ANANDA PR | Cum interactionezi cu liderii de opinie in social media?
marketing influentatori, lideri de opinie, marketing, key opinion leaders, lideri in industrie, ananda pr, andreea lada
2402
single,single-post,postid-2402,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
digital_influencer_shutterstock_271173809

Cum interactionezi cu liderii de opinie in social media?

Vrei sa intri in vorba cu liderii de opinie? Sa iti promoveze intr-un mod natural si dezinteresat produsele sau serviciile? Este adevarat ca marketing-ul prin liderii de opinie ramane si in 2016 o tactica cu rezultate foarte bune, asa cum spuneam si in articolul de saptamana trecuta, care iti poate creste vizibilitatea in randul audientei targetate.

In acest articol voi vorbi despre modalitati diferite prin care te poti conecta cu influentatorii din social media.

Identifica influentatorii industriei

Cel mai probabil pe o mare parte dintre ei ii cunosti deja, poate chiar lucrezi cu ei.

Sa consideram ca vinzi ustensile pentru bucatarie, care sunt si cele mai bune de pe piata. Influentatorii ii vei gasi in zone precum:

  • Persoane care au scris carti pe aceste subiecte
  • Speakeri la diferite conferinte pe teme de nutritie, food
  • Bloggeri care scriu despre cooking, food
  • Reviste care publica astfel de articole
  • ONG-urile care activeaza in acest domeniu

  1. Conecteaza-te cu ei pe Facebook

Cauta in bara de Facebook dupa cuvinte cheie pentru a vedea cine vorbeste despre subiectul tau. Poti tasta ”ustensile de gatit/ gatit/ retete culinare/ bucatar” si ti se vor afisa pagini, grupuri, cauze, apoi vezi cine sunt cei mai activi utilizatori.

Odata ce i-ai identificat poti urma pasii de mai jos:

  • Conecteaza-te cu ei si trimite-le un mesaj prin care sa te prezinti.
  • Aprecieaza-le continutul, comenteaza si distribuie-le postarile. Posteaza un mesaj pe paginile lor si aprecieaza-i, dar fara a cadea in capcana limbajului promotional. Le poti oferi si un review pe pagina, daca folosesc una.
  • Alatura-te unui grup de Facebook in care sunt activi si intra in discutie cu ei.
  • Cauta paginile carora le-au dat like si ia in considerare si o campanie de aduri in care sa targetezi persoanele care aprecieaza pagina liderului de opinie.

Un alt beneficiu al acestor tactici este ca vei intra in vizorul celor care urmaresc liderul de opinie, iar sansele sa te urmareasca si pe tine cresc.

2. Urmareste-i pe Instagram

Poti cauta cuvintele cheie folosindu-te de hashtaguri. Vei gasi numeroase postari, insa urmatorul pas acum este sa le iei la rand si sa vezi care dintre ele are cele mai multe like-uri si comentarii. Intra apoi pe utilizatori, vezi ce comunitate are fiecare si alege-i pe cei care merita titlul de Influentator.

Pentru a intra in legatura cu ei si a le capta atentia va trebui sa:

  • Le urmaresti contul de Instagram, comentezi la postari si le dai likeuri.
  • Sa postezi constant , folosind aceleasi hashtaguri pe care le foloseste si influentatorul tau.
  • Atunci cand influentatorul iti comenteaza la postarile tale, ii vei raspunde si acelasi este cazul si pentru like-uri.

3. Cauta reteaua de oameni potriviti pe LinkedIn

LinkedIn este una dintre cele mai importante retele de socializare pentru a fi remarcat de liderii de opinie, mai ales daca activezi in domeniul B2B.

Primul pas este sa cauti cuvintele cheie in bara de cautare. Ti se vor afisa rezultate, atat de gradul intai, cat si de gradul al doilea.

Dupa ce i-ai identificat poti sa faci urmatoarele:

  • Sa le trimiti o cerere de conectare. Cel mai probabil vor accepta, pentru ca majoritatea doresc sa-si creasca reteaua personala de network.
  • Urmareste-i, da-le like-uri la postari si distribuie-le.
  • Aplica in grupurile in care ei activeaza. Acolo poti posta direct in acelasi grup in care se afla si persoanele care il/o urmaresc.

Odata ce influentatorul a acceptat mesajul de conectare ii poti trimite un mesaj care le ajunge direct in casuta postala. Ramane la alegerea lor daca raspund sau nu mesajului, asa ca cel mai bine este sa spui de la inceput ce anume iti doresti de la ei. Daca vrei sa le trimiti ceva, cere-le o adresa.

Prin LinkedIn Premium (varianta platita) poti trimite mesaje si fara a fi conectat cu persoanele in cauza. Depinde de planul ales cate mesaje ai la dispozitie.

În concluzie…

Marketing-ul prin lideri de opinie nu este deloc usor, dar poate fi una dintre cele mai bune instrumente pentru a ajunge la targetul tau. Daca vei considera ca anumite retele de socializare nu sunt potrivite pentru tine, atunci nu mai pierde timpul si foloseste-le doar pe cele relevante pentru afacerea ta.

Tine minte sa fii autentic atunci cand postezi. Vrei ca oamenii sa stie ca in spatele postarile se afla o persoana.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.