ANANDA PR | Cum sa ajungi la un numar mare de vizualizari atunci cand iti creezi propriul canal pe Youtube
Daca ai facut acest pas, ti-ai creat propriul canal pe Youtube, si nu stii cum sa iti cresti numarul de abonati, iata cateva metode prin care tu si prietenii tai nu veti fi singurele persoane care stiu de existenta video-urilor postate de tine.
canalul Youtube, canal Youtube, numar mare de vizualizari, canal de succes
2768
single,single-post,postid-2768,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
vlog

Cum sa ajungi la un numar mare de vizualizari pe canalul Youtube

Daca ai facut acest pas, ti-ai creat propriul canal pe Youtube, dar nu stii cum sa iti cresti numarul de abonati, iata cateva metode prin care tu si prietenii tai nu veti fi singurele persoane care stiu de existenta video-urilor postate de tine.

Inainte de a crea ceva revolutionar, gandeste-te daca iti doresti cu adevarat o comunitate la care sa adere in fiecare zi noi persoane, in randul careia sa se genereze discutii, iar tu sa asiguri continut nou in mod constant. Daca da, atunci trebuie sa stii in primul rand ca un canal Youtube este sinonimul pentru contul pe care ti-l creezi pe aceasta platforma, iar cu acesta vei fi identificat de fiecare data cand cineva iti vizualizeaza o postare.

Greselile comune

Oamenii fac trei greseli majore pe Youtube. In primul rand, unii sunt de parere ca au nevoie de un echipament de ultima generatie si o echipa complexa care sa puna in miscare totul. Un canal de succes poate fi realizat si cu un echipament de baza. Chiar si un simplu smartphone ar putea fi suficient, daca tipul de continut pe care vrei sa il postezi iti permite, la fel ca si categoria de audienta. Poti incepe folosind ceea ce deja ai, dupa care poti investi intr-un obiectiv si un un microfon pe care sa le atasezi telefonului.

Chiar daca ai dispune de un intreg studio de productie, uneori acesta poate lucra impotriva, nu in favoarea ta, din cauza disocierii parerilor. In schimb, audienta poate trece cu vederea o imagine instabila, daca ai un continut de valoare ridicata.

Alte aspecte importante sunt titlurile si miniaturile video-urilor. Mare parte din traficul de pe YouTube vine din video-urile asemanatoare, sugerate audientei, asa ca este important ca atunci cand un vizualizator primeste o astfel de sugestie, sa fie atras de titlu si imagine. Gandeste-te care ar fi acestea inainte de a incepe filmarea. E posibil sa nu ajungi la o sincronizare daca lasi acest lucru pentru final.

Cea de-a treia greseala se refera la abilitatea de a atrage atentia publicului tinta. Multe persoane nu se incadreaza in cele 15 secunde pe care le au la dispozitie pentru a oferi un rezumat cat se poate de stimulator.

Dezvoltarea unei strategii

Este important sa iti cunosti publicul tinta si sa fii concis in privinta a ceea ce vrei sa le transmiti.

Inainte de a incepe sa-ti vizualizeze continutul postat, utilizatorii vor sa stie daca face parte din aria lor de interes. Pentru a le atrage atentia, adreseaza-te acestora in deschiderea video-urilor, vorbind despre cateva motive pentru care ar trebui sa ramana ancorati acolo si chiar prezinta-te tu insuti.

Cum sa iti personalizezi canalul creat

Gandeste-te la acest lucru ca si cum ti-ai deschide propriul restaurant. Atunci ai fi nevoit sa instalezi un sistem de luminare adecvat, sa angajezi un personal competent si sa alegi mese si scaune cu un design atractiv. Dupa ce ai facut toate acestea, chemi oaspeti, cu speranta ca vor avea parte de o experienta satisfacatoare si ca vor reveni la tine in local.

