ANANDA PR | 5 trucuri pentru a vinde produse pe Instagram
instagram, cum vinzi produse pe instagram, andreea lada, anandapr
2555
post-template-default,single,single-post,postid-2555,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

5 trucuri pentru a vinde produse pe Instagram

Te intrebi cum iti poti vinde produsele sau serviciile pe Instagram? Vrei cateva ponturi pentru business-ul tau? Daca vrei sa interactionezi cu clientii, postarile tale trebuie sa fie atractive, in special imaginile si descrierile, astfel incat sa usureze cat mai mult procesul de cumparare.

In acest articol vei descoperi recomandarile noastre care sa te ajute sa transformi Instagram-ul intr-un canal de vanzare.

Dezvolta o imagine care sa te reprezinte, o referinta pentru domeniul in care activezi

Inainte sa incepi postarile, gandeste-te cum vrei sa apara produsele in pagina ta. Plasarea produselor in mod optim este cheia vanzarilor. Vizualizeaza asadar modul in care vor fi plasate (de exemplu machete, filtre, detalii, fonturi etc). Identifica functia estetica potrivita pentru brandul tau si memoreaz-o. Recomandam chiar sa verifici pentru inspiratie conturi asemanatoare cu domeniul tau de activitate pentru o mai buna orientare. Nu uita sa ramai original.

poza 1

Pe Instagram nu este foarte important sa ai imagini profesionale efectuate de artisti in domeniu, ci si fotografii uzuale, pentru a te apropia cat mai mult de publicul tinta. Odata ce ai imaginile pregatite, le poti adauga filtre pentru a atrage cat mai multe like-uri. Este important sa transmiti o imagine adevarata a produsului, cat mai putin prelucrata. Cateodata, evitarea filtrelor este cea mai buna alegere.

Daca vrei sa prezinti un produs in mai multe forme, iti recomandam Instagram Layout app, o aplicatie cu care poti realiza colaje. Ideal pentru branduri care doresc sa vanda bijuterii sau articole vestimentare.

Extra-tip: plaseaza si cateva fotografii indeaproape ale produselor, numite si close-up shots.

Adauga descrierilor produselor ceva in plus

In timp ce este foarte important sa transmiti exact ceea ce vinzi, nu pierde din vedere faptul ca posibilii clienti urmaresc identificarea unei nevoi pe care produsul tau este gata sa o indeplineasca.

Adauga cateva emoji relevante, efectul vizual atrage interesul si empatia viitorilor clienti. (de exemplu, daca esti o companie care comercializeaza cafea, dupa descrierea produsului adauga din tastatura telefonului – click pe glob – cana de cafea aburinda).

Promoveaza vizibilitatea produselor tale corelandu-le cu cat mai multe #hastaguri

In acest mod, intri in interactiune cu cei mai multi clienti, cautarile dupa #hastags fiind foarte relevante, in functie de interesele fiecarui utilizator. Poti folosi  Instagram‘s Search and Explore feature pentru a vedea cele mai cautate cuvinte in Instagram pentru publicul tinta. Selecteaza intre 3-5 cuvinte pe care le vei folosi constant in viitoarele campanii de promovare.

Extra-tip: Nu uita sa iti formezi propriul hashtag care sa includa Brandul tau. Fa o scurta cercetare zilnica pentru a contabiliza cautarile dupa numele ales si pentru a vedea cine il foloseste. Ia in considerare cele mai bune fotografii postate de fani in campaniile de marketing viitoare. Foloseste Regram app  pentru a gestiona in news feed fotografiile fanilor brandului tau.

Simplifica actiunea de cumparare cat mai mult

A venit momentul sa transformi fanii in clienti. Foloseste un instrument de vanzare pe instagram, precum  Have2Have.It, pentru a adauga un buton de Call to action in descrierea paginii, usurand procesul de cumparare.

poza3

Apasand pe link-ul din descrierea magazinului tau, clientii vor fi directionati catre o pagina similara ca aspect ca cea a Instagram-ului de unde pot cumpara produsele tale. Poti chiar sa importi produsele de pe alte platforme de e-commerce si poti analiza dinamica vanzarilor. Poti genera chiar rapoarte pentru a observa cele mai bine vandute produse si in functie de acest aspect poti promova eficient pe Instagram acele produse.

Extra-tip: nu include mereu in descrierea produsul link-ul de webshop, pentru ca vei distrage atentia de la ideea principala. Vrei sa transmiti ca viitorul client are nevoie de produs si nu faptul ca magazinul tau are nevoie de vanzari imediate.

Creeaza parteneriate cu influentatori

Iti poti mari popularitatea paginii dezvoltand parteneriate cu cei care deja au un numar impresionant de fani. Fa o lista cu 10 astfel de parteneri care iti pot aduce noi clienti, apoi transmite-le un mesaj in care le prezinti ideea ca brandul tau este nou pe piata si te-ai bucura sa dezvolti un parteneriat cu ei in ceea ce priveste promovarea.

Simplifica aceasta conexiune intre brandul tau si partener si instrumentul Captiv8. Identifica apoi produsul care se potriveste cel mai bine cu stilul de viata al partenerului vizat. Configurati impreuna o descriere care sa includa si hastag-uri ce vor mari engagement-ul profilului tau si poate chiar va spori vanzarile.

Creaza o comunitate pe Instragram

Acesta este un nou canal de social media, foarte agreat de utilizatori. Ca in orice societate, crearea unei comunitati este cheia. Ai nevoie de cat mai multi adepti dornici sa afle cat mai multe despre afacerea ta.

Iata cateva exemple:

  • Foloseste functia de cautare a retelei Instagram pentru a descoperi posibili utilizatorii pasionati de produsele pe care le vinzi, de concept si chiar de valorile pe care le promovezi. Urmareste-le profilurile si daca ai noroc sa te placa, iti vor intoarce serviciul.
  • Fie ca esti producator de caramizi, fie ca esti un magazin online, foloseste geo tagging – sau altfel spus localizarea pe o harta virtuala a locatiei business-ului tau, chiar si atunci cand plasezi in Instagram produsele propriu-zise.
  • Odata ce fotografia este postata, apasa pe numele locatiei pentru a vedea si alti utilizatori in aceeasi locatie. Ati putea descoperi subiecte comune de interes! Recomandam sa fii activ si sa le trimiti un comentariu sau chiar sa apreciezi fotografiile pe care le consideri de interes. Insa mentine o nota prietenoasa de discutie si nu recurge la mecanisme de pushing pe produse.
  • Directioneaza utilizatorii de la alte canale de marketing spre contul tau de Instagram. Cere clientilor care se inscriu sa primeasca vesti prin newsletter sa iti urmareasca si contul de Instagram.

In concluzie, oamenii cauta neincetat lucruri noi pe cele mai populare retele de socializare, iar Instagram reprezinta o noua oportunitate de vanzare, inedita si in pas cu moda.

Acum ca ai aflat pasii de a vinde mai mult pe Instagram, nu ne ramane decat sa ne logam si sa iti urmarim contul.

Ne vedem pe Instagram!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.