ANANDA PR | 9 modalitati pentru imbunatatirea vanzarilor online prin social media
vanzari online, marketing online, retele de socializare, cum sa imi dezvolt afacerea
3129
single,single-post,postid-3129,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
1

9 modalitati pentru imbunatatirea vanzarilor online prin social media

Sa ai o strategie de marketing pentru a-ti dezvolta afacerea pe site-urile de socializare este un lucru normal in ziua de astazi. Insa este nevoie de mai mult decat atat pentru a promova o afacere, investind un buget foarte mic in reclama produselor si serviciilor.

Piata  social media este saturata de branduri care incearca sa se evidentieze pentru a ajunge la clientii lor.  Cu 1 din 10 achizitii online stimulate pe site-urile de socializare, nu iti poti permite riscul de a pierde  teren in fata competitorilor din cauza unei prezente sarace in mediul online.

In acest articol iti voi arata cum sa utilizezi retelele de socializare pentru a accelera o crestere reala a vanzarilor online, folosind unele experiente personale si o doza sanatoasa de consiliere din partea specialistilor in acest domeniu.

#1 Concentreaza-te pe platformele preferate de clientii tai

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat Google+, Tumblr, Pinterest, Periscope, etc. Exista sute de platforme de social media pentru a alege, insa nu trebuie sa iti creezi cont pe fiecare dintre ele.

Trucul este in a gasi platformele cu cea mai mare concentrare a publicului caruia te adresezi, apoi focusarea atentiei pe planul de marketing si de dezvoltare doar de pe aceste canale. Asa cum spunea Peg Fitzpatrick, specialist social media, „este de preferat sa ai succes pe una sau doua platforme sociale decat sa iti mearga prost pe cinci sau sase.”

#2 Creaza o identitate proprie

Interactioneaza cu publicul in modul cel mai potrivit imaginii produsului tau: incepe conversatii, fa glume, publica ultimele noutati. In mediul online ai posibilitatea de a-ti umaniza afacerea, de a o face accesibila unui public larg si real. Cel mai important, nu iti fie  frica de faptul ca este posibil sa iti sperii clientii.

#3 Publica articole utile si de calitate

Trendurile se schimba rapid in mediul online, iar tu trebuie sa tii pasul. Cu atat de multe branduri care se lupta sa iasa in atentia publicului, comertul electronic va trebui sa creeze continut de calitate pentru a atrage atenia publicului in continuare.

Ce inseamna „articole de calitate”? Pentru inceput, uita de afirmatia „cumpara acum!”. Desigur, acest lucru s-ar putea sa iti aduca ceva vanzari, insa va fi nevoie de ceva mai mult in ziua de azi pentru a-ti pastra clientii. In loc de anunturi si imagini de produs, incearca o alta abordare. Poti publica ceva mai util, cum ar fi o prezentare video de produs pe Facebook sau o lista cu idei de cadouri pe Instagram, lucruri care le arata oamenilor de ce trebuie sa aleaga produsele tale si cum le vor fi de folos.

#4 Fidelizeaza-ti clientii multumiti

Cei mai buni viitori clienti sunt cei care deja au avut o experienta pozitiva alegand produsele tale. Foloseste un software prin care sa le trimiti  produse similare care i-ar putea interesa.

De asemenea, iti poti redirectiona clientii care au accesat site-ul, dar nu au facut cumparaturi. Folosind site-urile de socializare, le poti trezi interesul asupra produselor preferate atunci cand unul dintre ele este la promotie.

#5 Utilizeaza aplicatiile pe baza de mesaje

Daca ai uitat de aplicatiile cum ar fi Messenger, Whatsapp sau WeChat, este momentul sa reintri in contact cu ele. Acestea reprezinta o mare oportunitate pentru a pastra contactul cu clientii. In momentul de fata, companiile care au cel mai mare succes pe piata ofera clientilor disponibilitate 24/7. Uita de programul restrans in care clientii te pot contacta telefonic.

#6 Prezinta angajatii din compania ta

Daca in compania ta sunt doar angajati care iubesc munca pe care o fac si adora calitatea brand-ului pe care il promoveaza, atunci esti un norocos! Entuziasmul angajatilor are un mare impact asupra clientilor si reprezinta o dovada sociala a calitatii produselor si serviciilor tale.

De aseamenea, incurazeaza-ti clientii sa posteze poze alaturi de produsele tale, organizand concursuri sau pur si simplu distribuind continutul de pe site-ul oficial al brandului tau. Pastreaza-ti clientii implicati, iar ei vor atrage altii noi!

#7 Familiarizeaza-te cu programele de Inteligenta Artificiala

Nu iti poti permite sa angajezi un om care sa fie disponibil  24/7 pentru clienti, dar cu siguranta ai auzit de Inteligenta Artificiala sau Chatbots. Sunt acele softuri automatizate sau semi-automatizate realizate pentru a interactiona cu clientii. Acestea sunt gandite sa raspunda rapid la intrebarile utilizatorilor si sa scoata informatii relevante dintr-o cantitate uriasa de date. Sunt perfecte pentru imbunatatirea relatiei cu clientii si pentru fidelizarea acestora, ajutand la cresterea vanzarilor.

#8 Interactioneaza cu clientii in timp real

Postarea de videoclipuri in timp real este o modalitate excelenta pentru a pastra legatura cu publicul. Platforme precum Facebook, Twitter, Instagram si Twitch iti permit pastrearea unei legaturi cu clientii in timp real, insa, la fel, va trebui sa tii cont de platformele de socializare pe care le utilizeaza acestia.

 #9 Creste bugetul de dezvoltare in departamentul de Marketing pe retelele de socializare

Se asteapta ca bugetele din departamentele de marketing sa se schimbe de la media actuala de 10,7% pana la 23,8% in urmatorii 5 ani, ceea ce reprezinta o investitie enorma pe partea de retele de socializare. Pentru a tine pasul cu competitorii, investeste cat mai mult in dezvoltarea pe acest sector.

 Cea mai buna modalitate pe termen lung pentru imbunatatirea vanzarilor din mediul online este sa construiesti o audienta mare si loiala de clienti cu adevarat multumiti de calitatea produselor si serviciilor tale. Asta inseamna sa impartasesti o personalitate care sa fie in permanenta legatura cu clientii tai, sa creezi materiale de care sa fie cu adevarat incantati si sa va conectati la nivel personal.Pentru a te ajuta cu mai multe informatii si pentru a-ti dezvolta o strategie personalizata in cresterea vanzarilor produselor tale, contacteaza-ne! 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.