ANANDA PR | 6 tactici eficiente de link building pentru e-commerce
3425
single,single-post,postid-3425,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
business-concept-with-copy-space-office-desk-table-with-pen-focus-and-analysis-chart-computer-notebook-cup-of-coffee-on-desk-vintage-tone-retro-filter-selective-focus_1418-536

6 tactici eficiente de link building pentru e-commerce

În timp ce link building-ul este unul dintre cele mai provocatoare aspecte ale SEO, acesta poate fi, de asemenea, unul dintre cele mai pline de satisfacții.

 

Acesta îți vor permite să construiești mai ușor legături de calitate și să crești vizibilitatea paginilor de destinație și a site-ului în ansamblu.

Să ne uităm la unele dintre cele mai bune exemple de tactici de link building eficiente și a modului în care le poți aplica pentru a ajuta compania ta online să reușească.

#1. Îmbrățișează video marketingul

Conținutul video te ajută să aduci la viață produsele tale și poveştile din spatele lor prin intermediul narațiunilor și videoclipurilor instrucționale aprofundate.

Acest mediu îţi permite, de asemenea, să creezi diferite tipuri de conținut pentru publicul tău țintă, de la modalități educaționale până la povestiri pline de umor.

Acest lucru se dovedește neprețuit pentru că implică clienții și conduce la rate mai ridicate de click-through-rate. Conținutul video tinde să se poziționeze bine pe Google cu potențial pentru fragmente recomandate.

Să presupunem că ai un magazin de comerț electronic prin care se vând cele mai recente piese vestimentare. O modalitate bună de a atrage clickuri (și mai mulți clienți) este crearea unui conținut video distractiv și interesant în subiecte cum ar fi „25 de moduri cool prin care îți poți lega șireturile la kicks” sau “9 moduri în care bărbaţii pot purta o cămașă”, de exemplu.

De asemenea, extinde acoperirea prin publicarea videoclipului pe YouTube și verifică din nou pe Google Analytics pentru a vedea cine include videoclipul tău YouTube.

Acest lucru îţi poate oferi oportunități de acces la bloguri relevante, unde poţi solicita o legătură înapoi la pagina originală de pe site-ul tău Web.

#2. Folosește produse extreme pentru a construi legături

Un alt mod de a obține legături și de a crea forfotă în jurul mărcii tale este să stochezi și să promovezi produse extreme (fie ca parte dintr-o gamă sezonieră, fie ca un segment nou al afacerii tale).

Această tehnică are capacitatea de a evita demografia tradițională și de a face apel la o audiență în masă.

Wish.co.uk au perfecționat această strategie, punând la dispoziție o serie de produse de experiență extremă pentru a construi legături eficiente și cunoașterea brandului.

Una dintre cele mai de succes a fost experiența lor uimitoare de zombie paint-ball, care a fost cu adevărat unică atunci când a fost lansată și a devenit extrem de populară în această industrie.

wish

Prin construirea de legături în jurul acestui tip de produs poţi genera volume mari de trafic pe site-ul tău, în timp ce generezi o interacțiune considerabilă pe canalele sociale.

#3. Foloseşte influenceri pentru a crea elemente de conținut

Cercetările sugerează că milenialii (care sunt acum consumatorii dominanți demografici) sunt din ce în ce mai cinici cu privire la brandurile mari și la mesajele sponsorizate, ceea ce face procesul de link building chiar mai greu pentru brandurile de e-commerce.

Aceasta este o provocare care a fost cu succes aplicată de retailerul online de modă ASOS, deoarece campania lui ASOS, Insiders a permis creditorilor individuali să creeze conținut puternic și să posteze conținut în numele lor.

Pe scurt, ASOS a creat conturi sponsorizate pentru influenceri și bloggeri de modă, care au postat imagini cu ei înșiși pe Instagram și pe alte canale în care poartă îmbrăcăminte de la această marcă. Imaginile au fost însoțite de link-uri direcționate care încurajează clienții să “cumpere look-ul”, în timp ce includ, de asemenea, sfaturi de modă relevante și conținut informativ de lifestyle.

De asemenea, în timp ce aceste link-uri de social media nu pot influența în mod direct clasamentele organice, pagina Insider a atras 49 de domenii de referință naturale de la bloggeri de modă și de la site-uri precum The Guardian.

Această campanie a transmis instantaneu un mesaj organic care a adus o valoare adăugată experienței consumatorilor, promovând în același timp produse într-un cadru real și oferind o perspectivă unică asupra identității mărcii.

