ANANDA PR | 8 ponturi pentru succesul vanzarilor online de sarbatori
2965
post-template-default,single,single-post,postid-2965,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

8 ponturi pentru succesul vanzarilor online de sarbatori

Se pare ca abia a trecut Black Friday  si dintr-o data, calendarul Google a si inceput sa trimita memento-uri in legatura cu marketing-ul de sarbatori. Apoi, apare intrebarea inevitabila: Cum am de gand sa capitalizez vanzarile in perioada sarbatorilor pentru a creste traficul?

Studiile arata ca in 2015 vanzarile online au crescut cu aproape 4% in perioada sarbatorilor.

Este adevarat ca lunile noiembrie si decembrie aduc cu pana la 30% mai multe venituri decat celelalte. In cele mai multe industrii de e-commerce, Q4 este punctul culminant al anului.

Vei gasi in acest articol sfaturi, trucuri si campanii de marketing pentru perioada intregului an, pana in decembrie.

Defineste indicatorii de performanta

Printre acestia se numara:

  1. Surse de trafic: organic, referinta, social, e-mail, platit, direct
  2. Timpul de incarcare al paginii
  3. Veniturile totale
  4. Valoarea medie a comenzii
  5. Rata de abandon

Este important sa intelegem modul in care noii clienti ne gasesc si ce anume ii determina pe clienti sa cumpere. Trebuie sa stii unde sa gasesti clientii si modul in care acestia te pot gasi pe tine.

Pregateste un buget pentru vanzarile de sarbatori

Exista doar cateva zile pe an care starnesc un foarte mare interes comerciantilor. Cyber Monday este una dintre ele, Black Friday este probabil cea mai importanta, dar nici Giving Tuesday nu este de neglijat.

Asadar, cand incepi planificarea? In primul rand, pregateste-ti bugetul conform obiectivelor de marketing. Costurile se pot schimba in functie de ce anume alegi: sa pui accentul pe atragerea de noi clienti sau pe fosti clienti.

Iata ce trebuie sa ai in vedere pentru crearea bugetului:

Sa speram ca, pana acum, ai deja bugetul de marketing anual calculat. Daca nu, estimeaza cel putin 10% din totalul veniturilor (in functie de industrie).

Alege unde trebuie sa cheltui banii.

Acesta este locul unde iti analizezi canalele de marketing in categorii. In functie de obiectivele tale de marketing, vei organiza canalele de marketing dupa prioritate. Fa loc pentru canale noi de experiment. Unele dintre canalele de marketing de luat in considerare pentru sezonul de vacanta sunt:

  • Publicitate platita
  • Materialele creative (bannere, fotografii cover, etc.)
  • Website
  • Social meda
  • Evenimente
  • Echipa

Aloca fonduri pentru fiecare categorie.

In cele din urma, atribuie fiecarei categorii un buget lunar. Aminteste-ti ca exista mai multe sarbatori in termen de o luna, asa ca ia in considerare care din ele aduc un trafic ridicat brand-ului tau.

Incarca bugetul alocat marketing-ului de sezon pe Google Calendar.

Google Calendar este unul dintre cele mai lejere instrumente de urmarire a unui buget e-commerce. Codificarea culorilor, previzionarea si distribuirea datelor catre colegi sau clienti, sunt unele din functiile importante ale acestui program.

Stabileste un plan pentru perioadele promotiilor de varf

In primul rand, incepe construirea unei strategii in jurul perioadelor de varf de promovare si de vanzari pentru compania ta de e-commerce. Pentru majoritatea comerciantilor de online retail, Cyber ​​Monday este cea mai aglomerata zi a anului. Multe site-uri au deja ofertele lor de Black Friday pregatite si prelungite din timp, asa ca fii sigur ca vei face fata intregii campanii.

Pentru a ajuta la planificarea strategiilor de marketing de vacanta, se analizeaza cifrele de anul trecut pentru a afla ce a functionat si ce nu. Si daca te uiti la tendintele de anul trecut in Google Trends, vei vedea ca oamenii au inceput sa caute „cadouri de vacanta”, in luna septembrie, cu o masiva crestere in luna octombrie.

