ANANDA PR | 20 de tehnici prin care sa scrii o reclama convingatoare
digital, copywrite, cum scrii call to action, anandapr, andreea lada
2604
post-template-default,single,single-post,postid-2604,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

20 de tehnici prin care sa scrii o reclama convingatoare

Sa creezi un buton sau o campanie cu un mesaj clar care sa se finalizeze cu o vanzare sau o actiune pe care sa o faca utilizatorul (cunoscuta sub numele de „call to action” – CTA) necesita timp si creativitate. Adevarul este ca marketerii trebuie sa vina de cateva ori pe zi cu cateva idei bune de CTA pentru fiecare mesaj pe care il scriu, campanie pe care o implementeaza sau reclama afisata. Asa ca in articolul de azi m-am gandit sa iti prezint concret cum poti face acest lucru.

1. Satisfactie instanta – oameni urasc sa astepte cam pentru orice. De exemplu „Ai nevoie de ajutor in plata taxelor? Contabilii nostri sunt online acum, poti sa ai un raspuns in mai putin de o secunda!” – Acest tip de CTA implica un raspuns imediat, cu alte cuvinte o actiune instanta.

2. Sensibilizeaza prin emotii – utilizand acest instrumente poate fi un avantaj in a determina pe cineva sa actioneze intr-un sens anume. Campania #LIKEAGIRL a brandului Always este un exemplu clar de CTA bazat pe emotii, despre care poti citi aici. Impactul poate fi clasat in doua moduri: daca esti baiat si te-ai gandit mot-a-mot la sintagma #LIKEAGIRL esti un badaran, pe de alta parte determina fetele/femeile sa se simta ca niste eroine dupa ce au intrat in comunitatea celor de la Always si au luptat impotriva degradarii drepturilor lor.

3. Contextual – Daca ai nevoie de CTA pentru un anume target, creaza un context situational, nisat pe nevoile lor. De exemplu „De cate ori ti se livreaza cafeaua in locatia in care te afli? Uita de griji si impresioneaza-ti seful cu costurile noastre de transport reduse!”

4. Agravarea situatiei – multi marketeri vad aceasta strategie de CTA ca fiind cea mai de impact. Formula magica este data de identificarea unei probleme, explicatia legata de ce se intampla daca problema persista si in final rezolvarea ei. De exemplu „Ai un dinte sensibil? Cu cat astepti mai mult, cu atat problema se va agrava si te va costa mai mult. Fa o programare acum!”. Agravand problema, poti crea motivatie bazata pe ideea ca oamenii nu vor sa experimenteze prezicerea ta.

5. Implicare & Efect – incepi cu o intrebare legata de situatia problematica. De exemplu „Raspunsurile intarziate afecteaza imaginea companiei tale? Redobandeste-ti reputatia cu serviciul nostru de call center 24/7.”

6. Apartenenta la un grup – oamenii nu sa fie lasati pe dinafara in timp ce altii deja se distreaza cu ceva nou. Site-uri precum MailChimp fac o treaba excelenta prin urmatorul mesaj „Alatura-te celor mai mult de 7 milioane de utilizatori ce folosesc Mailchimp pentru a trimite 500 milioane de emailuri in fiecare zi”.

7. Cum functioneaza? Cateodata este o buna strategie sa spui strict cum functioneaza afacerea ta. Avantajul? Nu iti implica creativitatea. Poti descrie in 3 pasi simpli ce are de facut clientul. Cu cat mai simplu, cu atat mai eficient atat pentru tine, cat si pentru cumparator. Iata un exemplu: „Dollar Shave Club – nimic mai simplu. Alege unul din produse, plateste doar lamele de ras, iar noi ti le livram in fiecare luna”.

8. Concentreaza-te pe caracteristici – Fiecare serviciu sau produs se diferentiaza de competitori prin ceva anume. Aceasta strategie te ajuta atunci cand ai intrat intr-o piata saturata, pentru a te evidentia de multime.

9. Concentreaza-te pe beneficii – Acesta este un alt CTA foarte utilizat de oamenii de vanzari, in special. Expunand beneficiile, este un mod inedit de a arata consumatorului ce poate sa experimenteze dupa ce a actionat.

10. Scoate in evidenta discountul – oamenii sunt foarte atrasi de tot ce inseamna economii. Creaza un buton de call to action ce poate sa ofere o anumita suma in schimbul actiunii lor. „Fa-ti o asigurare pentru masina si poti economisi pana la 500 lei”.