Rezultatele au fost cu adevărat impresionante, ASOS fiind capabil să dezvolte o campanie organică și ieftină de construire de linkuri, care a stimulat ratele de reținere a clienților și a atins noi limite demografice.

#4. Creează o funcție care să îți facă produsele ușor de distribuit

Una dintre cele mai eficiente campanii de link building din ultima vreme a implicat Getty Image’s Embed, care a implicat circa 50 de milioane de imagini pentru uz gratuit pe bloguri şi site-uri de social media.

Cheia acestei campanii a fost că a făcut că produsul să poată fi distribuit clienților potențiali, creând o cale clară pentru creștere și pentru direcționarea traficului spre site-ul său web.

Deci, mai degrabă decât încercarea de a construi legături organice printr-un post blog de la distanță sau conținut extern, poţi direcționa traficul direct către o pagină care se află pe website-ul tău.

Acest lucru creează posibilitatea ca link-urile tale să fie partajate dincolo de propria rețea de consumatori, generând mai mult trafic și vânzări potențiale în acest proces.

#5. Oferă mostre de produse bloggerilor influenţi

Oferirea unor eșantioane gratuite de produse către bloggeri din nișa ta poate fi o modalitate excelentă de a-ţi asigura o acoperire și de a atrage trafic, angajament și legături către site-ul tău web.

Este recomandat să lucrezi numai cu bloggeri care au influență în industria ta.

Fă-ţi cercetarea cu privire la concurență pentru a vedea ce bloggeri lucrează în mod regulat cu aceasta și dacă produselor lor li s-au făcut review-uri.

Poţi face acest lucru folosind software-uri cum ar fi Ahrefs sau Majestic, pentru a identifica ce bloggeri s-au conectat la concurența ta sau, alternativ, o simplă căutare Google de genul „nume produs + recenzie” este un truc bun.

În timp ce unii bloggeri vă vor face recenzii produselor gratis, majoritatea vor solicita o plată în avans, deoarece recenziile sunt de obicei considerate ca fiind conținut sponsorizat care este de fapt un advertorial plătit.

Acestea cu excepția cazului în care, desigur, produsul tău are o valoare mare – caz în care acest lucru poate determina bloggerul să îţi facă review produsului în schimbul mostrei gratuite.

Nu uita însă să utilizezi un instrument de estimare a traficului (de exemplu Ahrefs, SEMrush, Similarweb) pentru a identifica influența fiecărui blogger.

#6. Construieşte o întreagă comunitate de brand ambasadori independenţi

Ce se întâmplă dacă eşti un brand de start e-commerce cu o disponibilitate limitată pentru marketing și ceva mai mult decât un produs de vânzare? Vrei să foloseşti link building-ul pentru a crește gradul de conștientizare și traficul pe site-ul tău, dar care este exact strategia potrivită pentru implementare în acest caz?

Poţi să iei exemplul Black Milk Clothing, un brand de modă care a crescut de la începuturi umile într-o companie cu mai mulți milioane de dolari, care are peste 150 de angajați.

Această marcă s-a concentrat în primul rând pe construirea de comunități regionale în cadrul bazei sale de clienți, stabilind în același timp un grup Facebook individual și o rețea socială pentru fiecare dintre ele (în prezent există mai mult de 80 de bannere).

Aceste comunități au devenit un loc de creștere pentru ambasadorii de brand motivați, care sunt implicați într-un conținut orientat și personalizat, care include legături către lansări de produse noi și gamele existente. Acești ambasadori distribuie apoi aceste link-uri către produse și direcționează trafic direct spre paginile comerciale, continuând în același timp discuția chiar și atunci când nu este nimic nou de discutat.

Această abordare oferă clienților rolul de ambasadori principali ai mărcii, oferindu-le în același timp instrumentele de care au nevoie pentru a ajuta la construirea și distribuirea legăturilor organice.

În concluzie

În timp ce o armată de oameni îţi va spune că link building-ul nu mai este o modalitate eficientă de a conduce traficul către site-ul tău și de a angaja clienții, aceasta depinde în întregime de tehnicile pe care le utilizezi pentru atingerea acestor obiective.

Sperăm că aceste sfaturi și exemple practice te vor ajuta să îţi informezi strategiile de link building în viitor, creând în același timp tehnici sustenabile care pot conduce la creștere pe termen lung.

Pentru mai multe informații și sfaturi personalizate, ne puteți contacta pe mail.

 

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.