ANANDA PR | Cum iti faci publicitate pe LinkedIn
2492
single,single-post,postid-2492,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
The-Value-of-LinkedIn_1920_800_s_c1_l_t

Cum iti faci publicitate pe LinkedIn

Vrei sa obtii mai multe lead-uri din LinkedIn folosindu-te de reclamele acestei platforme?

In acest articol vei descoperi cum sa folosesti LinkedIn in campaniile publicitare, astfel incat sa ajungi la grupurile de persoane direct interesate de mesajul tau.

1. Alege un format pentru reclama ta

Utilizand serviciul LinkedIn Ads, poti crea doua tipuri de reclame: postari sponsorizate si reclame text. Ambele iti permit sa trimiti vizitatorii pe site-ul tau, diferenta fiind legata de modul in care apar si le creezi.

Mai jos poti vedea o postare sponsorizata in news feed-ul LinkedIn-ului in zona rosie si trei reclame text in zona albastra.

kh-linkedin-advertising-formats

Dupa cum vedeti, utilizatorii care vad postarea sponsorizata pot ajunge pe pagina dorita dand click pe imagine, poate da click pe pagina de LinkedIn a companiei sau o poate urmari direct. In cazul reclamelor text, utilizatorii pot ajunge in linkul promovat dand click pe text sau imagine.

Deoarece costul reclamelor pe LinkedIn sunt ceva mai scumpe decat pe Facebook, vei vrea sa monitorizezi totul cat mai bine.

Sa aruncam o privire asupra modului in care poti cea aceste tipuri de reclame pe LinkedIn.

2. Creeaza o postare sponsorizata

Pentru a crea o postare sponsorizata, acceseaza LinkedIn Campaign Manager. Vei avea nevoie de un cont conectat la pagina companiei sau o pagina tip showcase pentru a crea o actualizare sponsorizata. Daca ai deja unul, intra direct in pagina ta.

1

Daca nu vezi un cont in sectiunea Campaign Manager, va trebui sa apesi click pe butonul Add Account pentru a crea unul.

kh-linkedin-advertising-campaign-manager-add-account

Dupa ce selectezi contul, apasa click pe butonul Create Campaign.

Apoi selecteaza Sponsored Updates.

kh-linkedin-advertising-sponsored-update

Acum, introdu un nume pentru campanie. Alege fie o actualizare sponsorizata din pagina companiei tale sau din showcase sau apasa click pe link-ul Create New Sponsored Content.

Daca alegi sa sponsorizezi o postare care deja a fost postata pe pagina companiei tale sau in showcase, nu vei avea posibilitatea sa o editezi. Daca alegi insa sa creezi un continut sponsorizat nou, poti sa il customizezi, iar postarea va fi vazuta doar de publicul targetat.

Poti crea una sau mai multe postari de-a lungul campaniei tale publicitare. Asta iti permite sa vezi de unde obtii cele mai bune rezultate de la postarile cu link-uri, poze sau postarile cu text.

kh-linkedin-advertising-sponsored-update-direct-sponsored-content-selection

Aceste postari apar de asemenea si intr-o casuta speciala numita Direct Sponsored Content pe pagina companiei tale sau in showcase. Orice continut din acest tab iti este aratat doar tie si audientei targetate. Poti folosi casuta Direct Sponsored Content pentru a monitoriza engagement-ul postarilor in materie de like-uri si comentarii.

kh-linkedin-advertising-sponsored-update-direct-sponsored-content-tab

Dupa ce configurezi audienta targetata si bugetul, vei lansa Campania. Daca alegi mai multe variante, le poti vedea pentru a observa care merg cel mai bine.

3. Creeaza o reclama text

Pentru a crea o reclama scrisa viziteaza din nou LinkedIn Campaign Manager. Poti face asta si prin intermediul unui cont personal si nu neaparat printr-unul asociat companiei.

Odata ce selectezi contul, apasa click pe butonul Create Campaign.

Apoi selecteaza Text Ads.

Introdu numele campaniei tale si incepe sa-ti configurezi textul.

kh-linkedin-advertising-text-content-preview

Poti alege sa iti directionezi vizitatorii pe pagina ta de LinkedIn sau pe site-ul tau. Apoi adauga o imagine, un titlu de 25 de caractere si o descriere de 75. Poti vedea un preview al textului tau in partea dreapta a paginii.

Odata ce salvezi textul reclamei tale, ai optiunea sa creezi 14 versiuni pentru a le utiliza in scopul de a le testa. Acestea iti permit sa observi care iti aduce cele mai bune rezultate de la imagini, descrieri sau titluri.

kh-linkedin-advertising-text-content-variations

Dupa ce ai configurat audienta targetata si bugetul poti da drumul campaniei tale. La fel ca si in cazul postarilor sponsorizate, daca alegi mai multe variante, poti determina care functioneaza cel mai bine.

4. Targeteaza publicul

Optiunile de targetare sunt la fel atat pentru reclamele scrise, cat si pentru actualizarile sponsorizate. Odata ce ai configurant optiunea dorita, vei observa si setarile legate de publicul targetat.

kh-linkedin-advertising-audience-targeting

Pentru a incepe, selecteaza locatiile pe care vrei sa le incluzi sau excluzi. Apoi ai optiunea de a targeta audienta cu ajutorul urmatoarelor caracteristici: numele companiei, industria companiei, marimea companiei, numele job-ului, functia, scoala, abilitati, varsta, etc.

Pe masura ce selectezi diverse criterii, vei vedea cum targetul audientei tale creste. Vei observa si ca nu poti sa selectezi criterii asemanatoare. De exemplu daca selectezi numele companiei nu vei mai putea sa selectezi si marimea sau industria companiei.

Sus vei avea optiunea de a include audiente similare prin Audience Expansion si sa ajungi la persoane care nu exista doar pe news feed-ul LinkedIn-ului, ci si in ale partenerilor.

Daca preferi sa ajungi doar la oamenii pe care i-ai specificat in targetare sau la cei din news-feed, poti sa debifezi aceste casute. Daca le lasi bifate, bugetul alocat va creste.

5. Seteaza bugetul

Odata ce ai configurat audienta targetata, vei seta bugetul campaniei. Poti alege intre costul per click (CPC) si costul per impresie (CPM).

kh-linkedin-advertising-budgeting

Din acest ecran, poti sa configurezi bugetul sugerat, zilnic sau total si cand sa lansezi Campania.

6. Verifica rapoartele

Pentru a revizui o campanie, viziteaza LinkedIn Campaign Manager si apasa click pe Campania careia vrei sa o modifici.

Mai jos, poti vedea o scurta comparatie a performantei unei postari sponsorizate si a unei reclame text.

kh-linkedin-advertising-analytics

Poti sa folosesti linkurile pentru a vedea data specifica a unei actiuni sau buget.

Cand dai click pe fiecare campanie, vei putea sa vezi performanta sau diversele variatii ale acestora. Poti sa editezi reclama, audienta targetata si bugetul daca este necesar. Asigura-te ca monitorizezi des campania pentru a o eficientiza cat mai mult.

In concluzie

Daca vrei sa targetezi o audienta profesionala foarte nisata, atunci LinkedIn este cu siguranta o platforma pe care sa o incerci.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.