ANANDA PR | 10 sfaturi pentru a va creste urmarirea pe Instagram
Atunci cand Instagram a fost lansat pentru prima data in anul 2010, multe companii au simtit ca afacerea nu va fi una buna pentru aceasta aplicatie care spune povestea vizual.
urmaritori pe Instagram, pagina de Facebook, conturi Social Media, hashtaguri
2638
post-template-default,single,single-post,postid-2638,single-format-standard,edgt-cpt-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,,homa-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

10 sfaturi pentru a creste numarul de urmaritori pe Instagram

Atunci cand Instagram a fost lansat pentru prima data in anul 2010, multe companii nu s-au inghesuit sa-si faca un cont, crezand ca nu o sa fie ceva de viitor. Cu toate acestea, aplicatia a crescut foarte mult, cu peste 400 de milioane de utilizatori activi lunar si 80 de milioane de fotografii distribuite zilnic.

Cand vine vorba de generarea de interactiune si noi urmaritori pe Instagram, lucrurile se complica din cauza faptului ca aici nu se pot crea campanii publicitare, la fel ca pe Facebook spre exemplu. Se pot face reclame, insa nu in scopul cresterii numarului de urmaritori. Spre deosebire de Facebook si Twitter, pe Instagram nu se pot partaja link-uri si articole din cronologie pe propriul perete. Desi dezvoltarea unei baze de fani pe Instagram poate parea un lucru dificil, exista o serie de strategii diferite pe care o sa le dezvolt in cele ce urmeaza.

Legati-va conturile de Social Media

Inainte de a incepe sa postati pe contul de Instagram, asigurati-va ca profilul este configurat corespunzator. In plus, fata de adaugarea propriului nume, a link-ului site-ului, precum si a unei scurte descrieri personale sau a afacerii detinute, conectati contul de Instagram cu alte conturi  de medii sociale pe care le detineti. Acest lucru le permite prietenilor sa vada ca sunteti pe Instagram si invers.

Adaugati un buton de Instagram pe pagina de Facebook

Pentru cei care detin afaceri si au pagina de Facebook, pot crea pe aceasta un buton de Instagram, buton care va va ghida intr-o pagina conectata la contul de Instagram. Dupa ce ati autorizat Instagram sa aiba acces la Facebook, va fi creata o fila cu contul de Instagram. Din moment ce pagina de Instagram este sugerata doar prietenilor din contul de Facebook, adaugand o fila de Instagram pe Facebook va permite fanilor sa stie ca detineti o pagina de Instagram si acest lucru va imbunatati activitatea contului.

Creati o legatura cu Instagram si pe alte conturi de Social Media

Cu toate ca nu este recomandata aceasta strategie, deoarece etichetele si mesajele nu pot fi transferate intotdeauna pe o alta platforma de Social Media, transferand pozele de pe Instagram pe Facebook si Twitter, utilizatorii pot fi condusi pe contul de Instagram. Astfel, utilizatorii care va urmaresc si nu au stiut ca sunteti si pe Instagram, va pot gasi.

Daca doriti ca imaginile de pe Instagram sa apara si pe Facebook si pe Twitter, puteti activa optiunea prin intermediul setarilor. Acest lucru inseamna ca atunci cand partajati o imagine de pe Instagram, link-ul si locatia vor fi postate si pe conturile de Facebook si Twitter.

Cautarea relevanta si hashtagurile bune

Hashtagurile va permit sa va expuneti contul persoanelor potrivite. Atunci cand adaugati hashtaguri la un post care poate fi vizualizat in mod public, postul va fi vizibil sub acea pagina hashtag.

De aceea, este important sa aveti hashtagul potrivit atunci cand formati grupul de urmarilori pe Instagram. Cand alegeti hashtaguri relevante si de caliatate, este mult mai posibil ca acel post sa fie expus mai multor persoane care au aceleasi scopuri si interese.

Inainte de a decide ce hashtag sa folositi, trebuie sa cercetati si sa vedeti daca acel hashtag este deja folosit. Este continutul asociat cu un hashtag prea ofensator? Este in acelasi context in care doriti sa partajati propriile informatii? V-ar placea sa fie asociat cu alt continut care este partajat in cadrul acestui hashtag?

Unul dintre instrumentele preferate de utilizatori este tagboard-ul. Acesta va permite sa vizualizati cine utilizeaza hashtagul specific. Aceste tagboard-uri va permit sa evaluati cat de popular ar putea fi hashtagul pe care il alegeti.

Cercetati competitorii

In plus fata de cercetarea hashtagurilor utilizate, ar trebui sa vedeti ce face concurenta. Aflati ce persoane posteaza si dau hashtag pe Instagram.

