ANANDA PR | 6 modalitati prin care iti poti creste rata de raspunsuri la email-uri
Daca esti marketer, nici nu se mai poate pune in discutie faptul ca esti un cautator de continut entuziast. Iti petreci majoritatea orelor din zi pe internet, pentru a gasi texte atragatoare. Ai putea fi numit chiar un Sherlock Holmes a tot ce merita a fi accesat si pus in practica.
continut structurat, credibilitatea brand-ului, cuvinte cheie, interesele influencerilor
2784
single,single-post,postid-2784,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
stocksy_txp088812f5ttm000_medium_395914_w1024

6 modalitati prin care poti interactiona eficient cu influentatorii

Daca lucrezi in marketing si comunicare, nici nu se mai poate pune in discutie faptul ca esti un cautator entuziast de continut. Iti petreci majoritatea orelor din zi pe internet, pentru a gasi texte atragatoare. Ai putea fi numit chiar un Sherlock Holmes a tot ce merita a fi accesat si pus in practica.

Daca reusim sa prezentam continutul structurat intr-o alta forma audientei potrivite, in special influentatorilor (fie ca sunt ei jurnalisti sau bloggeri), acesta se poate raspandi rapid, iar credibilitatea brandului creste exponential. Insa indiferent cine sunt acesti influentatori, un lucru e sigur: inbox-ul lor e invadat zilnic de zeci de email-uri, trimise de oameni ca tine, pe care nici macar nu ii cunosc; iar de vreme ce mai mult de 80% dintre jurnalisti prefera sa fie contactati prin email, suprasaturarea casutelor de email va continua ca un aspect normal al activitatii si comunicarii in online.

Chiar si cei mai experimentati dintre noi mai pot invata un minim de lucruri cu privire la cum ne putem imbunatati formularea email-urilor, deci iata cateva modalitati prin care titlul (subiectul  email-ului) si introducerea sa iasa in evidenta.

Folosirea cuvintelor cheie potrivite

Aglomerarea si abundenta ii caracterizeaza pe influenceri, deci titlul pe care il alegi trebuie sa fie oaia neagra care se distinge in multime intr-un mod pozitiv. Sunt anumite cuvinte cheie care intra in mod normal intr-un astfel de titlu de email, iar intr-un top 15, primele clasate au fost „marime”, „imagine”, „diagrama”, „a sti”, „ideal” si „a arata”, fiecare promovand o rata de succes de peste 17%.

Fa apel la ego-ul audientei, prin referinte care au legatura directa cu ei

Fiecare are acum, in era tehnologiei, un soi de amprenta digitala, deci inainte de a incerca o oarecare apropiere de un influencer, incearca sa afli mai multe despre el. Unele dintre modalitatile prin care poti face acest lucru se refera la a citi cateva dintre postarile scrise recent de catre acesta, a arunca o privire peste profilul sau in social media, observand hobby-urile si preferintele sale si, in special, daca detine un website personal, cu lucrari anterioare.

Odata ce incluzi in titlul tau ceva referitor la interesele influencerilor, le starnesti curiozitatea si dorinta de a da click. De exemplu, daca poti include un termen geografic, cu referire la locatia influencer-ului, e floare la ureche.

Concentreaza-ti atentia pe insight-uri, in loc sa pui prea mult pret pe modul de prezentare a continutului

Chiar daca suna contraintuitiv, daca te afli in situatia de a fi creat un video sau un GIF, influencerii nu vor fi „starniti” daca le vor vedea in inbox. „Interactiv” si  „video” sunt doua dintre cuvintele cele mai prost cotate in topul mentionat anterior. Amintiti-va ca unul dintre cei mai mari factori de  influentare a ratei click-urilor este titlul, mai exact subiectul email-ului. Cuvintele sunt importante!

Oricum, daca ii convingi sa deschida email-ul, jumatate din batalie e castigata.

Introducerea reprezinta pragul de trecere spre ceea ce e important si, de aceea, merita atentie sporita.

Realizeaza din start o conexiune de natura personala

Nu este placut pentru niciun influencer sa observe la primirea email-ului ca adresa sa nici macar nu a fost luata la cunostinta, numarandu-se printre multe altele. E important ca acesta sa vada ca tu ti-ai alocat timp pentru a-l cunoaste intr-o anumita masura, mai ales daca nu ati mai lucrat impreuna pana in momentul respectiv. Mentioneaza pe scurt in introducere ce articol scris de acesta ti-a placut si de ce. In social media ii poti atrage atentia printr-un retweet, iar numele tau ii va parea familiar cand il va vedea in inbox.

Evita limbajul negativ si posomorat

Daca folosesti in introducere mentiuni precum „sunt fericit sa…”, „sper ca…”, esti deja pe drumul cel bun.

Fa referire la orice informatie de calitate

Daca le vorbesti influencerilor despre un continut valoros postat de acestia, vor simti nevoia sa repete experienta, iar email-ul tau va primi atentia necesara. Poti spune ca „trucurile”, „datele” si „studiile” dezbatute de ei au influentat zeci de cititori, inclusiv pe tine.

Pe langa toate acestea, aminteste-ti ca ai o singura sansa pentru a lasa o prima impresie buna. Chiar daca suna cliseic, acest lucru este 100% valabil in sfera email-urilor. Zecile, sutele de email-uri primite i-au ascutit influencerului iscusinta in detectarea rapida a unui email realizat copy-paste.

Actioneaza strategic si lasa impresia ca partea de cercetare si intelegere a publicurilor tinta carora ei se adreseaza a necesitat mult timp. Transforma-ti titlul si introducerea in adevarate vedete!

Tu cum iti cresti rata de raspuns la email-urile trimise influentatorilor? Daca ai in plan o campanie in presa sau cu bloggeri ne poti scrie un email si iti vom trimite cateva recomandari.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.