte influentatori ai modului in care o afacere apare in rezultatele cautarii. Numarul de review-uri pe care il are brandul, viteza cu care acestea sunt generate, evaluarile numerice, diversitatea site-urilor pe care exista review-uri si chiar si autoritatea oamenilor care iti scriu review-urile – reprezinta factori de clasament ai imaginii afacerii si ai rezultatelor organice.

Chiar si Google a dezvaluit recent importanta pe care o au review-uri in cautarile de localuri. Intr-un alt articol, motorul de cautare a identificat trei factori primari:

  • Relevanta – cat de bine afacerea ta sau continutul brandului se potriveste cu ceea ce cauta oamenii. Informatia completa, detaliata si actualizata iti imbunatateste relevanta si ajuta la gasirea contentului tau in cautarile relevante.
  • Distanta – se refera la proximitatea locatiei indicate in listarile de afaceri si/sau zona de servicii pe Google pentru termenul de locatie utilizat intr-o interogare de cautare Google. Termenul de locatie este locatia utilizatorului, determinata pe baza informatiilor despre locatie aflate pe dispozitivul folosit pentru cautare.
  • Proeminenta – se refera la vizibilitatea afacerii atat in mediul offline cat si online. Unele locuri sunt mai vizibile in mediul offline, de exemplu, muzee faimoase, repere de hoteluri sau binecunoscutele branduri de magazine. Vizibilitatea online este bazata pe informatia disponibila pe Internet despre afacerea ta. Aceasta include cantitatea si calitatea review-urilor online, precum si scorurile si clasamentele online.

Revendica-ti listarea afacerii tale pe Google My Business

Primul pas este de a a face cunostinta brandului sau organizatiei tale cu Google. Acest fapt presupune crearea sau revendicarea listarii de afaceri folosind Google My Business.

Mai sunt si alte site-uri unde afacerea ta poate primi review-uri sau poate fi introdusa intr-un clasament: Yelp, TripAdvisor, Facebook, Citysearch, Foursquare. Dar daca prioritatea ta este de a avansa in clasamentul de cautare locala, Google My Business este indispensabil.

Cautarile locale aparute pe Google pot aparea in diferite forme si marimi. Sa zicem ca daca vei cauta „cel mai bun restaurant japonez in Chicago”, vei obtine rezultate sub forma unei harti, „pachetul de localuri” (reducand listarea de la 7 la 3 rezultate) si rezultatele cautarilor organice (de obicei in aceasta ordine).

O listare bine intretinuta pe Google My Business duce la imbunatatiri semnificative in performanta cautarilor, punand accent pe factorul relevanta. Listarile de business care au fost revendicate si actualizate pe Google My Business – si care de asemenea au foarte multe review-uri si aprecieri – sunt cele mai probabil sa apara in topul clasamentului cautarilor sau chiar sa fie recomandate in cautarile de pe harta si in „pachetul de localuri”.

Revendica-ti listarea business-ului pe toate site-urile de review-uri relevante. Odata ce ai planuit sa-ti revendici afacerea pe Google, poti face acelasi lucru si pe celelalte site-uri. Yelp, Trip Advisor, Citysearch sau Facebook sunt cele mai recomandate site-uri pentru a incepe, dar asigura-te ca devii prezent in calitate de brand si pe site-uri de review-uri si canale de feedback specifice industriei in care te situezi.

Asigura-ti NAP si coerenta datelor locale

Cand iti revendici listarile, asigura-te ca pui la dispozitie informatii ale business-ului care sunt corecte, consistente si actualizate. Astfel, nu vei obtine review-uri negative. Sute de experti SEO au scris in mod particular despre importanta consistentei NAP (nume, adresa, numar de telefon), dar nu toti oamenii de afaceri acorda atentie acestui aspect.

  • In SUA, 37% din companii au cel putin un nume incorect sau chiar lipsa in listarile lor; 43% au cel putin o adresa incorecta sau lipsa si pentru 18% dintre acestia lipseste numarul de telefon.
  • Costul estimat al oferirii de date gresite este de aproximativ $10.3 miliarde in potentiale vanzari.

