ANANDA PR | Cum folosesti Facebook daca ai o afacere B2B
facebook, business2business, social media, cum folosesti facebook pentru afaceri
2420
post-template-default,single,single-post,postid-2420,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Cum folosesti Facebook daca ai o afacere B2B

Astazi am pregatit un articol despre modalitatile prin care poti folosi Facebook-ul pentru a targeta clientii din domeniul business, atunci cand afacereata are un asemenea profil.

De ce Facebook pentru B2B?

LinkedIn este de multe ori platforma pe care orice B2B o alege. Cu toate acestea, exista o multime de oportunitati de a te conecta cu clientii potentiali pe Facebook. Nu iti sugerez sa renunti la platforma pe care o preferi, insa sa iei in considerare extinderea marketing-ului pentru a include si Facebook-ul.

Astazi, oamenii vor verifica profilurile sociale ale companiei tale inainte de a incepe o afacere cu tine. Nu stii pe ce platforma se vor uita, asa ca trebuie sa fii organizat pe fiecare retea sociala. Si sa ai rabdare. Deoarece reach-ul este intr-o continua scadere, ofera-i Facebook-ului ceva timp pentru a lua legatura cu clientii.

In cele ce urmeaza vei gasi noua moduri prin care companiile B2B folosesc Facebook-ul cu succes si cum poti adapta tacticile lor pentru propriul marketing in social media.

  1. Fa cunoscuta cultura organizationala a companiei tale

Facebook-ul este o modalitate excelenta de a oferi viitorilor angajati si potentialilor clienti un indiciu al afacerii tale. O modalitate de a face acest lucru este sa-ti pui in valoare angajatii pe pagina oficiala de Facebook. Cand postezi fotografii cu angajatii bucurosi sa-si faca treaba, transmiti o emotie, un indiciu al afacerii tale. Oamenilor le place sa lucreze cu oameni prietenosi, asa ca, daca ii ai, ”distribuie-i”.

De asemenea, ofera potentialilor parteneri o idee legata de modul in care functionezi prin activarea review-urilor pe pagina ta. Recenziile pozitive sunt foarte bune pentru afaceri. Chiar si criticile constructive pot oferi un feedback util. Doar asigura-te ca vei raspunde tuturor comentariile tale.

Gandeste-te la diferite moduri de a utiliza pagina de Facebook pentru a evidentia cultura companiei. De exemplu, daca ai mai multe birouri, fa o rotatie a angajatilor lunar sau saptamanal in acele locatii. Daca partenerilor tai le place afacerea ta, roaga-i sa iti scrie un review.

Pagina ta de afaceri de Facebook iti ofera oportunitatea de a face apel la potentialii angajati, astfel incat sa atragi adevaratul talent. Plus, o afacere cu review-uri pozitive, arata bine pentru viitorii clienti.

Pentru a activa review-urile cu privire la pagina ta de Facebook, du-te la pagina Info si seteaza categoria “local business“. Asigura-te ca ai o adresa adevarata in sectiunea “About”.

Schimba categoria in Local Business si adauga o adresa pentru a active review-urile.

  1. Creeaza imagini vizuale pe care oameni ar vrea sa le share-uiasca

Cand iti intelegi publicul, poti crea un continut pe care stii ca vor dori sa il impartaseasca.

O imagine partajabila nu inseamna neaparat o super campanie de marketing. Creeaza imagini interesante si atragatoare pentru audienta.

Daca te gandesti la tipurile de grafice care iti plac tie, este posibil sa iti vina idei si in ceea ce priveste preferintele publicului tau.

In timp ce GIF-urile se realizeaza mai greu, oricine poate realiza grafice utilizand Canva, PicMonkey, Snagit sau un program dedicat de grafica cum ar fi Photoshop.

  1. Contecteaza-te cu publicul prin intermediul video-urilor

In multe cazuri, cei care detin afaceri mici sunt cei care reprezinta cel mai bine afacerea. Te poti conecta cu publicul tau prin intermediul clipurilor video.

Oamenii cred de obicei ca videoclipurile ar trebui sa fie profesionist realizate. Este adevarat un video realizat profi trasmite un mesaj despre tine si profilul companiei, insa daca iti doresti sa vorbesti publicului direct chiar si o filmare cu camera telefonului este eficienta. Asigura-te ca, in cazul in care oamenii comenteaza la clipurile tale, le raspunzi.

Daca te simti confortabil in fata camerei foto, acorda-ti o sansa. Cand mesajul tau ajunge la oameni intr-un fel personal, acestia vor fi mai dispusi sa faca afaceri cu tine.

  1. Iesi din tipar cu imagini brand-uite

Imaginile cu citate sunt foarte eficiente in marketing asa ca de ce sa nu pui un citat de-al tau intr-o imagine brand-uita?