Care sunt posturile care aduc performanta paginii? Cat de des posteaza competitorii? Ce tipuri de continut posteaza pe pagina de Instagram?

Urmariti si creati legaturi cu alte imagini

Acum ca ati inteles mai bine cum sa folositi hashtagul, puteti gasi alte conturi si imagini pentru a va implica. Instagramul este o comunitate uimitoare de persoane si grupuri de urmaritori. Recomandarea este de a cerceta fiecare hashtag si de a aprecia imaginile care sunt relevante pentru propriul brand. De exemplu, daca veti cerceta hashtagul #digitalmarketing, uitati-va la postarile care au fost facute acolo puneti-va cateva intrebari:

–              Cine a postat acest continut?

–              Este acest cont relevant pentru afacerea proprie?

–              Care este probabilitatea ca acest cont sa aprecieze postarea pe care o veti face?

–              Veti urmari aceasta persoana?

Daca ati raspuns cu „da” sau „cel mai probabil” la toate aceste intrebari, atunci puteti lua in considerare ca puteti foarte bine sa apreciati imaginile acesteia, sa comentati la postarile ei si sa ii urmariti pagina de Instagram.

Adaugarea hashtagurilor la postari

Acest lucru pare simplu, nu? Dar hashtaguirea trebuie sa fie strategica. Unii spun ca nu ar trebui sa se foloseasca prea multe hashtaguri, dar exista o modalitate de a le ascunde pe cele care nu sunt foarte importante.

Cand adaugati hashtaguri in postare, asigurati-va ca le alegeti pe cele mai relevante pentru acea postare. Va recomand sa folositi doar 2-3 hashtaguri la postare.

In cazul in care doriti hashtaguri suplimentare pentru imagine, puteti face acest lucru prin adaugarea lor ca si comentarii. Acest lucru va permite sa ascundeti hashtagurile care va pot incarca postarea.

Derulati concursuri

Odata ce ati inceput sa va mariti baza de urmaritori, puteti organiza concursuri si campanii care pot atrage mai multi utilizatori pe pagina.

De exemplu, puteti aduce trafic site-ului sau puteti vinde anumite produse prin demararea unui concurs. Puteti cere utilizatorilor, fie sa aprecieze, sa dea un comentariu, utilizand un hashtag specific sau le puteti spune sa eticheteze un prieten.

Cand cereti utilizatorilor sa eticheteze un prieten, va expuneti contul si imaginea mai multor persoane de pe Instagram. Este o modalitate eficienta de a creste gradul de constientizare a marcii.

Postati des si in perioada optima

Creati o programare pentru Instagram. Urmaritorii se asteapta sa ramaneti activi pe Instagram. Atunci cand postati in mod constant timp de o saptamana si apoi dispareti pentru o luna, ati putea pierde o parte din urmaritori. Prin urmare, trebuie sa va asigurati ca va pastrati pagina de Instagram activa.

De asemenea, trebuie sa postati in perioada in care se implica cel mai mult. Potrivit lui Latergramme, cea mai buna perioada pentru postarea pe Instagram este dupa 9 dimineata si dupa 5 seara. In aceste perioade, este mai posibil ca urmaritorii sa se implice si sa acorde atentie postarilor de pe Instagram.

Cu ajutorul aplicatiilor pentru testarea si analizarea Instagramului, veti putea vedea performanta paginii de Instagram. Similara cu pagina de analiza a Facebookului, Instagram va va permite sa vedeti informatii despre urmaritori si despre postari de top.

Publicitatea pe Instagram

In cele din urma, incercati sa investiti bani pentru promovarea contului de Instagram. Puteti crea anunturi eficiente de tip carusel cu ajutorul Facebook`s Power Editor pentru a promova postarile.

Daca desfasurati un concurs sau o campanie de marketing, puteti utiliza publicitatea pe Facebook pentru a aduce continutul in fata mai multor segmente de public. Prin capacitatea de a a targeta baza de consumatori dupa interese si comportamente a Power Editorului, puteti fi siguri ca mesajele vor fi vizualizate de catre utilizatorii Instagram care vor fi interesati de afacere.

In timp ce unele strategii ar putea sa functioneze mai bine decat altele, le puteti alege doar pe acelea care credeti ca sunt eficiente pentru propriul scop. Daca va putem ajuta cu mai multe informatii, nu ezitati sa ne contactati.

Andreea Lada
Andreea Lada

Andreea Lada lucreaza de 7 ani in marketing si comunicare, cu expertiza in domeniile de sanatate, lifestyle, horeca si corporate. Este fondatarea agentiei de comunicare, ANANDA PR si ONG-ului Școala Iubirii.