Aceste numere ar trebui sa iti ghideze cuvintele cheie pe care cauti sa le vizezi. Totusi, nu recomand sa iti realizezi o campanie pentru fiecare zi din sezon, ci alege-le doar pe cele care se potrivesc cu personalitatea brand-ului tau.

Pregateste-te pentru modificarile SEO

Desi nu garanteaza nicio crestere a vanzarilor sau o crestere a vizibilitatii de sarbatori, optimizarea SEO nu trebuie neglijata. Aceasta poate aduce un impact de vanzari crescut in cazul optimizarii corecte.

Cu ocazia apropierii sarbatorilor, vei dori sa re-optimizezi strategia de SEO pentru a creste vizibilitatea si pentru a realiza mai multe conversii de cumparare a produselor tale. Dar cum?

Graficul de timp optim pentru schimbarile sezoniere SEO.

In cazul in care lucrezi la SEO, intelegi ca performanta nu se schimba peste noapte. SEO dureaza luni de zile pentru a produce rezultate. Cu acest lucru in minte, realizarea calendarul promotional pentru a amortiza un timp suficient de SEO este esentiala. Deobicei, planificarea se recomanda sa fie facuta de la 2 la 6 luni inainte de campanie.

Construieste o lista de cuvinte cheie de vacanta.

Atunci cand se creaza o lista de cuvinte cheie de vacanta, brandurile trebuie sa se concentreze asupra activitatii anterioare de la an la an, pentru a determina care sarbatoare a crescut cel mai mult vanzarile. Utilizeaza aceste date vechi pentru a potrivi modelele de cautare Google Trends cu cuvinte cheie care reprezinta intentia utilizatorului de a cumpara.

Creaza un continut specific sarbatorilor.

Acum, ca ai cuvintele cheie pe care doresti sa le vizezi, incepe sa scrii un continut specific sarbatorilor asociat cu termeni de cuvinte cheie. In cazul in care doresti sa folosesti aceleasi cuvinte cheie ca si in trecut, va trebui sa dezarhivezi paginile de destinatie vechi pentru a utiliza link-urile si performanta din paginile respective.

Daca creezi o noua pagina de directionare a unui cuvant cheie specific sarbatorilor, nu doresti sa stergi acea pagina, trebuie doar sa o arhivezi pentru un scop viitor. De asemenea, inainte de a publica continul, lasa o pauza de 45 de zile intre.

Actualizeaza Google Shopping pentru a se potrivi cautarilor vocale.

Daca executi campanii de cumparaturi, potrivirea lor cu cautarile vocale, in timpul sarbatorilor, pot creste sansa de afisari si clicuri. Atunci cand optimizezi titlul, descrierea, preturile sau imaginile, incearca sa le faci cat mai relevante pentru sarbatoarea pe care o vizezi.

Cauta oportunitati pentru schimbul de link-uri

Promotii, cupoane sau cadouri pentru influentatori de brand reprezinta posibilitatile de a construi link-uri. Acestea sunt victorii usoare in timpul sezonului de reduceri. Iti poti transforma aceste promotii de marketing in concursuri sau continut care, la randul sau, va genera in mod natural link-uri.

Lanseaza reclame PPC (pay-per-click) de sarbatori

Mai mult ca sigur ai cateva idei de reclame PPC pe lista de dorinte. Hai sa aruncam o privire la cateva strategii PPC de incercat in acest sezon.

Utilizeaza listele de remarketing mai devreme.

Utilizeaza liste pentru remarketing cu o suma licitata redusa la inceputul sezonului de cumparaturi pentru a incepe sa faci cunoscut produsul. Odata ce sezonul de cumparaturi loveste, ajusteaza sumele licitate in functie de receptia clientilor sesizata anterior.

Adauga o copie a anuntului la Calendarul de marketing.

Odata ce ai lista de cuvinte cheie pentru sarbatori, vei dori sa actualizati copia anuntului pentru a se potrivi cu lista de cuvinte cheie. Este sugerata programarea automata a acestora pentru a se potrivi cu datele de expediere si datele cupoanelor.