11. Frica – aici accentul cade pe consecinte, pericol si anumite pierderi. Este utilizat in special in campaniile pentru tutun sau alcool. Un exemplu elocvent pentru tutun: „Fa o lista un lucruri pe care esti gata sa le pierzi continuand sa fumezi”.

12. Mesaj individualizat – Cui anume ii scrii acest CTA? Poti sa iti imaginezi persoana si ce tip de oameni intruchipeaza? Cu cat vizualizezi mai bine publicul tinta, cu atat iti va fi mai usor sa creezi acel CTA. „44% dintre cumparatori incep prin a se documenta online. Afla cum te putem ajuta”.

13. Utilizeaza o situatie periculoasa – tututor ne place sa auzim povesti, dar atunci cand lipseste finalul devenim curiosi. De exemplu „Am avut un an minunat in vanzari dupa ce am inchis pagina de Facebook. Afla cum!”

14. Creaza un joc – Ce atrage la un joc? Premiile mari! „Gamify” CTA-ul tau pentru a obtine un numar impresionant de raspunsuri. CTA-ul trebuie sa fie atat de puternic incat sa-l faca pe client sa se intrebe „Ce am de pierdut daca fac asta?” Iata un exemplu: „Foloseste produsul nostru si daca nu economisesti 300 lei, iti dam noi 300 lei”.

15. Ofera un bonus – Cine nu se bucura la discounturi primite in diverse magazine? Iata exemplul celor de la Sprint. „Vino cu factura de telefonie mobila la noi si vei avea 2 rate de plata!” Acest CTA atrage un „de ce nu?” din partea clientilor si ii antreneaza in call to action.

16. Gadila ego-ul – Tuturor ne place sa fim apreciati si sa ne simtim in centrul atentiei. Recunoasterea meritelor unui individ poate fi un CTA foarte potrivit. Exemplul Rolex „Purtat de mai multi presedinti, lideri si vizionari decat oricare alt ceas”. Acest CTA te pune in rand cu oamenii importanti ai natiunii si iti „gadila” un pic ego-ul, facandu-te sa iti doresti si tu un Rolex.

17. Publicitate exagerata – Nu este suficient doar sa vorbesti despre ceea ce fac produsele tale si de ce sunt superioare. Ofera o imagine de ansamblu, despre cum pot schimba viata clientului. Asta ii face pe oameni sa fie entuziasmati. Iata un exemplu: „Multiple comentarii despre ebookul nostru prin care poti scrie mai atractiv. Incearca ideile noastre si spune-ne ce crezi!”.

18. Fa-ti cunoscut succesul – Premiile sunt facute pentru a fi aratate, asa ca expune-le in urmatorul call to action. Faptul ca vorbesti despre premiile obtinute si succesul tau, este o dovada in plus de credibilitate. Exemplul Chevrolet „Cea mai premiata masina din ultimul an! Verifica ofertele noastre in ceea ce priveste gama de masini premiate.”

19. Foloseste-te de taria cuvantului a stopa – Ti s-a spus vreodata sa te opresti din a face ceva? Nimanui nu-i place sa i se spuna ca a facut ceva gresit. Studiile arata ca atunci cand cineva iti spune ”Stop!” emotiile se orienteaza spre a indrepta greseala. Un instrument minunat de call to action. „Nu mai arunca banii pe software-uri scumpe pentru teleconferinte. Primeste aceleasi facilitati gratuit. Afla cum!”

20. Imagineaza-ti – Puterea imaginatiei este un mod inovativ de a creste interesul clientilor. De exemplu „Imagineaza-ti ca ai mai mult loc la picioare, ca te vei putea intinde in scaunul tau si ca vei avea servicii dedicate la bord in cursul urmatorului tau zbor. Transforma imaginatia in realitate si fa o rezervare acum!”

Sper ca cel putin jumatate din aceste idei de CTA sa te ajute in campaniile urmatoare. Ca ultim sfat, daca una din strategiile de mai sus a functionat, nu iti fie teama sa o reproduci. Te sfatuiesc sa incerci ceva nou, ori de cate ori simti un blocaj.

Pentru solutii personalizate si campanii care se convertesc in vanzari iti stam la dispozitie. Nu ezita sa ne contactezi!

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.