Ca sa nu mai mentionam efectul pe care il au asupra cautarilor locale: daca informatia business-ului tau apare instabila sau inconsistenta pe internet, motoarele de cautare sunt mai putin inclinate sa te pozitioneze in topul cautarilor. 

Adauga review-uri pe Website-ul tau

Review-urile online conteaza ca informatie dimanica care impulsioneaza efortul SEO: 800 de covinte intr-un review poate conta ca 70% continut nou pentru pagina ta.

Review-urile pot de asemenea impulsiona conversia:

  • Vizitatorii paginilor produsului care au citit si au interactionat cu alte review-uri online isi schimba parerea mai mult cu 58% decat cei care nu au facut-o.
  • Cumparatorii care au citit si interactionat cu review-urile produsului reflecta o crestere de 62% a veniturilor/vizita.
  • Valoarea medie a comenzii creste pana la 3% cand cumparatorii se interactioneaza cu review-urile.

Comentariile incurajeaza, de asemenea, comunicarea intre participanti si sporeste increderea consumatorilor: componente importante a oricarei strategii de SEO.

De aceea, este desirabil sa adaugi un spatiu pentru comentarii ale utilizatorilor pe paginile afacerii tale. Sectorul de beauty din SUA, spre exemplu, a adoptat deja aceasta metoda, 83% din site-urile brandurilor de beauty incorporeaza comantariile ca si cand ar face parte din pagina lor.

Nici macar nu este necesar sa pierzi timpul in fiecare saptamana pentru a-ti copia comentariile in site. Poti pur si simplu sa folosesti o aplicatie. Unele site-uri de review-uri, printre care Trip Advisor si Yelp, ofera widget-uri si insigne care va permit sa afisati cele mai recente comentarii si evaluari din aceste surse de pe site-ul tau.

Mai mult decat atat, poti instala un plugin, care va merge minunat daca dispui de un site sprijinit de WordPress. Exista o gama larga de plugin-uri care iti permit sa creezi propriile pagini de comantarii, sa sindicalizezi feedback-ul pentru clienti de la alte site-uri, sa colectezi stele de rating si marturii, si sa publicati continutul pe pagina ta. Iti voi oferi cateva optiuni:

  • WP Customer Reviews
  • WP Review
  • WP Product Review

Incerca sa gasesti o solutie care permite fragmente bogate pentru acele comentarii si evaluari. In acest fel, continutul tau poate iesi in evidenta in rezultatele de cautare, similar cu modul in care sunt afisate acestea de la TripAdvisor dupa o interogare de cautare locala („review-uri de hotel in Londra”).

Distribuie comentariile in Social Media

Unii vor spune ca exista de fapt o mica valoare SEO in social media marketing. Raportul realizat de Moz, mentionat mai sus, descrie review-urile sociale ca avand un impact mai mic asupra cautarii locale decat comentariile. Asta nu inseama sa incetezi sa-ti actualizezi conturile de Facebook si Twitter. La urma urmei, nu va strica sa ai o prezenta activa social media si o comunitate de fani si de adepti implicati.

Comentariile clientilor joaca un rol major in promovarea increderii. Ai un review de 5 stele pe Yelp, Google sau TripAdvisor? Nu ezita sa il distribui. Posteaza un link cu comentariul pe Facebook sau Twitter. Sau fa un printscreen si incarca-l pe Instagram.

Extrage comentarii pentru research

Comentariile online pot fi analizate, de asemenea, in moduri care iti permit sa iti rafinezi strategia de SEO. Companiile mai mari care primesc o mult feedback, de exemplu, folosesc analiza de text si instrumente de analiza a sentimentului pentru a extrage informatiile despre comentarii si feedback cu scopul de a obtine o imagine mai completa si exacta a experientei clientului. Review-urile pot fi, de asemenea, deosebit de utile in cercetarea cuvintelor cheie.