Utilizeaza toate extensiile si formatele de anunturi.

Iata cateva exemple de extensii de link-uri de anunturi pe care ai putea sa le utilizezi:

  • Sitelink-urile
  • Instiintari, recenzii, preturi, snippeturi structurate
  • Revizuirea extensiilor promotionale
  • Locatie
  • ETA-uri (timpuri estimate de sosire)
  • Timp real
  • LIA-uri (Anunturi din inventariul local)
  • Anunturile caseta de prezentare

Construieste un ghid de cumparaturi

Anul asta, evita recurgerea la aceeasi strategie de marketing pentru sarbatori deja aplicata in anul precedent si nu iti irosi energia pe prezentari minutioase ale acelorasi produse. Incearca sa pui accent pe ghidul de cumparaturi pentru client care, cuplat cu un e-mail bine redactat, va inspira cumparatorii si va creste rezultatele vanzarilor.

Beneficiile unui ghid cadou de vacanta includ:

  • Venituri mai mari
  • Boost in increderea de cumparare si autoritate a clientului

Foarte multe brand-uri si afaceri de e-commerce sunt constiente de importanta pe care ghidurile cadou de sarbatori o au in procesul de cumparare.

Testeaza viteza site-ului

Ce poate fi mai placut decat a naviga cu o viteza foarte mare intre diferite produse si sectiuni ale unui site? Conform unui raport al Radware, 57% dintre vizitatorii site-ului ar renunta la o pagina web dupa trei secunde, in cazul in care acestia nu apuca sa interactioneze cu continutul cheie. Asta inseamna pierderi  de 57% din traficul site-ului.
Dupa experientele din 2014, cand viteza de acces in timpul sarbatorilor a fost cu 20% mai scazuta si multe pagini web au fost nefunctionabile, detinatorii de site-uri E-commerce au avut ce invata.

Daca inca nu esti convins ca viteza site-ului este direct proportionala cu cresterea fluxului de vizitatori, verifica aceste statistici de la Kissmetrics:

  • 47% dintre consumatori se asteapta ca o pagina web sa se incarce in mai putin de 2 secunde.
  • 40% abandoneaza site-urile care au mai mult de 3 secunde de incarcare.
  • 79% dintre cumparatorii care sunt nemultumiti de performanta unui site, sunt foarte putin probabili clienti care sa cumpere din acelasi loc din nou.

Principalele tehnici de crestere a vitezei site-ului pe care le recomand sunt:

CDN: Daca nu utilizati un CDN, acum este momentul sa investi intr-unul. Un CDN permite site-ului dvs. sa accelereze livrarea de continut static. Target si Apple ambele folosesc Akamai.

Servicii de terta parte: Acestea sunt in regula, dar incercati sa le pastrati la un nivel minim. Servicii de terte parti, cum ar fi plug-in-uri de social media sau video-urile pot imbunatati experienta utilizatorului, dar cu un cost de performanta. In cazul in care va incetinesc drastic site-ul, recomand sa renuntati la ele macar in perioada cresterilor de trafic de sarbatori.

Scripturi asincrone: Utilizati incarcarea asincrona pentru a trece peste elemente lente de incarcare. Acest lucru permite informatiile de baza de pe site sa se incarce primele, dand impresiile unui timp de incarcare mai rapida.

Optimizarea imaginilor: Amintiti-va sa reduceti intotdeauna dimensiunea fisierului de imagine si sa selectati optiunea “Salvare pentru Web” in Photoshop. Sau utilizati TinyPNG inainte de a incarca imagini pe site.

Structura de cod curat: este bine sa aveti scripturi minime JS, CSS in partea de sus si sa se pastreze ambele minimizate.

Inainte de apropierea sarbatorilor, proprietarii de afaceri de e-commerce ar trebui sa ruleze teste de viteza pentru a vedea daca pot beneficia de optimizarea vitezei. Imbunatatirea timpilor de incarcare a paginii poate spori numarul de vizitatori care vor cumpara ulterior.

Optimizari pentru cumparatorii de pe mobil

Majoritatea clientilor au cumparat cel putin o data un obiect de pe mobil, dar asta nu inseamnca ca toata lumea are o experienta optimizata de cumparaturi pe aceasta platforma.

