ANANDA PR | 4 strategii de promovare pe mobil prin Facebook Ads
campanie facebook, canvas ads, facebook ads, optimizare seo, promovare pe mobil, strategii de promovare
2948
single,single-post,postid-2948,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
450488-texting

4 strategii de promovare pe mobil prin Facebook Ads

Cauti modalitati prin care sa iti cresti traficul pe mobil?

Lucrezi cu anunturile de pe Facebook?

Facebook are nenumarate instrumente care te pot ajuta sa creezi anunturi convingatoare care iti vor amplifica strategiile de marketing.

In acest articol vei descoperi patru moduri in care iti poti imbunatati rezultatele din campaniile de Facebook Ads.

Incepe o conversatie cu Messenger Destination Ads

Facebook a dezvoltat anunturi care trimit oamenii de pe pagina de news feed catre o caseta de chat, prin Messenger.

Aceste Messenger Destination Ads includ un buton call-to-action care te directioneaza pe Messenger. Principiul este simplu: odata ce oamenii fac click pe anunt, ei sunt redirectionati spre o caseta de chat in care apare un mesaj de bun venit, prin care poti sa oferi informatii suplimentare.

Daca vinzi bunuri sau servicii care necesita un proces indelungat de cumparare, aceasta plasare de produs iti va fi utila. De fapt, in asemenea cazuri, oamenii au nevoie sa ia legatura cu tine de vreo cateva ori inainte sa se decida daca vor cumpara.

De exemplu, daca oferi un serviciu financiar e important sa discuti cu potentialii clienti pentru a planifica o intalnire ori pentru a incheia vanzarea.

Cu fiecare campanie de anunturi care te directioneaza pe messenger, iti poti targeta oamenii in functie de interese, ocupatii si altele. Ar putea fi mult mai eficient sa imbini aceste anunturi cu o strategie de retargetare. Poti crea audiente personalizate pentru oamenii care au vizitat o anumita pagina de pe site-ul tau, precum pagina de vanzari, fara a cumpara totusi.

Simplifica logarile cu Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads permite oamenilor sa dea subscribe cu doar doua click-uri.

O campanie obisnuita de anunturi pe Facebook redirectioneaza utilizatorii pe o pagina de pe site-ul tau, unde pot completa un formular de inscriere. In acest caz, viteza de procesare a site-ului tau este vitala pentru ca unii vizitatori pot pleca inainte de a incheia inscrierea. Conform sondajului realizat de Dynatrace si Akamai, 50% dintre vizitatori se asteapta ca site-urile sa se incarce in mai putin de 2 secunde si daca nu se intampla incarcarea in maxim 3 secunde, acestia vor abandona procesul.

Facebook Lead Ads este conceput special pentru traficul de pe mobil, iar tu nu ai nevoie de o pagina de directionare. De fapt, cand oamenii dau click pe anuntul tau, Facebook va completa automat formularul de logare cu datele lor, facand procesul de sign in mult mai usor si mai rapid.

Dezavantajul optiunii Facebook Lead Ads consta in faptul ca fiecare contact preluat in timpul campaniei publicitare este plasat intr-un fisier CSV in interiorul paginii de Facebook cu instrumentele de publicare.

Asta inseamna ca de fiecare data cand te loghezi, vei avea nevoie sa incarci aceste informatii pe sistemul CRM sau ESP. Este o actiune ce necesita timp  si care poate scadea calitatea activitatii Facebook leads direct proportional cu fiecare moment petrecut pentru contactarea acestora.

Creaza o experienta captivanta cu Canvas Ads

Facebook a creat Canvas Ads pentru a ajuta oamenii de marketing sa isi creasca implicarea pe mobil. Cand Facebook a lansat aceasta optiune pentru prima data, oamenii au crezut ca anunturile pot satisfice doar nevoile marilor companii. Adevarul este ca poate fi profitabila si pentru afacerile mici.

Facebook Canvas Ads ofera o experienta de incarcare mult mai rapid pentru utilizatorii de mobil. Poti imbina clipuri video, imagini si butoane call-to-action si sa creezi pagini de aterizare atractive pe Facebook, care se incarca intr-o fractiune de secunda. Aceste anunturi ofera utilizatorilor o experienta mobila pe care un website nu o poate asigura.

Targeteaza anunturile doar pentru vizitatorii site-ului de pe mobil

Nu conteaza daca site-ul tau este accesibil 100%, cand oamenii il viziteaza de pe telefonul mobil, ei au nevoie de informatii esentiale sau call-to-action.

Pentru a iti creste ROI-ul in campanii, lanseaza campanii exclusiv pentru oamenii care intra pe site-ul tau de pe mobil. Exista o tehnica pe care o poti folosi pentru a transforma acesti utilizatori in clienti, reducand astfel timpul si bugetul investit pentru marketing.

Cand creezi o noua audienta pe Facebook, apasa click pe Custom Combination pentru a stabili o audienta personalizata din traficul de pe site. Apoi adauga URL-ul si selecteaza doar utilizatorii de mobil.

De aici creeaza o noua campanie, apoi alege-ti noua audienta personalizata ca target pentru anunturi. Multumita acestei tactici de retargetare, poti seta mai multe campanii care au ca target utilizatorii de telefoane mobile care iti cunosc deja business-ul, dar nu au realizat actiunea dorita de tine.

Concluzii

Suntem la inceputul unei noi ere a publicitatii. Veniturile totale asteptate de Facebook pentru 2016 sunt in jur de 25 milioane dolari si aproximativ 80% din aceste venituri provin din publicitatea mobila. Conform Internet Live Stats, in timpul pe care tu l-ai petrecut citind acest articol, 100 de smartphone-uri au fost cumparate in intreaga lume si doar 10 calculatoare achizitionate.

Daca gestionezi campanii traditionale de Facebook Ads care ii trimit pe utilizatori pe pagini de aterizare, ar putea fi un motiv  pentru care eforturile tale in marketing se ingreuneaza. Din fericire, Facebook creeaza noi produse care te ajuta sa iti optimizezi campaniile de marketing pe dispozitivele mobile.

Cu instrumentele mentionate mai sus, poti sa gestionezi campanii de marketing care iti vor creste vanzarile fara ca macar sa folosesti website-ul.

Ce parere ai? Folosesti vreuna dintre aceste tactici pentru anunturile de pe mobil? Daca ai nevoie de indrumare si ajutor in privinta strategiei de marketing pentru dispozitivele mobile si nu numai, contacteaza-ne.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.