ANANDA PR | Cum sa analizezi comportamentul vizitatorilor de pe site-ul tau
seo, monitorizare, trafic, greseli, raport, flux, site
3178
single,single-post,postid-3178,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
web-traffic-sites-orig

Cum sa analizezi comportamentul vizitatorilor de pe site-ul tau

Vrei sa inveti mai multe despre oamenii care iti viziteaza site-ul? Te intrebi cum te poate ajuta Google Analytics in aceasta privinta?

Google Analytics are o categorie numita Behavior (Comportament), una dintre cele 5 categorii principale, care se gasesc in partea stanga a ecranului. Prima categorie din coloana este cea de Real-Time, oamenii care sunt pe site-ul tau in acel moment. Real-Time e urmat de Audience (cine sunt acei oameni), Acquisition (de unde vin acesti oameni) si Conversions (cine a efectuat o anumita actiune profitabila).

 

Se aloca foarte mult timp categoriei de la Behavior, pentru ca rapoartele arata ce se intampla pe fiecare URL si cum circula oamenii pe site-ul tau. Poti vedea unde dau oamenii click, cat timp petrec pe o pagina, procentul de oameni care pleaca dupa ce vad doar o pagina de continut si multe altele. Aceasta categorie este baza Google Analytics.

 

Raportul fluxului de comportament

 

Unii specialisti il considera un raport mai putin exact, care poate crea confuzie pentru ca aduna informatii din mai multe rapoarte. El arata aproape ca un infografic si indica cat de multi oameni navigheaza pe site-ul tau, care e parcursul lor pe pagini si care e ultima pagina pe care o acceseaza inainte sa paraseasca site-ul.

 

Fluxul de comportament arata care este cea mai populara cale pe care o parcurg vizitatorii site-ului tau. Stiind cea mai populara cale, poti face schimbari pentru a optimiza sau prioritiza. Spre exemplu, daca ai doar 10 minute la dispozitie  sa lucrezi la site-ul tau in aceasta saptamana, trebuie sa petreci acel timp pe paginile pe care oamenii le viziteaza cel mai des. Chiar daca site-ul tau are mii de pagini, un mic procent din acele pagini primesc cel mai mult trafic.

 

Asadar, acolo unde stii ca este cel mai mare trafic, poti introduce un testimonial sau un alt continut pe care ai vrea sa-l vada oamenii. Daca site-ul tau ar fi un oras cu o autostrada trecand fix prin mijlocul lui, ai vrea sa pui afise publicitare pe autostrada si nu pe arterele secundare, nu-i asa?

 

Raportul continutului de pe site

 

Raportul de pe toate paginile este unul dintre cele mai importante rapoarte din Google Analytics. Ca sa vezi acest raport, selecteaza  categoria Behavior si apoi mergi la Site Content. O sa gasesti raportul de pe toate paginile.

 

Acest raport afiseaza o lista cu toate URL-urile de pe site-ul tau, asa ca poti vedea fiecare schimbare de comportament de pe fiecare pagina. Da scroll pe lista, ca sa gasesti o postare sau foloseste optiunea de Search.

google-analytics-behvior-reports-secondary-dimension

 

Dupa ce ai ales postarea la care vrei sa te uiti, uita-te la tab-ul care arata rezumatul navigarii. Navigation Summary este o unealta foarte puternica, pentru ca vezi pagina de pe site-ul tau, care i-a condus pe vizitatori catre pagina aleasa de tine si pe ce au navigat apoi.

google-analytics-behavior-reports-site-content-navigation-summary

 

Poti analiza astfel cum functioneaza o pagina. Vezi cat de des dau utilizatorii click, pe ce dau click si astfel poti veni cu idei de optimizare a experientei lor pe site.

 

Toata aceasta monitorizare este foarte importanta, intrucat iti cunosti vizitatorii si clientii si poti face afacerea ta si mai profitabila in functie de nevoile pe care afli ca le au.

 

Este o munca care necesita foarte multa atentie si dedicare, cunoasterea acestor tipuri de rapoarte fiind un aspect crucial.

 

Monitorizarea unei afaceri este un aspect important pentru cresterea ei, iar daca vrei sa afli metode adaptate si sfaturi personalizate, putem veni cu solutii personalizate pentru business-ul tau.

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.