La fel functioneaza lucrurile si pe Youtube. Pui totul la cale, luand in considerare si micile detalii, pentru ca atunci cand oamenii vor descoperi canalul tau, sa-si doareasca sa ramana pentru cat mai multe vizualizari, sa se aboneze si sa devina parte din comunitate.

Acorda atentie si imaginii din antetul canalului! O scurta privire in YouTube Analytics, la categoria Abonati, iti va indica faptul ca majoritatea persoanelor se aboneaza apasand butonul aflat sub imaginea reprezentativa din antet. Unei persoane care s-a abonat prin click pe butonul de abonare aflat sub un video ii corespund alte peste o suta de persoane abonate direct prin butonul principal.

In aceasta imagine incearca sa comunici valoarea subiectelor abordate cat de vizual posibil. Daca te gandesti sa introduci si text, informeaza-te mai intai cu privire la dimensiunile recomandate, decarcandu-ti un template din sectiunea Ajutor a Google-ului.

Un alt element asupra caruia trebuie sa iti concentrezi atentia este trailer-ul canalului. Acesta reda calitatea intr-un mod mult mai detaliat (aproximativ 30-45 secunde). Incepe cu o formula de adresare care sa angreneze audienta si apoi ofera cateva exemple cu un call to action puternic. Nu este indicat sa incapsulezi in trailer tot ce e mai bun din video-urile tale. Cel mai probabil, oamenii se afla in fata canalului tau pentru ca se gandesc sa se aboneze. A le oferi ocazia de a viziona unul dintre cele mai bune video-uri le-ar contura o parere pozitiva, dar daca tu vorbesti direct cu ei, impactul e mult mai puternic.

Foarte importanta este si lista de redare creata sub trailer. Aceasta asigura coerenta continutului creat si ofera exemple potentialilor abonati. 5, 6 sau 7 video-uri sunt destule incat sa atraga si, in acelasi timp, sa nu plictiseasca. Primul ar putea fi numit ca  „Esti nou-venit pe pagina? Incepe de aici!”. Optimizeaza atat titlurile, cat si descrierile pentru aceasta lista. De exemplu, nu alege un titlu simplu precum Vlogs, ci propune ceva mai elaborat.

Cresterea numarului de abonati

O modalitate prin care poti face acest lucru este sa colaborezi cu persoane care deja au canale cu subiecte asemanatoare cu ceea ce oferi tu. Trebuie sa iti pui urmatoarea intrebare „Unde este audienta mea si unde o pot gasi?”. Spre exemplu, daca te axezi pe continut bazat pe reclame pentru  bauturi energizante, nu colabora cu alte canale care abordeaza aceeasi tema. Ia in considerare oamenii cu un stil de viata sanatos, care practica fitness sau daca nu, pasionatii de jocuri pe calculator.

Aceasta colaborare poate presupune realizarea unui video, in care sa apareti impreuna sau tu poti realiza un video care sa vorbeasca despre partenerul tau, iar postarea acestuia sa te aiba in vedere pe tine. Miza e ca vrei sa iti construiesti in mod intentionat relatii cu persoane cu care iti impartasesti audienta.

Din prezentarea acestor trucuri, e important sa retii, pe scurt, ca trebuie sa transmiti un continut de calitate si in mod constant. Incepand astfel, poti apoi sa le ceri persoanelor sa se aboneze. Pentru ca ei sa faca acest lucru, ofera-le motive intemeiate. Spune la finalul fiecarui video: „Daca esti prima oara aici, as fi incantat, la fel ca si tine de altfel, daca te-ai abona la canal. In fiecare saptamana postez video-uri noi care cu siguranta iti vor largi orizontul de cunoastere in acest domeniu interesant.”

Acum esti pregatit sa iti creezi propriul canal Youtube si sa incepi sa atragi cat mai multi abonati. Putem fi chiar noi unul dintre ei. Spune-ne intr-un comentariu la ce metode apelezi pentru un mai mare trafic. Ne poti contacta si pe email pentru discutii elaborate.

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.