Raspunde la comentarii si optimizeaza-ti site-ul pentru cautare

Raspunsurile oferite la comentarii anunta clientii ca le asculti feedback-ul. Este, de asemenea, un truc pentru a crea continut in stare proaspata, care este de obicei magulit de motoarele de cautare – si, de asemenea, un antrenor de angajament fantastic.

Conform cercetarii realizate de TripAdvisor, companiile care raspund la comentarii se bucura de 17% mai mult angajament si sunt cu 21% mai predestinate sa primeasca solicitari. Asa ca, in timp ce clasamente sunt bune, instructiunile calificate si ratele de conversie imbunatatite sunt mai bune.

Nu trebuie sa raspunzi la fiecare comentariu, dar atunci cand o faci, fii dragut. Adreseaza-te problemelor clientului, iar daca review-ul este plin de laude, spune multumesc. Nu uita sa adaugi un cuvant cheie sau doua pentru a imbunatati vizibilitatea comantariilor la care raspunzi.

Genereaza comantarii pozitive si ascunde feedback-ul negativ

Avand in vedere impactul comentariilor cu privire la cautarile locale, este important sa existe o strategie pentru dobandirea sau generarea de noi comentarii.

Acest lucru poate fi un e-mail sau o campanie de social media, un sondaj pentru feedback-ul clientului sau o atac constient prin care transmiti oamenilor sa te gaseasca si sa te evalueze pe Google sau TripAdvisor.

Prin generarea de nou comantarii, tu:

  • Creezi mai multe oportunitati pentru a creste rata de clic (CTR) prin fragmente bogate pentru evaluari si recenzii
  • Incurajezi o crestere a frecventei de accesare a paginilor in cazul in care brandul tau este listat sau pot fi comentat
  • Construiesti o impresie despre cantitate, viteza si diversitate (studiile arata ca o imbunatatire in aceste zone se coreleaza cu un clasament mai bun si o CTR mai mare).

Este important sa stii cand ar trebui sa si nu ar trebui sa fii agresiv in eforturile tale de a genera recenzii ale clientilor. In primul rand, nu falsifica recenziile si nu-ti acorda 5 stele. Asa cum motoarele de cautare evolueaza si devin mai sofisticate, vor deveni mai bune la identificarea falsurilor. Nu merita sa te joci cu focul.

In al doilea rand, evita sa soliciti comentarii si feedback clientilor pe site-uri care nu permit aceasta practica. Yelp, de exemplu, considera ca solicitarea de review este o incalcare a orientarilor sale de continut si a termenilor de utilizare.

In al treilea rand, pune in aplicare un sistem care te ajuta sa identifici care dintre clienti sunt multumiti si care nu sunt. Nu ti-ai dori sa primesti un val de comentarii de o stea care ti-ar putea distruge reputatia.

Net Promoter Score (NPS), de exemplu, ofera o metodologie dovedita pentru gruparea oamenilor in functie de disponibilitatea lor – pe o scara de la 0 la 10 – pentru a recomanda afacerea, 0 fiind putin probabil si 10 fiind extrem de probabil. Daca poti folosi datele din SEN, poti filtra eforturile tale de generare de comentarii si poti ajunge numai la cei care sunt dorinici de a posta comentarii pozitive si feedback pozitiv, astfel incat sa nu fii pus in situatia de a cere o recenzie unui client nemultumit.

Ambalarea

Motoarele de cautare iubesc comentariile online pentru simplul motiv ca consumatorii au incredere, cauta in mod activ si depind de ceea ce cred alti consumatori. Este corect sa presupunem ca Google a atribuit o valoare mai mare comentariilor, deoarece asta este ceea ce utilizatorii cauta si citesc. Si, in timp ce tacticile de cautare vor continua sa evolueze si sa varieze, ele vor fi intotdeauna unite de o notiune simpla: vorbeste pe limba clientilor si vei face minuni pentru performanta de cautare. Nu ezita sa ne contactezi pentru mai multe informatii.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.