In general cei care fac coaching folosesc aceasta tehnica. Poti crea imagini cu propriul brand pe care sa le postati pe Facebook.

In functie de domeniu, sa te citezi poate fi mai mult sau mai putin eficient. Daca esti un autor sau expert, sa impartasesti ganduri inspirationale prin intermediul citatelor poate fi cea mai buna alegere.

Fa o lista cu cu citate si decide pe care vrei sa le share-uiesti. Acest gen de continut te ajuta sa devii lider in domeniul in care activezi.

  1. Determina publicul sa iti lase adresa de email

Gandeste-te la Facebook ca la o baza de date in care poti gasi clientii perfecti si prin intermediul caruia te poti conecta cu ei la un nivel mai avansat decat pe email.

Pentru a determina oamenii sa te urmeze in ceea ce faci, creeaza un post care promoveaza un webinar gratuit sau un ebook, pe care oamenii il vor primi atunci cand isi adauga adresa de email. Apoi, utilizeaza targetarea publicului si reclamele Facebook pentru a obtine cat mai multe vizualizari si cat mai multe adrese de email.

Reclamele Facebook functioneaza cel mai bine atunci cand exista un stimulent pentru ca oamenii sa se inscrie. Vino cu diferite cadouri virtuale pe care le poti oferi publicului tau si creeaza un post pentru a-ti promova acest ‘’cadou’’.

  1. Creeaza evenimente pe Facebook

Daca gazduiesti un eveniment pentru a aduce la un loc oamenii din comunitatea ta, creeaza un eveniment pe Facebook pentru a ajuta la promovarea lui prin intermediul paginii tale. Invita-ti prietenii, impartaseste evenimentul intr-un post si chiar promoveaza-l cu ajutorul reclamelor Facebook.

Chiar daca evenimentul tau B2B se focalizeaza pe educatie, retele sau demo-uri de produse, creeaza un eveniment pe Facebook. Este un mod simplu de a raspandi vestea prin randul fanilor.

Aceasta tactica functioneaza foarte bine si pentru evenimente virtuale, cum ar fi webinarii si stream-uri live.

  1. Pune intrebari

Pentru a incuraja interactiunea, adreseaza-i publicului intrebari interesante la care sa poata raspunde. Intrebarile pe care le vei pune pot fi legate direct sau indirect de domeniul tau.

Gandeste-te la ce intrebari ar fi publicul tau interest sa raspunda.

  1. Impartasete povestea ta

Sa aduci publicul mai aproape de tine inseama sa lasi oamenii sa iti cunoasca povestea. Foloseste-te de tagurile #ThrowbackThursday ori #FlashbackFriday si ofera publiciului tau un mic detaliu interesant referitor la evolutia companiei tale.

Social media inseamna in primul rand social sharing. Cauta detalii interesante sau amuzante legate de compania ta pe care ulterior sa le impartasesti publicului tau. Oamenii aprecieaza ”umanizarea” brandurilor.

  1. Reclame pe Facebook

Pentru a oferi posturilor tale un avantaj, poti sa investesti si in publicitate. Poti folosi optiunile de targetare pentru a te asigura ca potentialii tai client vor vedea post-urile.

Advertising-ul este benefic in special pentru micile companii B2B. Ai posibilitatea de a lua legatura cu cei care detin afaceri si care au nevoie de produsul tau si astfel obtii un plus in urma investitiei facute in reclama. Poti sa investesti in reclame si pe Instagram, prin intermediul Facebook Ads Manager.

Pentru a targeta mai bine reclamele Facebook poti incerca si remarketing-ul pentru oamenii care ti-au vizitat site-ul, fara sa faca vreo achizitie.

Pentru a obtine maximul din reclamele platite, testeaza-ti continutul din reclama si vezi ce prinde cel mai bine. Incearca diverse combinatii si imagini care invita la actiune. De asemenea opteaza pentru reclame pentru diferite audiente pentru a vedea care functioneaza cel mai bine.

In concluzie

Daca ai o afacere B2B, include si Facebook-ul ca o optiune viabila pentru marketing-ul in social media. Vrei sa atingi actualii si viitorii clienti, dar si potentialii angajati prin intermediul postarilor tale. Din moment ce multi dintre ei se afla pe Facebook, exista o sansa mare ca ei sa te caute deja pe aceasta platforma.

Incearca cateva dintre aceste tehnici, seteaza-ti obiectivele si apoi analizeaza rezultatele pentru a vedea care postare optine cele mai bune reactii din partea fanilor tai.

Ce crezi? Tu folosesti Facebook-ul ca o parte a B2B social media marketing? Ce tipuri de postari aduc cele mai bune reactii? Te rog share-uieste cu mine gandurile tale si experienta ta in comentarii.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.