Cheltuielile cumparatorilor prin intermediul telefoanelor mobile a reprezentat in 2015 o treime din totalul cumparaturilor, reprezentand vanzari de 69.08 miliarde de dolari doar in perioada 1 Noiembrie – 31 Decembrie in SUA. Iar aceste cifre sunt in continua crestere, cu un estimat de 43.2% in 2016, de catre eMarketer.

Iata cateva sfaturi de e-commerce pe mobil pentru ca site-ul tau sa fie gata pentru vanzarile de sarbatori:

Checkout Mobil: Ajuta la curatarea paginii de resurse ce ingreuneaza, incorporeaza unul din serviciile de plata precum Apple Pay sau PayPal.

Zoom Imagine: 40% dintre site-uri nu accepta gesturi de glisare pe mobil. Adaugarea la imaginile produsului caracteristici precum zoom sau extindere, permit utilizatorului sa vizualizeze materialul si textura.

Tastatura touch optimizata: Folosind o tastatura tactila incorporata poate duce la putine greseli de scriere in timpul checkout-ului. Si dezactivarea functiei de auto-corect poate fi eficienta in acest caz.

Imagini statice pentru pagina principala: Daca utilizati un carusel de imagini auto-slide, as sugera folosirea unei imagini statice pentru site-ul mobil.

Personalizati experienta utilizatorului

Un fel special de magie se intampla atunci cand incepeti sa personalizati experienta utilizatorului, in special in timpul sarbatorilor. Un studiu realizat de Autopilot a constatat ca sunt de 4 ori mai multe sanse ca si consumatorii sa raspunda la mesaje in cazul in care primesc oferte personalizate. In acelasi studiu, au descoperit ca 49% dintre consumatori se asteapta ca si continutul primit sa fie relevant pentru nevoile lor.

Deci, cum va personalizati site-ul dvs. de e-commerce in sezonul cel mai aglomerat al anului? Hai sa parcurgem cateva idei:

Clientii noi vs clientii mai vechi: clientii noi au intentii diferite fata de clientii fideli. In cazul clientilor mai vechi, brandurile pot afisa continut diferit, mai personalizat, bazat pe un tipar anterior, existand o sansa mai mare de vanzare.

Cuvinte cheie personalizate (sau trimitere catre un URL).

Vanzari Upsell / cross-sell: Este intodeauna importanta introducerea produselor similare sau mai bune in timpul vizualizarii unui produs.

Email-uri despre cosurile de cumparaturi abandonate: sunt o oportunitate perfecta de a crea o nevoie urgenta si personaliza cu produse.

Locul de amplasare (sau ora din zi): Utilizarea mesajelor Geolocalizare ajuta la atragerea clientilor-tinta.

Pune accent pe social media

Este oficial! Cumparaturile pe Instagram vor aparea in curand. Si, comerciantii de retail nu pot fi mai fericiti cu ocazia asta! Potrivit anuntului statistic Instagram, 84% dintre utilizatorii de smartphone-uri din SUA sunt in cautare de produsele de pe telefonul lor mobil. Marci precum Kate Spade, Warby Parker si JackThreads sunt printre brandurile norocoase care apuca sa testeze aceasta noua platforma.

Si asta nu e tot! Pinterest a anuntat ca 150 de milioane de oameni folosesc Pinterest in fiecare luna. Cu asta in minte, folosind “acele de cumparaturi”, Pinterest creeaza o alta oportunitate de a imbunatati experienta de cumparaturi a consumatorului, una mai holistica.

Folosirea Facebook mobile ads. Anul acesta este anul mobilelor, iar investirea in reclamele Facebook clar nu este o pierdere, ci o prioritate. Chiar o prioritate de top din cele 3 prezentate.

Social media este cea mai buna cale de a comunica cu publicul tau, asa ca asigura-te ca ai distribuit eforturile tale de marketing pe toate canalele.

Tu cum iti vei realiza strategia de marketing a brandului tau in E-commerce in acest an? Daca ai nevoie de ajutor, contacteaza-ne!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.